•  

    Najbardziej obrzydliwą rzeczą w całej #tesla jest to, że cała ta firma istnieje tylko dlatego iż wspierają ją rządy z dotacji. Serio dlaczego zwykli ludzie tacy jak ja muszą oddawać swoje pieniądze w podatkach na dotowanie całej tej elektromobilności która jak widać generuje jedynie straty. Serio nie mam nic do aut elektrycznych ale mam do sposobu ich wdrażania, czemu całe społeczeństwo ma kłaść kasę żeby parę bogatych Snowflakes mogło wozić dupy, mówiąc wszystkim na około jak to ratują świata i dlaczego reszta tak nie robią. Dlaczego tworzy się specjalne ulgi dla tych aut ? Skoro elektryki są lepsze od aut spalinowych to czemu nie zostawić rynku w spokoju i pozwolić ludziom zdecydować co wolą ( ͡° ͜ʖ ͡°). A jak już coś dotujemy z podatków obywateli to pozwólmy wybrać bo ja ze swoich chciał bym dotować produkcji ramowych kombiaków i muscle carów z 7l V8 (ʘ‿ʘ) #motoryzacja #samochody #ekonomia #samochodyelektryczne #zalesie #podatki #swiat

    •  

      @camaro98 może szykują się pod zimną fuzję, żeby mieć rozwinietą motoryzację

    •  

      cała ta firma istnieje tylko dlatego iż wspierają ją rządy z dotacji

      @camaro98: Kurwa to praktycznie tak jak każda firma motoryzacyjna na świecie. Znasz jakąś która dotacji, subwencji nie dostawała i w ogóle wszystko zawdzięcza sobie i przecałą karierę zero wsparcia rządu? Bo ja nie.

    •  

      @camaro98:

      pozwolić ludziom zdecydować co wolą ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      bo będzie tak jak na początku XX wieku, kiedy to do wyboru były auta elektryczne, parowe i spalinowe - wygrały te ostatnie, bo miały najlepsze właściwości w stosunku do zużycie paliwa/zasięg ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      pokaż spoiler moim zdaniem, najlepsze byłyby hybrydy, no ale tak ekologiczne to one nie są ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)

    •  

      @Gleba_kurfa_Rutkowski_Patrol: Z tym że nikt nie dopłaca ludziom do kupowania aut z konwencjonalnym napędem, a do kupowania elektryków już tak.

    •  

      @camaro98: jak mieszkasz w Polsce to nie dotujesz tesli a u nas chyba nie ma nic podobnego, dotujesz za to emerytów, 500+, kopalnie, służbe zdrowia, ujową sztuka i kinematografie, budowe kościołów, religię w szkołach, wycieczki posłów, tvp... naprawde samochody elektryczne to chyba lesser evil ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @Gleba_kurfa_Rutkowski_Patrol: ale tesla ma wszędzie wsparcie bo nawet w Polsce pobiera się to 10 gr na 1l na elktromobilność czyli na de facto dotacje do ich produktów

    •  

      @luke3: a 10gr na 1l na elektormobilność

    •  

      @SonyKrokiet: nic nie jest ekologiczne w tym jest problem XD

    •  

      @camaro98: ok ok, to lepiej łożyć na brzydkie elektryki niz na tę całą resztę :D

    •  

      @camaro98: dlaczego nie jeździmy jeszcze na wodór? jest tani, ekologiczny. technologia znana od lat.

    •  

      Z tym że nikt nie dopłaca ludziom do kupowania aut z konwencjonalnym napędem, a do kupowania elektryków już tak.

      @Pangia: A co to ma wspólnego z teslą? Tylko na Teslę się dostanie? Jak ktoś będzie chciał kupić BMW, Nissana, Renault na dopłacie nie skorzystają?

      Rząd uznał, że prmowanie tego rozwiązania się opłaci wszystkim więc to robi. Tak jak promuje dopłaty do wymiany pieców i nikt nie psioczy, że to faworyzowanie Windhagera. To nie są dopłaty do tesli tylko dopłaty do wszystkich aut elektrycznych.

      Za to subwencji jakie dostawał od rządu taki GM, VAG czy Fiat to nawet ciężko policzyć.

      ale tesla ma wszędzie wsparcie bo nawet w Polsce

      @camaro98: No tak Nissan, Renault, BMW, Volvo z tego nie skorzysta.

