•  

    http://www.wykop.pl/artykul/4664981/najwieksze-porazki-branzy-motoryzacyjnej-czesc-1/ W ramach sprostowania Cygnet różnił się od IQ, miał więcej mocy. Nie była to żadna porażka bo #astonmartin nie wprowadził go żeby na nim zarobić ani żeby odniósł sukces, wręcz przeciwnie robił wszytko żeby sprzedać go jak najmniej stąd taka wygórowana cena. Powstał on tylko i wyłącznie żeby oszukać nowe normy narzucone przez EU. A dokładnie chodziło o emisje dla całej gamy modelowej. Aston nie chciał rezygnować z dużych silników oraz nie chciał wprowadzać hybryd wiec dogadał się #toyota i sprzedawała to maleństwo żeby obniżyć emisje dla całej gamy ( ͡° ͜ʖ ͡°). Co jest dość częstym obecnie zabiegiem dlatego wielu producentów ma nie sprzedawane elektryki czy hybrydy. PS cygnet na polskie jako nowy kosztował gdzieś ponad 250 tyś z tego co pamiętam @quotta #motoryzacja #samochody #ciekawostki #poprawiam #gruparatowaniapoziomu #ekonomia #przepisy #uniaeuropejska

    •  

      PS Tuckera zabiły 2 rzeczy 1 Wielka Trójka 2 Silnik od helikoptera który nie nadawał się do samochodu osobowego a przez to że był zamontowany z tłu nie dało się go doborze chłodzić

    •  

      @camaro98: dziekuje, bo to bulo przeoczenie z mokej steony podeszlam do tego jak ekonomista i spelnianie kpi, nie wzielam szerszego kontekstu pod uwage. Informacje w artykule są tak jakby wstepem do kolejnych pelniejszych artykulow ktore sa w kolejce. Bardzo ciekzko bylo to ujac dobrze tak, by mialo to jakkolwiek rece i nogi. Fajnie ze jest bratnia dusza w takich tematach. (ʘ‿ʘ)

    •  

      @quotta: jak interesujesz się ekonomią to polecam temat przemiany chryslera prze Lee Iacocce oraz ogólnie temat ameryki w 70. Jak chodzi o motoryzacje to nie można brać tylko kontekstu ekonomicznego bo często jest on mało ważny, Czasami jakaś firma specjalnie kupuje drugą żeby ją położyć traci na tym ale cóż albo są to decyzje polityczne np GM cały czas stara się upadać żeby dostawać kasę od rządu. Firmy samochodowe często popełniają dziwne błędy bo w wielu przypadkach żądzą nimi odrealnieni i nie odpowiedni ludzie. Często też są wprowadzane modele bez ekonomicznego sensu przy których sprzedaży firma traci np porsche 959 ale jest to jak by pokazanie przez fimę zobaczcie na co nas stać. Albo utrzymuję sie model mało dochodowy ale pozwala on na robienie show wokół firmy i jest on z nią stale kojarzony przez co sprzedaję się więcej zwykłych aut np kiedyś mazda rx7. Z takich ciekawostek to obecnie nie opłaca się produkować aut budżetowcze bo ich produkcja i projektowanie kosztuje tyle samo co tych premium prze skomplikowanie dzisiejszych aut i normy które takie auto musi spełniać dlatego wszyscy starają sie być premium i nikt już nie robi czegoś jak tico albo secento.

    •  

      @quotta: prawda też jest taka że te naprawdę gigantyczne koncerny jak VW, toyota, Mercedes nie są w stanie zbankrutować. Wiec często podczytują marki i modele na których tracą grube miliony, np VW na bugatti na każdym sprzedam veyronie VW tracił i to tracił nie mało dlatego też produkcja była limitowana ale był to swoisty środkowy palec do reszty branży Zobaczcie co umiemy a wy nie XD. Mercedes na smarcie tracił kasę przez jakieś 15/18 lat albo dalej traci. GM tracił na oplu chyba do połowy 90 xd

    •  

      @camaro98:

      Tak ogólnie bym się zastanawiał, czy akurat auta z tego artykułu to typowe porażki. Po prostu były niezbyt udane, niezbyt ładne lub się nie spotkały z zainteresowaniem klientów. Bardziej jako porażkę traktowałbym np. Phaetona, Avantime'a, czy dowolnego Edsela.Ale to tak na marginesie.

    •  

      @camaro98: duze koncerny moze nie sa wstanie zbankrutować bo otrzymują bailout z rzadu usa ale taka fuzja pomiedzy wspomnianym przez ciebie chryslerem a daimler benzem skonczyla sie z tego co pamietam strata okolo 36 miliardow na gieldzie ;) teraz za to mamy fiat-chryslera, wydaje sie ze dogadywanie sie z wlochami idzie im lepiej chociaz nowe modele alfy sa bardzo fiatowe :P

    •  

      chociaz nowe modele alfy sa bardzo fiatowe

      @flatleaner:

      Tak? A konkretnie to które? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @kasztan00: np Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio przypomina mi kurwa fiata pande :P

    •  

      @flatleaner:

      W sumie nie da się ukryć. Podobieństwo jak między Jarkiem i Leszkiem ¯\_(ツ)_/¯

    •  

      @kasztan00: chodzi różnice w jakości obiecaną miedzy innymi cena a faktycznie dostarczana w końcowym produkcie

    •  

      @flatleaner:

      To akurat kiepski argument, bo obecne Alfy są bardzo dobrej jakości. Nawet biorąc pod uwagę swoją cenę.