Wpis z mikrobloga

Wnioski wyciągnięte z rozebrania baterii w Tesla Model 3.

Do anody dodana jest mała ilość silikonu, który pozwala na zwiększenie ilości przechowywanej energii.

Zdołali zmieścić znacznie więcej materiału w nowe baterie 2070 Obrazek

Na poziomie baterii, Tesla podniosła gęstość do 160 Wh/kg w modelu 3, w porównaniu do 126 Wh/kg w modelu S.
W modelu 3 liczymy też "pięterko" które zawiera inwertery, i inne urządzenia, które w modelu S są rozsiane gdzieś po aucie, więc realna gęstość jest poprawiona jeszcze bardziej.
Zakładając że to samo uda im się w Modelu S i X, nowa bateria może mieć aż 125 kWh pojemności (minimum), bez zwiększania masy w porównaniu do starej 100 kWh. Da nam to zasięg 683 km w przypadku Modelu S i 600 km w Modelu X

Tesla swój cały kobalt uzyskuje z kanady, a nie z kongo.

Cena baterii jest zależna głównie od cen niklu i grafitu, lit i kobalt jest używany w tak małych ilościach, że jest on w zasadzie bez znaczenia.

Z powodu większej gęstości, baterie mogą się zapalić w niższej temperaturze w porównaniu do poprzednich, ale system chłodzenia i różne zabezpieczenia są na tyle dobre, że ryzyko zapłonu jest ogólnie mniejsze.

Zbudowanie baterii zajmuje teraz 17 minut (na początku było to 7 godzin)

#tesla #elonmusk #samochodyelektryczne
  • 11
baterie mogą się zapalić w niższej temperaturze w porównaniu do poprzednich,


@Doman_60: jeśli coś się może zdarzyć, to prędzej czy później się zdarzy z tym większym prawdopodobieństwem im więcej ich zjedzie z taśmy
ale możesz mieć albo gęste energetycznie baterie albo odporne na temperaturę baterie

przynajmniej z obecną chemią.


@Doman_60:
Po raz kolejny nie. Gęstość energii nie przekłada zbytnio się na "odporność" na temperaturę.
Zgaduje, że odnosisz się do LFP, jako o mniejszej gęstości ale "odporniejszego". Jedyne, w czym LFP jest odporniejsze to przeładowanie, bo zubożenie katody LFP z litu wręcz do zera nie powoduje destabilizacji struktury ale i tak wpływa negatywnie na żywotność.
@pjveonot: tu się pewnie wkrada błąd w moim tłumaczeniu ( ͡° ͜ʖ ͡°) 17 minut to cały pack, te bateryjki 2070 to jak z karabinu lecą

Byłem na tyle podekscytowany że mimo zmęczenia, późnej pory i egzaminu następnego dnia, postanowiłem coś naskrobać. Teraz widzę jak tragicznie to wyszło, nie powtórzę już tego błędu.