Cześć Mireczki. Przepisuję znaną pewnie wszystkim grę Battle City (lub inaczej Tank 1990) na c++. Używam do tego entity component system i nie do końca wiem jak zaimplementować strzelanie.
Mam byt (enitity) do którego wrzucam komponenty: CPosition, CPhysics, CRectangle oraz CPlayerControl. W czasie naciśnięcia przycisku X chciałbym stworzyć kolejny byt jako pocisk.
Jak powinienem się do tego zabrać. Czy stworzyć dodatkowy komponent CTank() i do niego upchnąć funkcje takie jak strzelanie, upgrade, tarcza itp czy może stworzyć oddzielną klasę z takimi funkcjonalnościami i wywoływać to po naciśnięciu przycisku?
Wy macie świadomość, że jedynym skutkiem tego podatku 10% od nieruchomości, który lewica chce wprowadzić będzie automatyczny wzrost cen nieruchów o 10%? ( ͡°͜ʖ͡°)
Mam byt (enitity) do którego wrzucam komponenty: CPosition, CPhysics, CRectangle oraz CPlayerControl.
W czasie naciśnięcia przycisku X chciałbym stworzyć kolejny byt jako pocisk.
Jak powinienem się do tego zabrać. Czy stworzyć dodatkowy komponent CTank() i do niego upchnąć funkcje takie jak strzelanie, upgrade, tarcza itp czy może stworzyć oddzielną klasę z takimi funkcjonalnościami i wywoływać to po naciśnięciu przycisku?
Tu wstawiam link do githuba:
https://github.com/CaishenNefri/Tanks/tree/Clean
PS> Dopiero poznaję techniki c++, a do tego wepchałem się jeszcze w ECS ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#cpp #naukaprogramowania