Wpis z mikrobloga

Było wiele afer Teslami, które zapaliły się w trakcie jazdy "same z siebie".
Tesla oferuje zazwyczaj ugody (dają nowe auto zastępcze), ale jednocześnie dokładnie bada przyczyny pożaru.

W jednym z przypadków okazało się że kierowca w trakcie jazdy,


https://electrek.co/2018/12/16/tesla-fire-bullet-battery/
#tesla
źródło: comment_ZWkHFLTEfpF3nZoy7q4aZ6iBFOxKfgQj.jpg
  • 17
@defoxe:
Nic - nie uszkodziłby. Nie sądzisz chyba, że nie przewidzieli krawężników? Nie sądzisz chyba, że w USA drogi i pobocza są wszędzie gładkie i idealne, a tylko u nas grasują dzikie krawężniki? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Obudowa baterii jest bardzo wytrzymała, po prostu założenia projektowe raczej nie uwzględniały tego, że powinna być kuloodporna i to od strony wnętrza auta.
po prostu założenia projektowe raczej nie uwzględniały tego, że powinna być kuloodporna i to od strony wnętrza auta.


@FlameRunner: pewnie masz rację, tak mi tylko wizja Tesli wiszącej na krawężniku w głowę wpadła...
@Line-Storm jak by co pakiety w tesli są w podłodze, od spodu auta jest aluminiowa obudowa która osłania pakiety i jest ich uchwytem. Krawężnik przy parkowaniu to nie problem ale duży obiekt przy prędkości chociażby 50 kmh może wgnieść podłogę i uszkodzić jeden z pakietów. Wtedy spali się ekspresowo
jak mogliby znaleźć pocisk ? Przecież taki bez problemu przebije podłogę i zostanie w asfalcie


@243Win: To nie takie cienkie blaszki jakie masz np. w zbiorniku w aucie spalinowym. Tylko gruba płyta na której przeciętny ołowiany pocisk z typowego pistoletu się rozpłaszczy. Tylko dlatego, że wszedł od góry przez część z elektroniką/inwerterem i płytami ogniochronnymi z krzemionki pod siedzeniami to narobił bałaganu. Tutaj obudowa akumulatora w Tesli.

A tutaj np. strzelanie
źródło: comment_O1n4SdnqFIoYQ8wNla3ntsPEuvcRsNKn.jpg