Wpis z mikrobloga

#ciota
1974 Rover P6 2000 TC 3900zł
Ciekawy rodzyn. Pod nadwoziem dosyć generycznego sedana z lat 60-tych, trochę przydługo produkowanego ( ͡° ͜ʖ ͡°) kryje się wiele ciekawych i nietypowych rozwiązań. Przednie zawieszenie miało sprężyny umieszczone poziomo, podobno miało to polepszyć sztywność nadwozia przy wypadku (tak w latach 60-tych jednak myślano trochę o bezpieczeństwie xD) Tył jest zawieszony na osi DeDion z tarczami hamulcowymi przy dyferencjale (mniejsza masa nieresorowana, podobnie było w Alfasudzie z przodu) przez co bardzo dobrze się prowadził, 4 hamulce tarczowe z wspomaganiem (jak na rok debiutu 1963 to była wtedy rzadkość). Miał też czujniki zużycia klocków hamulcowych, to już wtedy była kompletna abstrakcja ( ͡° ͜ʖ ͡°) Nadwozie było silnie inspirowane Citroenem DS (nie z wyglądu tylko konstrukcyjnie). Samochód miał jakby bardzo sztywną klatkę, do której przykręcane były elementy poszycia nadwozia. Zazwyczaj była ona malowana na czarno i wszystkie poszycia są przykręcane, łącznie z dachem i słupkami. P6 był też jednym z pierwszych aut, w których pomyślano żeby przy wypadku silnik i skrzynia nie wjeżdżały do kabiny, oraz w standardzie była składana kolumna kierownicy co na początku lat 60-tych nie było oczywiste i wielu kierowców ginęło nabitych na kierownicę ( ͡° ͜ʖ ͡°)

I tak oto można kupić go w cenie obsranego 125p z końca produkcji, albo nawet za mniej, który nie wniósł do motoryzacji nic poza wstydem xDDD No i oczywiście jest BRONZOWY ( ͡ ͜ʖ ͡)

https://www.olx.pl/oferta/rover-p6-CID5-IDrCDlR.html#ee96781125
#motoryzacja #samochody #klasykimotoryzacji #oldtimer #bierzlawete #rover #brown
Pobierz
źródło: comment_wTlrfL8115oWDpZB6Mpk9kqVLBEtszw1.jpg
  • 14
@Eternit_z_azbestu: Tylne zawieszenie wygląda na bardzo ciężkie i jest zależne, trzymając oś napędową, czyli starocie i gówno w porównaniu do wszystkiego co mamy od 40 lat. Tarcze hamulcowe to również nie do końca dobry pomysł, muszą tam przez to powstawać na straszne siły i chyba oś traci przez to geometrię, gdy półoś wyrywa się z mocowania wahacza o te milimetry.

Konstrukcyjnie w latach 70 ten samochód był już przestarzały. De dion
@kupkesobieciagne: 40 lat temu był 1979... A ja tu o latach 60-tych. Wtedy praktycznie wszystkie przeciętne sedany to sztywny most na resorach lub sprężynach, De Dion był tutaj znacznym ulepszeniem bo dyfer nie latał razem z osią. Co do tarcz przy dyfrze to koszmar mechanika i krzyżaki na tych przegubach bankowo leciały szybko przez te przeciążenia.
@Eternit_z_azbestu: W latach 60 rozwiązanie de dion miało chyba z 60 lat. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Były opcje niezależnego zawieszenia spokojnie, no ale właśnie słowo przeciętny.

Zależne zawieszenie tylnej osi, co jak co ale w samochodach z napędem na tylną oś to było prawdziwe przekleństwo.