•  

    JEDNAK BĘDZIE TRAMWAJ NA POPOWICE

    Miasto wybrało dzisiaj ofertę firmy Budimex Budownictwo. Dopłaci do niej 36 milionów. Powyższa część ma być zrealizowana w latach 2019-2020, a całość inwestycji do 2021 roku.
    #wroclaw @mroz3

    •  

      @wiedro: HISTORIA TWORZY SIĘ NA NASZYCH OCZACH

      ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @wiedro: Mnie zastanawia jedno. Czy będzie nowa linia, czy przerzucą coś z Legnickiej...

    •  

      @wiedro:
      popowice popowice,
      tam od@mroz3isz odbytnice
      (✌ ゚ ∀ ゚)☞

    •  

      @mnemonk: A ona nie miała finalnie zastąpić C?

    •  

      @mnemonk: Plany były pierwotnie takie, że miała iść któraś linia z Legnickiej (po lekko zmienionej trasie) i przynajmniej 1 nowa

    •  

      @wiedro: na hooy to? Legnicka i popowice są mega dobrze skomunikowane. Tyle miejscówek czeka na tramwaj a ci debile budują go tam gdzie wszystko w miarę dobrze działa.

    •  

      @cierpkiezale: Bo Legnicka jest zapchana tramwajowo do granic przepustowości - to po pierwsze. A po drugie - jak Legnicka jebnie, to stoją całe Popowice, Kozanów, Pilczyce i Leśnica. A po trzecie - tramwaj na Popowicach oznacza wyjebanie z tamtych okolic większości linii autobusowych (czyli ich likwidację)

    •  

      @wiedro: tylko, że to nie jest uzasadnienie bo tak można powiedzieć o wszystkich prawie osiedlach. Jest zapchane ale jest, a są miejsca które czekają na nitkę od kilku kurwa lat bo stoją codziennie znacznie bardziej niż popowice, leśnica i pilczyce.

    •  

      @wiedro: A planowany jest skręt Milenijna->Lotnicza? Bo bez niego to mało zmienia przy zatrzymaniu na Legnickiej

    •  

      @cierpkiezale: No sorry, ale jak dla Ciebie odcięcie ~60k mieszkańców przy byle jebnięciu Legnickiej to mało, to nie mamy o czym nawet rozmawiać (nie, nie mieszkam na Popowicach ani na Leśnicy/Pilczycach/Kozanowie). Wiem, że potrzebne są inne miejsca, większość z nich jest zaplanowana do realizacji, a przetarg na Popowice ciągnie się już dobry rok, to nie jest żadna inwestycja z dnia wczorajszego, od dawna było wiadomo, że ma tamtędy tramwaj jechać, nie bez powodu zostawiony był kikut/rezerwa za mostami Mieszczańskimi

    •  

      @Kotwpizamie: Wstępnie był, ale czy dalej jest, to nie wiem

    •  

      @wiedro: z popowic można uciec przez gądowiankę albo w drugą stronę przez most milenijny, więc nie jest prawdą, że tak całkowicie są one zablkowane. Plany od roku spoko, ile lat w planach jest tramwaj na psie pole, ile na jagodno które codziennie niemiłosiernie stoi? Takich przykładów pewnie jest więcej.

      +: Mallow
    •  

      @wiedro: Nie no wiadomo że spoko ale Nowy Dwór i Psiak czeka. Well fajnie że się ruszylo. Tam już ktoś zwracał uwagę pod postami TUMW że kiepsko zaplanowali przesiadke z przystanku kolejowego. No nic Pożyjemy zobaczymy. Ja czekam kiedy wreszcie geniusze wymyśla, że trzeba by ogarnąć w końcu nowa zajezdnie.

    •  

      @cierpkiezale: Jagodno to akurat śmiech na sali bo ludzie kupili po prostu chałupy a tramwaju miało tam wcale nie być wcześniej niż na ND czy Psiaka.

      +: krave
    •  

      @Darth_Gohan: na jagodno tramwaj w planach rozgospodarowania był wpisany już na 2015r.

    •  

      @cierpkiezale: Powodzenia w uciekaniu tramwajem przez Milenijny lub Gądowiankę. O tym, kurwa, mówię od kilkunastu minut, że jeśli coś jebnie na Legnickiej, tramwajowo stoją 4 duże osiedla. Ale nie, Ty masz swoją chore przekonanie, która idzie w imię zasady "moja racja jest mojsza niż twojsza". Tramwaju na Psie Pole nie ma i nie będzie. Nie ma go nawet w planach, Sutryk jasno powiedział, że nie wybuduje im tramwaju, bo nie. Chcieliśta Sutryka, to teraz trzymajcie język za zębami, tak działa demokracja. Wybraliście sobie podnóżka Dutkiewicza, który mieszkańcom Psiego Pola napluł do ryja w programie wyborczym, a oni się cieszyli, że coś poleciało w ich stronę i tłumnie na niego zagłosowali.

