Wpis z mikrobloga

Cześć Mirki ( ͡° ʖ̯ ͡°)

Potrzebuję pomocy z dość powszechnym problemem jakim są niewygasające diody LED. Otóż posiadam naświetlacz OSRAM Ledvance o faktycznej mocy 50W. Urządzenie jest podłączone do timera analogowego, które po przejściu w tryb off nie gaśnie do końca. Próbowałem już różnych sposobów pozbycia się problemu, a mianowicie podłączałem różne kondensatory MKT (200nF/275V, 480nF/305V, 680nF/310V) na kablu zasilającym, zamieniałem przewód fazowy z neutralnym we wtyczce. Myślałem, że to może wina światełka w timerze, natomiast kiedy timer przechodzi w tryb off światełko gaśnie. Przyznam szczerze, że kończą już mi się pomysły, dlatego będę wdzięczny za pomoc!

#elektronika #elektroda #kiciochpyta #pytaniedoeksperta
  • 20
@LRF1000W spróbuję opcji ze stycznikiem. Czy będę w stanie podłączyć to wszystko na jednej linii? Tzn. Timer ---> kabel ---> stycznik ---> kabel ---> naświetlacz? Jestem totalnym amatorem i z tego co zdążyłem obejrzeć na Youtube widzę, że będę musiał stworzyć dodatkową linię do sterowania cewką za pomocą timera. Dobrze kombinuję?
@bartosz-bartosz: Kurde myślałem, że masz to na szynę th35, lub przykręcane na ścianę. To znacznie komplikuję sprawę. Timer jest raczej uszkodzony, bo mój wujrk ma na nim lampki choinkowe LED i nie świecą tak jak pisales
@LRF1000W no właśnie tu jest problem, dla uściślenia dodam, że są to diody SMD i z tego co zdążyłem wyczytać jest to dość powszechnym zjawiskiem. Jedyne co mi przychodzi do głowy to to, że timer nie rozłącza przewodu fazowego, celem podtrzymania pracy zegara. Myślałem, że kondensator o odpowiedniej pojemności załatwi sprawę ale jak widać problem jest o wiele bardziej skomplikowany... Myślałem też o zakupie cyfrowego timera ale w nich również występuje ten
To może tam jest jakiś półprzewodnik, który cały czas przepuszcza mały prąd i świeci, możesz dać jakiś przekaźnik czy coś.


@LRF1000W: Kondensator.