Wpis z mikrobloga

Mirki, mam pytanko. Wysłałem paczkę z laptopem na naprawę gwarancyjną do Hiszpanii. Poczta najprawdopodobniej paczkę zgubiła bo miesiąc temu przesyłka opuściła kraj i słuch o niej zaginął (na stronie poczty widnieje informacja, że takie paczki są dostarczane w przeciągu 6-7 dni roboczych)... Na szczęście była to przesyłka z zadeklarowaną wartością. Złożyłem eReklamacje na stronie poczty i w mailu zwrotnym dostałem odpowiedź, że czas rozpatrywania reklamacji w przypadku przesyłki zagranicznej wynosi 3 miesiące... Na kolejne 3 #!$%@? miesiące zostałem pozbawiony mojego głównego laptopa. Czy jest jakaś możliwość walki z pocztą aby przyspieszyć ten cały proces i domagać się odszkodowania w krótszym czasie?

#pocztapolska #poczta #paczki #odszkodowanie
  • 2
@AndrosX:
Okres 3 miesięcy wynika zsumowania okresu w jakim operator pocztowy powinien rozpatrzyć reklamację (do 30 dni) z przepisami Regulaminu dotyczącego paczek pocztowych i Światowej Konwencji Pocztowej (do 2 miesięcy).
Paczka w drodze do kraju przeznaczenia mogła być przewożona przez wielu różnych operatorów i każdy ma do 2 miesięcy na odpowiedź. Dlatego termon to aż 3 miesiące (jest to termin maksymalny).

ps. Reklamację można złożyć u każdego operatora wyznaczonego w kraju