Wpis z mikrobloga

Mirki,
Znajdę 4x4 o lepszym stosunku cena/koszty utrzymania/komfort podróżowania niż A4 B7 quattro 1.8T+LPG w przedziale cenowym 25k-40k PLN? Przedział tak wysoki, bo z doświadczenia wiem, że przy 25-30kkm rocznie koszty paliwa i utrzymania nie są małe, więc czasami może opłacić się wydanie większej kwoty na start. Jeśli chodzi o moc to aby miało poniżej 10s do setki.
#zakupauta #samochody #motoryzacja #audi #quattro
  • 16
@chudy_lolo: A4 B7 komfort podróżowania ma raczej niski. Chyba że jeździsz tylko po autostradach. Twarde zawieszenie, twarde fotele. Pasażerowie z tyłu to w ogóle masakra, jak na drewnianej ławce i mało miejsca na nogi. Niewygodnie się wsiada i wysiada.

Koszty też nie są niskie. Cena zakupu też jest wysoka (B7 1.8T z Quattro to chyba po S4 najdroższa wersja silnikowa i najtrudniej taką znaleźć) jak na ten wiek auta.

Zastanów się
@Mithrindil: @chudy_lolo: Twarde w zawieszenie to tylko w sline i to nie jakoś strasznie. Na zwykłym zawieszenie jest bardzo ok. Jedyne z czym się zgadzam to jazda z tyłu. Zbyt wygodnie to tam nie jest ale niema tragedii, przy dłuższej trasie nogi cierpną.

I nie pierdziel, że quattro przydaję się tylko w zimę i na szutrowych drogach. Różnica na mokrej nawierzchni, a nawet na suchym w porównaniu do przedniego napędu
@chudy_lolo: mozesz zerknac na VW, Seata, czy Skode, bo maja 4Motion, ale ponizej 10s nic nie pojedzie. Wiekszy komfort masz w A6 C6. No i jak chcesz niskie spalanie, to mozesz sie zainteresowac dizlem, np 2.0 TDI 170KM, albo ten na Common Railu po 2009r, ale nie mam pojecia czy to szlo w quattro.
Samo quattro to 10-15% wieksze spalanie i 200kg ekstra masy wlasnej, ale to pewnie wiesz.
@tamtokontojuzusunalem: @chudy_lolo: 4-motion w Skodzie i VW to Haldex czyli napęd dołączany. Quattro (poza bodajże A3 i Q3) to TorSen czyli stały napęd na 4 koła.

@notedeagle: jasne że S4 to inna liga cenowa - mówię tylko że cenowo wygląda to tak: RS4 > S4 > 1.8T Quattro > pozostałe wersje silnikowe ( ͡° ͜ʖ ͡°) co do samej jazdy z Quattro - pewnie zależy
@Mithrindil: Nie no wiadomo, do jazdy po mieście to się kupuję inny samochód. Ale jazda w zakrętach ośką, a quattro to zupełnie inna bajka. O śniegu nie wspomnę, trzeba tylko uważać, żeby nie przesadzić z ilością gazu skręcając w lewo na ciasnej, ośnieżonej krzyżówce, bo można się wpędzić w koszty nowej felgi ( ͡° ʖ̯ ͡°)

Ale to było dawno i nie prawda ( ͡° ͜
@chudy_lolo: toyota rav4 II generacji ma staly naped na 4 kola (50/50). dwulitrowy benzyniak ma wg. katalogu 10.5 sek do setki z manualem. potem rav III ma juz jakis wydumany dolaczany naped ktory dziala do 40km/h i ma rozdzial mocy 70/30
@hans-olo-olo: @chudy_lolo: No tak, da się kupić SUV'a z lat 2003-2010 w tym przedziale cenowym. Jest w miarę dużo miejsca w środku, ale ich gorsze cechy wychodzą na autostradach (hałas, aerodynamika szafy). Przy Toyotach silniki D-4D trzeba omijać szerokim łukiem (około od 2000 do 2009, bo to tykająca bomba, trzeba głowice planować). Ja swego czasu kusiłem się Hyundaiem Santa Fe i Kią Sportage, bo dało się kupić je za ~16k
ich gorsze cechy wychodzą na autostradach (hałas, aerodynamika szafy).
no to jest jasne

Przy Toyotach silniki D-4D trzeba omijać szerokim łukiem (około od 2000 do 2009, bo to tykająca bomba

dlatego pisalem o 2.0 wolnossaca benzyna 150KM. on jest raczej prosty, bezobslugowy i bezawaryjny

@tamtokontojuzusunalem:
@tamtokontojuzusunalem: @hans-olo-olo: A Honda CR-V III? W testach mówią, że 4x4 w nich to kupa, ale chcę bardziej obiektywnej opinii, czy poradzi sobie na śniegu 1,5km w górę? Zastanawiam się, bo potrzebuję czegoś wygodnego, mam 190cm wzrostu, a chwilowo mam Suzuki SX4, które daje radę po śniegu ale z wygodą to ma mało wspólnego.
@Dayrex: ja mam 193 i rav4 żony calkiem duzo miejsca. auto jest z 2005 z konca produkcji i zdecydowalismy sie wlasnie ze wzgledu na staly naped na 4 kola. landcruiser to to nie jest. ale w sniegu, w gorkach spokojnie daje rade. i w codziennej jezdzie np. po blocie posniegowym pozwala na wiecej niz moje rwd. pewnie to nowe elektroniki 4x4 sa lepsze, ale staly naped jest bardzo przewidywalny. np. kilkuletni
@hans-olo-olo: Myślałem nawet o zwykłym aucie bo droga do mnie jest utwardzona, a ostatnie zimy były dosyć łaskawe, ale tegoroczna zima dała mocno w kość i jednak auto bez 4x4 nie będzie. Szukam czegoś młodszego(minimum 2007/08) i w tym przypadku łapie się RAV4 III gdzie ma ten napęd dołączany. Niestety ale ona jest nudna, już CR-V jest ciekawsza i w większości lepiej wyposażona. Wciąż szukam jeszcze alternatyw ale zaczyna ich brakować,