    •  

      @camaro98: jeszcze troche postów w tym wpisie i zaczne wierzyć, że to nie jest zarzutka i ktoś albo po wódce to pisał albo z wodogłowiem

    •  

      dotacji

      ulgi

      Czy zrównywanie tych dwóch różnych rzeczy jest powodowane zbyt długim przebywaniem w słabo wentylowanych garażach z tymi "muscle carami"? /s

    •  

      Komentarz usunięty przez moderatora

    •  

      @Pangia: Nie to nie jest to samo. Jak chcesz zacierać tak istotną różnicę jaką jest moja decyzja co zrobię z moimi pieniędzmi (bez ulgi podatkowej mogę sobie pojechać za granicę i tam puścić szmal i tyle z tego będą mieli) czy państwo za mnie da zrzutkę na stocznię to równie dobrze możesz powiedzieć, że państwo daje dotacje fabryce ołówków bo urzędnicy ołówki kupują do pracy.

    •  

      @jasonfly: Ja to robię specjalnie pamiętaj jak się z kimś kłócisz w internecie to rób nie duże błędy albo używaj dziwnej specyficznej składni to powoduje iż osoba czytająca wybija się z rytmu i ciężej jej się czyta i trudniej jest jej napisać składną i sensowną podpowiedz

    •  

      Z tym że nikt nie dopłaca ludziom do kupowania aut z konwencjonalnym napędem, a do kupowania elektryków już tak.

      @Pangia: Nikt nie dopłaca ludziom do kupowania elektryków. Jedyne co rządy/stany robią to odliczenia podatkowe czyli ktoś po prostu płaci mniejszy podatek. Nijak to ma się do dotacji czy bailoutów. Np takie GM dostało bezzwrotnie 10 miliardów dolarów. Pokaż mi chociaż dolara faktycznie przelanego przez "rząd" na konta Tesli.

    •  

      @rzydoMasonerya: bo jest nie opłacalny kappa jest drogi cena przejechania 100 na wodorze jest porównywalna z tego co pamiętam z autem które pali 10l LPG. Kolejna sprawa to stajcie. Jedyny kraj w Europie który rozwiną tą technologie to Norwegia ale tam też wodór przegrał z elektrykami

    •  

      @Gleba_kurfa_Rutkowski_Patrol: skorzysta ale jak by oni zarabiają też w inny sposób sprzedając zwykłe auta

    •  

      @anon-anon: Ale my mówimy o tym konkretnym przykładzie. Możemy sobie oczywiście pisać cały czas „rząd dotuje/daje ulgi na zakup elektrycznych aut”, ale nie jesteśmy na jakimś kurwa sympozjum naukowym, tylko na gównoportalu dla przegrywów i nie musimy się tak idealnie trzymać perfekcyjnego słownictwa, ą ę bułkę przez bibułkę i tak dalej.

      Pokaż mi chociaż dolara faktycznie przelanego przez "rząd" na konta Tesli.
      @LooZ: Nie ja wysnułem tę tezę i nawet nie uważam, że jakikolwiek rząd rzeczywiście płacił Muskowi za cokolwiek. Gość jest multimiliarderem mieszkającym w USA, który jest znany m.in. z tego, że wyjebał jedno z aut ze swojej fabryki we własnej rakiecie na orbitę okołoziemską tylko po to, żeby zrobić dobrą reklamę. Na chuj mu hajs jakiegokolwiek głupiego europejskiego kraju?

    •  

      czemu całe społeczeństwo ma kłaść kasę żeby parę bogatych Snowflakes mogło wozić dupy,

      @camaro98: bo te bogate snowflakes finansują R&D które sprawi że twoje wnuki za 50 lat będą oddychały czystym powietrzem i będą uznawały swoich dziadków za szaleńców (serio dymyliście spalinami w centrach miast? Po***ało was?)

    •  

      twoje wnuki za 50 lat będą oddychały czystym powietrzem i będą uznawały swoich dziadków za szaleńców (serio dymyliście spalinami w centrach miast? Po***ało was?)
      @sakfa: Dowcipny jesteś.

