Czy wiesz, że noszenie kasku rowerowego może zwiększyć poziom niebezpieczeństwa w czasie jazdy rowerem po ulicach?
Ian Walker, angielski specjalista w dziedzinie psychologii ruchu drogowego, ryzykował własnym życiem, aby dokonać tego odkrycia. Wyposażył swój rower w ultradźwiękowy czujnik odległości, po czym zaczął jeździć ulicami angielskich miast... Gdy miał na głowie kask, prawdopodobieństwo, że zbliżą się doń [pojazdy] na niebezpiecznie małą odległość było dwukrotnie większe.
Z Miasto szczęśliwe. Jak zmienić nasze życie, zmieniając nasze miasta, Charles Montgomery
Poniżej znajdziecie link do raportu Walkera (po ang., dwie strony A4 z danymi i wykresami).
@thewickerman88: zakładam, że jechał po skrajnej stronie ulicy i mierzył odległość pojazdów które go wyprzedzały. Nie chodzi tu o dystans przód-tył, ale dystans bok-bok.
@Jarek nadal. On też mógł jechać szerzej (czyli wlasnie odległość do boków) czując sie pewniej. Potrzebny byłby jeszcze jeden punkt odniesienia który mierzyłby jego odległość od brzegu jezdni.
Z Miasto szczęśliwe. Jak zmienić nasze życie, zmieniając nasze miasta, Charles Montgomery
Poniżej znajdziecie link do raportu Walkera (po ang., dwie strony A4 z danymi i wykresami).
http://www.drianwalker.com/overtaking/overtakingprobrief.pdf
#ciekawostki #gruparatowaniapoziomu #rower #kask #transport
@Jarek: Mimo wszystko warto go mieć na głowie. Szczególnie w mieście.