•  

    Mirki, mam pytanko. Wysłałem paczkę z laptopem na naprawę gwarancyjną do Hiszpanii. Poczta najprawdopodobniej paczkę zgubiła bo miesiąc temu przesyłka opuściła kraj i słuch o niej zaginął (na stronie poczty widnieje informacja, że takie paczki są dostarczane w przeciągu 6-7 dni roboczych)... Na szczęście była to przesyłka z zadeklarowaną wartością. Złożyłem eReklamacje na stronie poczty i w mailu zwrotnym dostałem odpowiedź, że czas rozpatrywania reklamacji w przypadku przesyłki zagranicznej wynosi 3 miesiące... Na kolejne 3 jebane miesiące zostałem pozbawiony mojego głównego laptopa. Czy jest jakaś możliwość walki z pocztą aby przyspieszyć ten cały proces i domagać się odszkodowania w krótszym czasie?

    #pocztapolska #poczta #paczki #odszkodowanie

    •  

      @AndrosX:
      Okres 3 miesięcy wynika zsumowania okresu w jakim operator pocztowy powinien rozpatrzyć reklamację (do 30 dni) z przepisami Regulaminu dotyczącego paczek pocztowych i Światowej Konwencji Pocztowej (do 2 miesięcy).
      Paczka w drodze do kraju przeznaczenia mogła być przewożona przez wielu różnych operatorów i każdy ma do 2 miesięcy na odpowiedź. Dlatego termon to aż 3 miesiące (jest to termin maksymalny).

      ps. Reklamację można złożyć u każdego operatora wyznaczonego w kraju będącym członkiem UPU, o ile od nadania nie minęło więcej niż 6 miesięcy (Światowa Konwencja Pocztowa).

      ps. Postanowienia Światowej Konwencji Pocztowej, Regulaminu poczty listowej oraz Regulaminu dotyczącego paczek pocztowych mają charakter nadrzędny nad Regulaminami Poczty Polskiej oraz prawem krajowym (art 91 Konstytucji).

      +: T....X