    •  

      @Pangia: boki zrywać. W którym miejscu znalazłeś dowcip? No chyba że 'twoje wnuki', na tym portalu to faktycznie brzmi jak żart ;)

      Natomiast silniki spalinowe to taki sam idiotyzm jak azbest na dachach czy palący lekarz w reklamie. Wylądują na śmietniku historii jako dziwactwo przeszłych pokoleń, tam gdzie ich miejsce

    •  

      @LooZ: tak, ale musi minąć pokolenie zanim uznają silnik spalinowy za absurd więc zanim ludzie którzy będą znali silnik spalinowy tylko z filmów i zawodów sportowych dorosną minie niestety aż 50...

    •  

      @sakfa: Nie no. VW w 2026 chce wycofać spalinówki. Moja bratanica będzie miała wtedy ~9 lat. Niech to będzie pierwszy raz kiedy mój brat kupi elektryka. W 2050 będzie miała 33 lata, 24 lata jeżdżenia elektrykami za sobą. Dla mnie realne ;)

    •  

      @Atreyu: zawiodłem się, wyjątkowo spokojni dzisiaj

    •  

      @Pangia: Nie dotacje to nie to samo - i ty pisząc o dotacjach dla Tesli też powtarzasz ten wk## i celowy FUD internetowych hejterków.

      Dotacja dla Tesli to by był przelew kasy na ich konto, bez znaczenia ile i co sprzedają. Jak stocznia czy termoźródła - bez pożytku dla mnie i innych. Zabierają kasę wszystkich i bez ich zgody.

      A ulga podatkowa dla podatnika to zachęta dla mądrego wydania pieniędzy przez kupujących - i zmusza firmę do walki o klienta.
      Podatnik dostaje ulgę przy wydawaniu swoich pieniędzy. bez ulgi tak jak już pisałem - może sobie wyjechać na wakacje czy puścić to w internetowym kasynie - i państwo będzie g. miało i społeczeństwo; bo zamiast przyczyniać się do postępu i promowania zdrowego transportu w miastach będzie miało ciągle śmierdzącego trującego kopalniaka.

    •  

      @LooZ: no tak :) 2026 to ostatnia generacja i będą ją sprzedawać jeszcze pewnie przez 5 lat. Ale to pierwsza firma, maruderzy będą je sprzedawać powiedzmy do 2036. Czas życia auta to powiedzmy 10 lat wiec ostatnie z dróg znikną ok. 2046. Dziecko urodzone w 2046 dorośnie w 2064. Za 46 lat :)

    •  

      Specjalnie nie pisałem o Tesli, tylko ogólnie o elektrykach, żeby nie zobaczyć w odpowiedzi „a co to ma wspólnego z Teslą”, a ty i tak to robisz. :D

      @Pangia: Bo nie widzę związku dotacji na dany rodzaj pojazdu z faworyzowaniem danej firmy o czym mówił op. Ps. Nie wyzywaj ludzi. Nazywanie kogoś przechujem nie jest miiłe.

      No nie bardzo, skoro sprzedaż Tesli poleciała na łeb, na szyję w krajach, które ogłosiły zaprzestanie dotowania zakupów aut bezemisyjnych.

      @Pangia: Opłaci się wszystkim czyli nam jako społeczeństwu. Nie Muskowi i Tesli. Powiewa mi akurat jego firma.

      skorzysta ale jak by oni zarabiają też w inny sposób sprzedając zwykłe auta

      @camaro98: No tak ale co to ma do rzeczy? Podajesz jako przykład karygodny, że Tesla dostaje pomoc od państwa. Gdy mówię ci, że praktycznie każda większa firma dostaje taką pomoc to to przemilczasz. Jak mówię, że w końcu nie tylko Tesla ale inne też bo to nie jest pomoc dla firmy tylko dla konsumenta i to on wybiera jaką firmę wybierze to mówisz, że oni sprzedają też zwykłe auta xD. Jak Volvo od 2019 będzie robić tylko hybrydy i elektryki to już będzie tak samo zła jak tesla? Będziesz tak samo nimi gardził?

