Kupiłem jakiś czas temu drukarkę 3d. Klepię sobie jakieś rzeczy z thingiversa żeby opanować druk i wszystko wychodzi super, czas żeby zacząć robić jakieś swoje projekty. No i mam pytanie - jak się tego nauczyć? Docelowo chciałbym ogarnąć taką umiejętność, że chcę sobie zrobić obudowę, dorobić jakąś brakującą część, przełącznik itd, zebrać wymiary uszkodzonego i przenieść to na model 3d. Jaki soft wybrać? Ja wiem, że można Cadem, Blenderem i ogólnie wszystkim co da się później wciągnąć do slicera, ale tak jak w mojej branży potrafię komuś zielonemu doradzić jak zacząć, czego się uczyć, a co pominąć żeby nie marnować czasu, tak w tym temacie to ja jestem zielony. Gdzie czerpać wiedzę/tutoriale? Jaki soft jest warty uwagi? #druk3d #modelowanie3d #cad
@darkdancerr: Coś znalazłem na tym naszym udemy pod autocada. Ogólnie jak coś potrzebujesz to pisz, mam więcej samozaparcia do nauki jak dostaję coś realnego do roboty ( ͡°͜ʖ͡°)
@padobar: Dzięki za zawężenie kręgu :-) Z tego co widzę, to mam dostep do tutoriali do solidworksa i do fusion360. A gdybym nie zapytał to jedynie słyszałem wcześniej o autocadzie i bym w to brnął...
@jarpen1234: ogólnie programy mają wbudowane tutoriale, które np. w inventorze są bardzo spoko i przez krótką chwilę ogarniesz obsługę, a poznawanie kolejnych opcji to metoda prób i błędów (przecież zawsze można cofnąć). i tak z tutoriala nie nauczysz się tak, jak z doświadczenia, jedynie na start trzeba trochę poprowadzenia za rączkę
autocad ma po prostu już tak długą historię, że przesiąkł nawet do środowisk "niezwiązanych". tylko on ma zdecydowanie inne zastosowania,
@jarpen1234: Miałem podobny dylemat jak kupiłem drukarkę. Próbowałem kilku darmowych cadów, SketchUpa, Inventora, DesignSpark Mechanical i w końcu Fusion 360. Ostatecznie zostałem przy Fusion 360 i szczerze polecam.
@jarpen1234: Jeśli chcesz mieć miękki start, a robione przedmioty będą raczej pojedynczymi częściami, niezbyt skomplikowany - bez potrzeby ich symulowania... Sketchup. Teraz jest w wersji online, zapisuje od razu do .stl więc do druku jak znalazł. Nabierzesz trochę wprawy i zaznajomisz się ze środowiskiem 3D, co będzie pewnie jakąś nowością.
Pamiętaj tylko że: -Wszystko rób w skali 10:1 czyli rysuj przedmioty w dziesięciokątnym powiększeniu, a dopiero na końcu skaluj do prawdziwych
@jarpen1234: Zaczynaj od Fusion360 poziom trudności wcale nie jest dużo wyższy a możliwości wygoda pracy znacznie wyższa. Jeżeli umiesz angielski polecam kanał gościa https://www.youtube.com/watch?v=A5bc9c3S12g . Naukę polecam zacząć od rysowania czegoś co masz pod ręką. Suwmiarka w dłoń i rysujesz zaczynasz od rzeczy prostych i niskiej dokładności w szczegóły i sobie powoli zwiększasz poziom trudności. Polecam w miarę wcześnie przyłożyć się i przełknąć trud nauczenia się rysowania parametrycznego bo jest naprawdę
#druk3d #modelowanie3d #cad
Inventor (darmowa wersja "studencka") albo Fusion 360
SketchUp
SolidWorks
blender czy 3dsmax to w wypadku jak zamiast części "mechanicznych" byś chciał figurki czy inne rzeźby robić
autocad ma po prostu już tak długą historię, że przesiąkł nawet do środowisk "niezwiązanych". tylko on ma zdecydowanie inne zastosowania,
Jeśli chcesz mieć miękki start, a robione przedmioty będą raczej pojedynczymi częściami, niezbyt skomplikowany - bez potrzeby ich symulowania... Sketchup. Teraz jest w wersji online, zapisuje od razu do .stl więc do druku jak znalazł.
Nabierzesz trochę wprawy i zaznajomisz się ze środowiskiem 3D, co będzie pewnie jakąś nowością.
Pamiętaj tylko że:
-Wszystko rób w skali 10:1 czyli rysuj przedmioty w dziesięciokątnym powiększeniu, a dopiero na końcu skaluj do prawdziwych