Wpis z mikrobloga

Przez opóźnienie pociągu nie zdążę na przesiadkę. Czy jestem upoważniony do skorzystania z kolejnego najbliższego pociągu na linii w takiej sytuacji? Czy może muszę zakupić kolejny bilet na pociąg? No i jak to potem zareklamować? Zwrócą część kasy czy jak?
#pkp #kolej
  • 6
@Ptolemeusz:
Najważniejsze w takiej sytuacji jest zgłoszenie przesiadki do kierownika pociągu/konduktora. Powiadomi on, że ma pasażera (lub pasażerów) którzy mają przesiadkę dyspozytora na danej stacji. Po podjęciu decyzji przez dyspozytora powiadomi on o sposobie rozwiązania problemu i ewentualnie odpisze odpowiednio bilet.
Przewoźnik może w takiej sytuacji dokonać np zmiany trasy, kategorii pociągu, umożliwić przejazd pociągiem innego przewoźnika (pomimo istnienia wielu spółek sieć kolejowa jest zintegrowana). Może też zmienić stację przesiadkową, pokryć