      Brzydzi cię cały rynek motoryzacyjny czy tylko tesla. Jeśli tylko tesla to pytam się czemu? Podajesz jako przykład pomoc. Ale tę pomoc i VAG, i Fiat i w USA GM dostaje. Podajesz przykład, że pomocą dla firmy jest dopłata do aut. No to jak ma to konkretnie wywindować Teslę skoro to Nissan jest u nas liderem rynku i to on głównie na tym skorzysta? Nissan cię nie brzydzi, BMW też nie ale Tesla tak? No nie rozumiem.

    •  

      zawiodłem się, wyjątkowo spokojni dzisiaj

      @ScaRRyMaN: nie wiem nie widzę XDDDD

      . . . kliknij, aby rozwinąć obrazek . . .

      źródło: Screenshot_2018-12-06-23-12-11-876_com.android.chrome.png

    •  

      @camaro98: Elon już dawno powiedział że on by z chęcią walczył na zasadach wolnorynkowych

      ale to by znaczyło że przestaną dotować też węgiel i przedsiębiorstwa naftowe - a to nierealne ( ͡° ͜ʖ ͡°)
      Serio wkurwiasz się o jakieś marne grosze na elektryki, a nie widzisz grubych wagonów hajsu jadących prosto do kieszeni całej tej bandy odpowiadającej za destrukcję świata na którym żyjemy

    •  

      @Gleba_kurfa_Rutkowski_Patrol: jak by firmy które zarabiają w inny sposób mnie nie brzydzą bo takie volvo teraz zarabia na sprzedaży zwykłych aut, a tesla nie ma ani 1 modelu na którym zarabia

    •  

      @camaro98: duże marki przechodzą na elektryki. Już widać to na horyzoncie. Z Tesli nie będzie co zbierać w ciągu 10 lat xD

    •  

      @sakfa: taaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa to i zbawią nasz świat i przyjdą anioły z nieba i zaczną śpiewać psalmy XD. Takie argumenty to do dzieciaków w liceach na profilach humanistycznych a nie do prostych stąpających twardo po ziemi wieśniaków jak ja. Elektryczne auta nie zbawią świata i nie zdziwię się jak za 20 lat cała ta eko moda przeminie i moje wnuki będą jeździć czymś podobnym do tego czym ja jeżdżę teraz. Świat się aż tak nie zmieni, 50 lat temu samochody były bardzo podobne do dzisiejszych i za 50 lat będą takie same. Tak wiem to jest uogólnienie ale jak by to powiedzieć jedyna różnica to ilość elektroniki i bezpieczeństwo

    •  

      @Atreyu: poczekaj eko moda minie przy najbliższym kryzysie, jak cały Euro socjalizm spadnie z rowerka. Bo w sumie elektryki pcha aktualnie tylko praktycznie europa z kasy obywateli

    •  

      @Atreyu: Oczywiście będzie więcej aut elektrycznych niż teraz ale dalej to będzie marginalna cześć, bo jak by to powiedzieć ( to jest trudne do zrozumienia dla typowego postępowego europejczyka ) większość ludzi na świecie mieszka na zadupiach nie w miastach. I na tych zadupiach przez najbliższe 30 lat raczej nie zawita infrastruktura dla tych aut.

    •  

      @ScaRRyMaN: coś, wydaje mi się że jestem już na czarnej liście większości fanbojów tesli i dlatego taka cisza i spokój XDD

    •  

      jak by firmy które zarabiają w inny sposób mnie nie brzydzą bo takie volvo teraz zarabia na sprzedaży zwykłych aut, a tesla nie ma ani 1 modelu na którym zarabia

      @camaro98: Od 2019 volvo nie będzie miało zwykłych aut. Czyli też będą cię obrzydzać? Już od 1 stycznia rozumiem hejtujemy volvo? Nie bądź śmieszny xD.

      Nissan dobry bo ma modele też spalinowe. Chuj z tego, że sprzedaż leafa w polsce w samym roczniku 2017 wynosi tyle co ilość wszystkich tesli w polsce od poczatku produkcji do dzisiaj.

    •  

      @Gleba_kurfa_Rutkowski_Patrol: szkoda że volvo jest własnością gigantycznego chińskiego potentata samochodowego który wrzuci to w koszty, bo większość kasy zarabia na sprzedaży innych aut w chinach

    •  

      @sakfa: eee paliłeś coś? Obecne zanieczyszczenie środowiska w niewielkim stopniu pochodzi z silników spalinowych a w wiekszosci z palenia paliwami kopalnymi. Najczystsze źródło energii czyli elektryczność, która można by z powodzeniem zastępować piece do ogrzewania domów własnie drożeje w uj...