      @Darth_Gohan: @cierpkiezale: Wiem, że cierpkie wołałem, ale teraz o Jagodnie i ND. Z Jagodnem Darth ma rację. To, że sobie od lat deweloperzy wpisywali w ulotkach, że za 4 lata będzie tramwaj, to ich broszka. Miasto pierwotnie go tam w ogóle nie chciało, tylko potem Dutkiewicz zaczął rzucać kiełbasą wyborczą, żeby ciemny lud z Jagodna na niego zagłosował, bo nie oszukujmy się, Jagodno obecnie jest za małe na tramwaj. Oficjalnie jest tam zameldowanych 5k ludzi, nieoficjalnie niech będzie razem te 10k. Są osiedla we Wrocławiu, które są o wiele większe, nie mają tramwaju i nie są tak roszczeniowe jak Jagodziaki, że im się kurwa należy, bo sobie postawili chatki z gówna w polu, gdzie nawet chodników nie ma. Ale już nie ma co płakać, przetarg na projekt trasy tramwajowej na Jagodno został ogłoszony, dopięliście swego. Co do ND - tam przetarg został ogłoszony, ale nie zgłosił się żaden wykonawca. Tyle i aż tyle.

    •  

      @cierpkiezale:

      na jagodno tramwaj w planach rozgospodarowania był wpisany już na 2015r.

      A w bajkach z mchu i paproci, tramwaj na Psiaka miał jeździć przed EURO 2012

    •  

      @wiedro: gratuluje zdolności prowadzenia rozmowy i dojrzałości intelektualnej, eot z patologią.

    •  

      @cierpkiezale: podal ci w szerszym argumencie. Nie było go w planach. Dudi go rzucił jak miał ciepło wybory temu i tak się zaczelo.
      @wiedro Dokładnie. Są ważniejsze linie i inwestycje. Chociażby aleja wielkiej wyspy.
      Jagodno w wersji przedluzki na Wojszyce bodajże (tam na przedłużenie Borowskiej za szpital miałoby sens) ale to i tak po ND i Psiaku.

      +: wiedro
    •  

      Powodzenia w uciekaniu tramwajem przez Milenijny lub Gądowiankę. O tym, kurwa, mówię od kilkunastu minut, że jeśli coś jebnie na Legnickiej, tramwajowo stoją 4 duże osiedla

      @wiedro: jakby zrobili obiecany tramwaj na nowy Dwór robotniczą to by była druga ścieżka tramwajowa równoległa do legnickiej. IMO tramwaj przez popki to bez sensownie wydane pieniądze

    •  

      @kenny_kabanie: Z Psiego Pola albo z Jagodna, bo go dupa zapiekła, jak podałem rzeczowe argumenty za tym, że nie były tam planowane albo nie będą planowane linie tramwajowe i za to mnie obrzucił gównem XD

    •  

      @Darth_Gohan: Zgadza się, osobiście uważam, że nawet PP jest ważniejsze od ND (chociaż mieszkam na ND, to nie narzekam na komunikację, bo mamy dużo autobusów i pociąg, który dojeżdża do głównego w 10-15 minut). Zróbmy te 2 inwestycje, a potem wylatujmy z mniej ważnymi inwestycjami jak tramwaj na Jagodno lub inne Maślice.

      @Mallow: Początkowo 23 miało jeździć przez Popo, ale potem się koncepcja zmieniła i ostatecznie 23 ma pojechać przez Robotniczą na ND.

    •  

      @wiedro: Na tramwaj na ND za mało $$$, na tramwaj na popki też brakuje - jakby przerzucili hajs z popowic na ścieżkę na ND to by wszyscy byli zadowoleni ;)

    •  

      @Mallow: Niby tak, ale nie do końca. Na Popo dołożyli tylko 36mln, pierwotne oferty opiewały na ponad 100 melonów do dołożenia,więc jest jakiś sukces ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @wiedro: Mieszkałem na Popowickiej nr 20 kilka lat, dobrze skomunikowana okolica to chcą wszystko rozpie!#$(ić tym wysrywem zwanym tramwajem puszczając go przy ślicznym parku koło stacji PKP. Gardzę kurw@ tak bardzo.

    •  

      @wiedro: to niech dołożą do ścieżki na ND zamiast popki xD jaki geniusz w ogóle wymyślił tramwaj na popki ?

    •  

      @ChemicznyAli: Wyobraź sobie, że jak tam pojedzie tramwaj, to ludziom wyjebią 3/4 linii (skasują), bo się będą pokrywać prawie w 100% z trasami tramwajów.( ͡° ͜ʖ ͡°)
      @Mallow: To nie takie proste ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @wiedro: Ale jaki jest sens puszczać tam tramwaj? Jest w miarę cicho, piękny park w pobliżu, nad Odrę niedaleko. To trzeba wszystko zniszczyć i wytyczyć ten rak na szynach przez sam środek żeby hałasował.

    •  

      @wiedro: przełożenie rozsądniej funduszy nie jest proste ?

    •  

      @ChemicznyAli: Pisałem, że ta trasa ma powstać jako alternatywa często jebiącej się Legnickiej i jej już braku przepustowości.

