Do kierowców ciężarówek: czy uważacie, że tachograf zapewnia wam dobrobyt w postaci wypoczęcia, wyspania?
Dzisiaj od kierowcy usłyszałem, że przez tachograf jest wypoczęty. Ja mam odmienne zdanie, bo #!$%@? 3x po 15h i 9h pauzy to dla mnie była mordęga a i tak się trafiało, bo przepisy zezwalały. 21h pracy (i jazdy) w podwójnej to był już w ogóle jakiś mindfuck. A jakie jest wasze zdanie?
Ja mam lepsze i gorsze dni. Bywa i tak, że 9h pauzy wystarczy na wszystko. Wstaję wypoczęty zrobię obiad pójdę pod prysznic i posprzątam auto ale są też takie dni gdzie śpię po 13h. A teraz pomyśl gdyby nie było przepisów jaki nacisk na jazdę wywieralaby spedycja czy szefostwo ...
@923y4uyhfds89yf89asyhfp2bqf4fu: różnie bywa, sam fakt posiadania tacho nie daje poczucia wypoczęcia. Zależy jak robota poukładana, czy wstajesz wcześnie, czy walisz nocki itp
@923y4uyhfds89yf89asyhfp2bqf4fu myślę, że to bardziej kwestia indywidualna i ciężko jest dostosować przepisy do każdej osoby. Tylko ty masz pojęcie ile potrzebujesz odpoczynku i ile czasu np. dasz radę jechać w nocy. Zaostrzenie przepisów i zwiększenie czasu odpoczynku chyba nie poprawi odpowiednio samopoczucia. A w jakim systemie pracujesz?
@923y4uyhfds89yf89asyhfp2bqf4fu: poza tym, kolega, przerwa jest dla Ciebie i jezeli jestem zmeczony, to stoisz az wypoczniesz i masz.sily na jazde. Ja wiem, ze w Polsce to spedytor jest panem i wladca, ale odpoczynki 11, ewentualnie 9 to sa minimalne czasy, a nie maksymalne.
@dlaczegoJA: ja pon-pt pracowałem kiedyś, trochę też w podwójnej.
@peszmerd: dlatego rzuciłem tę pracę, ale nie każdy jest w takiej sytuacji i ma tyle asertywności. I potem jeżdżą na styk z czasem, kręcą minimalne pauzy itp.
@923y4uyhfds89yf89asyhfp2bqf4fu też tak jeździłem i uważam, że to ciężki system. Przerabiałem już trochę firm i mogę powiedzieć że trzeba samemu wszystkiego spróbować
@923y4uyhfds89yf89asyhfp2bqf4fu: dobrobytu niekoniecznie, ale czasem jest ulga jak się okazuje, że o tej i o tej trzeba skończyć pracę. Chociaż ten kij ma dwa końce i czasem po mega męczącej 15ce trzeba robić 9:01 bo każą ( ͡°ʖ̯͡°)
@923y4uyhfds89yf89asyhfp2bqf4fu: jak bys nie mial tacho to bys #!$%@? godzin bez snu jak busiarze, co do podwojnej obsady to jest #!$%@? nie wypoczynek
@923y4uyhfds89yf89asyhfp2bqf4fu Powiem tak Pauza 3x 9h i 11h jest ok moim zdaniem 13h pracy oraz 2x 15h max myślę, że też jest ok przydaje się na załadunek i rozładunek
Ale pauza 24h i 45h to jest jakieś nieporozumienie powinno być jak w Ameryce pauza 36h, bo jak stajesz wieczorem to pauza kończy się rano, a w przypadku pauz europeiskich stajesz wieczorem i pauza kończy się wieczorem i jedziesz w nocy po całym
Dzisiaj od kierowcy usłyszałem, że przez tachograf jest wypoczęty. Ja mam odmienne zdanie, bo #!$%@? 3x po 15h i 9h pauzy to dla mnie była mordęga a i tak się trafiało, bo przepisy zezwalały. 21h pracy (i jazdy) w podwójnej to był już w ogóle jakiś mindfuck.
A jakie jest wasze zdanie?
#ciezarowki #bekaztransa #tir
Komentarz usunięty przez moderatora
A teraz pomyśl gdyby nie było przepisów jaki nacisk na jazdę wywieralaby spedycja czy szefostwo ...
Komentarz usunięty przez moderatora
Jakbys nie mial tacho i 3x15+9 to jezdzilbys 5*20+4.
Zaostrzenie przepisów i zwiększenie czasu odpoczynku chyba nie poprawi odpowiednio samopoczucia.
A w jakim systemie pracujesz?
@dlaczegoJA: ja pon-pt pracowałem kiedyś, trochę też w podwójnej.
@peszmerd: dlatego rzuciłem tę pracę, ale nie każdy jest w takiej sytuacji i ma tyle asertywności. I potem jeżdżą na styk z czasem, kręcą minimalne pauzy itp.
Komentarz usunięty przez autora
Przerabiałem już trochę firm i mogę powiedzieć że trzeba samemu wszystkiego spróbować
Powiem tak
Pauza 3x 9h i 11h jest ok moim zdaniem
13h pracy oraz 2x 15h max myślę, że też jest ok przydaje się na załadunek i rozładunek
Ale pauza 24h i 45h to jest jakieś nieporozumienie powinno być jak w Ameryce pauza 36h, bo jak stajesz wieczorem to pauza kończy się rano, a w przypadku pauz europeiskich stajesz wieczorem i pauza kończy się wieczorem i jedziesz w nocy po całym