    •  

      50 lat temu samochody były bardzo podobne do dzisiejszych

      @camaro98: chyba tylko pod względem kształtu karoserii. Ale fakt, zgoda. Złapałeś akurat te 50 lat w których niewiele się zmieniło pod względem konstrukcji bo cały rozwój poszedł w elektronikę. Natomiast za 50 lat auta będą nie do poznania.
      I to nie dlatego że będą elektryczne tylko dlatego że będą autonomiczne i wiele konstrukcji będzie moglobyć dość egzotyczne wg dzisiejszych standardów

      > zbawią nasz świat i przyjdą anioły z nieba i zaczną śpiewać psalmy

      @camaro98: co ty bredzisz o aniołach? Nie, nie przyjdą. Brak spalin to drobne ulepszenie, jak ktoś 30 lat temu mówił że nie będzie azbestu na dachach też pierdzielibys o aniołach? Lekko czystsze powietrze to nie zbawienie świata. Zresztą nie dlatego samochody elektryczne się upowszechnią - zrobią to bo będą najzwyczajniej w świecie tańsze.

      I na tych zadupiach przez najbliższe 30 lat raczej nie zawita infrastruktura dla tych aut.

      @camaro98: wiatrak/panel i bateria? Może w Polsce będzie z tym problem bo będą drogie ale w pierwszym świecie to będzie standard na wioskach, przynajmniej w nowych domach. I znowu nie dlatego że eko, tylko dlatego że taniej niż klasyczne przyłącze + zapasowy generator + kupno paliwo do auta na stacjach.

      i nie zdziwię się jak za 20 lat cała ta eko moda

      @camaro98: a ja się zdziwię. Przemiany społeczne tego typu są raczej trwałe.

    •  

      Obecne zanieczyszczenie środowiska w niewielkim stopniu pochodzi z silników spalinowych

      @Leszcz_pancerny_w_rzucik_malowany: zgoda, średnie. Ale w miastach nie oddycham powietrzem średnim tylko tym którym przed chwilą chuchnął we mnie samochód stojący obok na światłach.

      Zresztą mieszkam w prowincji w której prawie cała elektryczność pochodzi z hydroelektrowni, atomu i wiatru więc akurat spaliny to źródło zanieczyszczeń numer 1. Wiadomo, w Polsce te procesy będą trwały dłużej bo tu pewnie za 50 lat górnicy będą palić opony pod sejmem w obronie węgla. Ale nie będę oceniał trendów światowych przez pryzmat małego kraju trzymanego za mordę przez uprzywilejowaną za komuny kastę ...

    •  

      @sakfa: wcale to tak nie działa jak mówisz, zobacz co było po kryzysie paliwowym z 73 w USA paranoja potrwała 20 lat po czym wrócili z powrotem do dużych pojemności. Niektóre auta amerykańskie z 68 czyli 50 letnie są bardziej nowoczesne niż niektóre nowe, wszystkie elektryczne szyby, automaty, zmieniarki z długich na krótkie środki z lepszych materiałów itd. Ja się po prostu zbijam z tego całego ratowania ziemi bo dalej nie wiem jak auta elektryczne są bardziej ekologiczne od zwykłych. Elektryki szybko nie stanieją bo baterie są drogie. Kolejna sprawa cały świat to nie 1 świat XDDD większość świata to zadupia które technologicznie są jak my albo niżej i nikt tam nie będzie robił wiatraków skoro mają system który działa od lat i nazywa się stacja benzynowa na którą podjeżdża i lejesz rope do swojego 30 letniego merola bo tak wygląda większość aut na ziemi XD. O jakich przemianach społecznych mówisz większość ludzi ma w dupie czym jeździ liczy się dla nich jedynie eksploatacja która w autach elenktycznych jest draga i trudna, bo brak stacji ładowania.