      @Mallow: #niedasizm ( ͡° ͜ʖ ͡°) A tak na poważnie - osobno się starają o kasę na ND, a osobno na Popo. A jak już coś z UE dostaną, to nie mogą kasy z Popo przenieść na ND lub odwrotnie, bo nam UE zajebie tę kasę ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @wiedro: Tramwaj zawsze będzie do dupy. Autobus/trolejbus to rozsądne rozwiązanie, które bije tramwajowy wysryw w każdej kategorii.

    •  

      @ChemicznyAli: Jeśli już, to autobus niskoemisyjny, bo trolejbus łączy wady tramwaju oraz autobusu i ma o wiele mniejszą dotację z UE + to, że trzeba by wydać w chuj kasy na budowę infrastruktury i przeszkolenie kadr (kierowców). Jednakże tramwaj bezapelacyjnie wygrywa z nimi w jednej kwestii - pojemności, bo przewozi średnio 2x więcej osób w jednym składzie

    •  

      Nie no wiadomo że spoko ale Nowy Dwór

      @Darth_Gohan: nowy dwór to czeka na zrealizowanie dwupasmówki do legnickiej/robotniczej - na chuj nam tramwaj to nie wiem.

      z jednej strony strzegomska się kończy dwa pasy na muchoborskiej, a z drugiej strony na rondzie reagana - i teraz to idzie tak: jakiś miszczu sobie całkiem dobrze wymyślił, że póki strzegomskiej nie pociągną z odpowiednią przepustowością dalej to się ruch rozłoży pomiędzy gądowiankę/chociebuską -> bystrzycką/ostatni grolsch -> legnicką a strzegomską. żaden kurwa z tych zjebów nie był na tyle rozgarnięty żeby policzyć klientów lecących mińską z muchomorów, smolcuchów etc. i korek jest tak duży że nawet nie pozwala uciec w lewo w rogowską. i chuj - wszyscy stoją, od muchoborskiej (w stronę miasta) i od rogowskiej (w stronę avicenny) autobusy też. do tego dochodzi ruch z AOW, wpięli niedawno obwodnicę leśnicy, generalnie gnój jak skurwysyn i nikt nad tym nie panuje. tramwaj niczego nie rozwiąże na nd, a infrastruktura potrzebna tramwajowi może się obejść bez tramwaju i będzie działać jak w założeniach (buspas pod bunkier albo świebodzki).

      i jeszcze ten śmieszny zjazd z gądowianki na ND, gdzie na jednym cyklu przejeżdża 10 aut, plus 4 kolejne "na późnym pomarańczowym" blokują całe skrzyżowanie przy nowodworskiej - no priorytety się komuś pojebały kompletnie, widać że nikomu nie zależy na udrożnianiu strzegomskiej

      z popowic można uciec przez gądowiankę albo w drugą stronę przez most milenijny

      @cierpkiezale: ja pierdole - gdzie ty chcesz w rozsądnym czasie przez różankę albo nowy dwór dojechać z popowic?

      chociaż mieszkam na ND

      @wiedro: no kurwa jeden normalny, elo sąsiad mordo XD

      +: wiedro
    •  

      @luzny_lori: Was tam załatwiła AOW, Smolec, obwodnica Leśnicy, IBM i dołożenie tony ludiz na Strzegomska i Legnicka w szklane biura.
      O ile auto nie powinno być najważniejszym środkiem transportu tak tu się zgodzę że Strzegomska plus jeszcze przejazd kolejowy tam koło Pafawagu robi swoje. Nie wiem z Rondem Reagana to przesadziłes że tam dwa pasy się kończą ale ok :)

      Jak najbardziej przyjmuje argumenty ale też by było mniej tych aut jakby ludzie mieli sensowna komunikację miejską, a że nie ma to wola stać w korku z własną muzyka i klima niż w spóźnionym smierdzacym żulem MPK. Dopóki to się nie zmieni dopóki tam nawet 3 pasy nie pomogą :/

    •  

      @cierpkiezale popowice sie rozwijaja w strone rzeki. Dojdzie tam pewnue kilka tysiecy ludzi do tego 2022

    •  

      dołożenie tony ludiz na Strzegomska i Legnicka w szklane biura.

      @stan-tookie-1: a jeszcze nie wszystko otwarte (student depot wielkiej różnicy nie zrobił, ale zaraz obok przy przejeździe kolejny biurowiec się wykańcza, kolejne mają w planie przy przemkowskiej) jak dojdzie te kilkaset samochodów to tych korków co są aktualnie to będziemy tam stać 3 h zamiast godziny :/

      Tam by się przydał jakiś wiadukt albo tunel przez tory w kierunku grabiszynskiej (za dolmelem) - takie moje małe marzenie które się zrealizuje razem z metrem xD

    •  

      Nie wiem z Rondem Reagana to przesadziłes że tam dwa pasy się kończą ale ok :)

      @Darth_Gohan: Rondo Pileckiego - najebany już byłem jak to pisałem (-‸ლ)

      i ja nie mówię że ludzie mają gnić w autach - chodzi mi o to, że infrastruktura pod MPK tak, tramwaj już niekoniecznie. wystarczy żeby autobusy nie stały w korkach, a to mogłyby załatwić dwa pasy, bo ewidentnie korki powstają na zwężkach na strzegomskiej i mińskiej.