Wpis z mikrobloga

Kupiłem jakiś czas temu drukarkę 3d. Klepię sobie jakieś rzeczy z thingiversa żeby opanować druk i wszystko wychodzi super, czas żeby zacząć robić jakieś swoje projekty. No i mam pytanie - jak się tego nauczyć? Docelowo chciałbym ogarnąć taką umiejętność, że chcę sobie zrobić obudowę, dorobić jakąś brakującą część, przełącznik itd, zebrać wymiary uszkodzonego i przenieść to na model 3d. Jaki soft wybrać? Ja wiem, że można Cadem, Blenderem i ogólnie wszystkim co da się później wciągnąć do slicera, ale tak jak w mojej branży potrafię komuś zielonemu doradzić jak zacząć, czego się uczyć, a co pominąć żeby nie marnować czasu, tak w tym temacie to ja jestem zielony. Gdzie czerpać wiedzę/tutoriale? Jaki soft jest warty uwagi?
#druk3d #modelowanie3d #cad
  • 18
@padobar: Dzięki za zawężenie kręgu :-) Z tego co widzę, to mam dostep do tutoriali do solidworksa i do fusion360. A gdybym nie zapytał to jedynie słyszałem wcześniej o autocadzie i bym w to brnął...
@jarpen1234: ogólnie programy mają wbudowane tutoriale, które np. w inventorze są bardzo spoko i przez krótką chwilę ogarniesz obsługę, a poznawanie kolejnych opcji to metoda prób i błędów (przecież zawsze można cofnąć). i tak z tutoriala nie nauczysz się tak, jak z doświadczenia, jedynie na start trzeba trochę poprowadzenia za rączkę

autocad ma po prostu już tak długą historię, że przesiąkł nawet do środowisk "niezwiązanych". tylko on ma zdecydowanie inne zastosowania,
@jarpen1234:
Jeśli chcesz mieć miękki start, a robione przedmioty będą raczej pojedynczymi częściami, niezbyt skomplikowany - bez potrzeby ich symulowania... Sketchup. Teraz jest w wersji online, zapisuje od razu do .stl więc do druku jak znalazł.
Nabierzesz trochę wprawy i zaznajomisz się ze środowiskiem 3D, co będzie pewnie jakąś nowością.

Pamiętaj tylko że:
-Wszystko rób w skali 10:1 czyli rysuj przedmioty w dziesięciokątnym powiększeniu, a dopiero na końcu skaluj do prawdziwych