    •  

      nie wiem jak auta elektryczne są bardziej ekologiczne od zwykłych

      @camaro98: toteż mówię że nie chodzi o ekologię tylko cenę. Wiadomo, możesz uważać że to nieprawda ale na 99% TCO elektryków za 20 lat będzie tańsze niż spalinówek i to o dwucyfrowy procent. Zwłaszcza w krajach w których rząd - słusznie - opodatkuje spaliny. No ale nie ma co się przerzucać, ty wiesz swoje, ja przewiduje swoje. Zawołaj mnie za 20 lat, sprawdzimy ;)

    •  

      @sakfa: tylko jak zostaną spalinowe opodatkowane i tylko dla tego elektryki w tych krajach będa tanie to jak by jest to o czym mówię. I świata nie zbawi to ze EU będzie jeździć elektrykami jak cała reszta dalej będzie jeździć zmiękłymi spalinowymi

    •  

      @sakfa, @Gleba_kurfa_Rutkowski_Patrol, @LooZ: Jacy wy jesteście kurwa naiwni to aż słabo się robi. Poczytajcie sobie, co Mercedes czy Scania sprzedają w Brazylii czy krajach afrykańskich. Nie, nie są to ciężarówki z AdBlue, SCR, DPF-ami ani nawet z zaworami EGR. Opychają tam ludziom ciężarówki z silnikami Euro 3, które w Europie jeździły 15 lat temu, bo nikt tam nie kupi czegoś, co się rozleci po 300 tysiącach kilometrów. Oczywiście możecie sobie dalej wierzyć w to, że za 20 lat to w ogóle będziemy kurwa latali dronami, bo samochody będą przeżytkiem. Mam w domu egzemplarz Auto-Świata z 2004 roku, w którym pisali to samo z tą drobną różnicą, że wg nich do 2020 roku ogniwa wodorowe będą powszechne, a nie elektryki. Możecie też sobie wmawiać, że wkrótce silnik spalinowy przejdzie do historii i krzyczeć DZIĘKUJĘ PAN MUSK za każdym razem, gdy poziom pyłów zawieszonych w powietrzu spadnie do akceptowalnego przez WHO poziomu. Ale kurwa, nie wciskajcie ludziom tego kitu, bo takie pierdolenie słyszy się w Europie od 15 lat. I chuja to da, bo chociażby takie Chiny mają na to totalnie wyjebane, a to kraj Xi Jinpinga jest największym producentem dwutlenku węgla na Ziemi, więc teoretycznie to oni są w największym stopniu odpowiedzialni za efekt cieplarniany. No i jakoś nie słychać, żeby się Europa od nich odwracała. Pierdoleni hipokryci.

      Więcej się nie odzywam w tym wpisie, bo szkoda na was strzępić ryja.

    •  

      Komentarz usunięty przez autora

    •  

      @Pangia: Chyba coś ci się człowieku na łeb rzuciło. Ja mam w dupie elektryczne samochody i pana Muska. Serio. Nie jestem fanem Elona. Dla mnie jutro mógłby zginać i nawet nie mrugnąłbym okiem. Mam też gdzieś czy za 20 lat elektryki zwojują rynek i będą powszchniejsze niż spalinowe. Mam także gdzieś argumenty fanów elektrycznej motoryzacji za ochroną środowiska.

      Interesuje się za to #ekonomia i #podatki i mówienie, że Tesla chujowa bo jej potencjalni nabywcy skorzystają z dotacji podczas gdy to nie zależy od firmy tylko od konsumenta, i nie dotyczy tylko Tesli to pierdolenie o szopenie. Konsument będzie mógł wybrać Nissana, BMW, Volvo, CItroena, Peugota, Fiata, Forda, Hondę, Hyundaia, Kię, Mercedesa, Mitsubishi, Renaulta, Smarta czy VW.

      Także zwróciłem uwagę opowi, że to o czym on myśli nie dotyczy tylko Tesli. Zwróciłem też uwagę na to, że subwencje od państwa dostaje chyba każda firma motoryzacyjna i nie tylko Tesla. Jeśli więc gość daje za argument przeciwko firmie to, że

      -konsumenci dostaną dopłatę na auto elektryczne (nie na Teslę)
      -każda firma motoryzacyjna dostawała subwencje od państw

      I mówi, że to jest powód by nienawidzić firmy to mu mówię. Powinieneś nienawidzić KAŻDEJ lub przynajmniej 80% firm a nie tylko jedną. A Tesla nie ma tu mniej do rzeczy niż np taki Nissan czy BMW.