Wpis z mikrobloga

Pacjent to Signum 1.8 140km b+g z18xer. W zbiorniczku wyrównawczym jest olej. U mechanika spuścili mi płyn, kazali obserwować czy nadal będzie się pojawiać olej. Zrobiłem 15 km, zajrzałem do zbiorniczka a tam czarno. Po nowiutkim płynie chłodniczym ani śladu. Pierwsza myśl to uszczelka pod głowicą. A jak wygląda sprawa z innymi awariami ? Czy coś jeszcze może powodować olej w zbiorniczku wyrównawczym ? Jakie są koszty naprawy plus minus ?
#opel #signum #vectra #motoryzacja #samochody #mechanikasamochodowa #pytanie
  • 7
@zundapp: @Crow7422: @aarahon: @modzelem: Dzięki chłopaki za odpowiedzi. W pierwszej kolejności do sprawdzenia idzie chłodnica oleju i uszczelka pod głowicą. Luzu zaworowego nigdzie nie ustawiałem, generalnie mechanik do którego najpierw oddałem auto stwierdził, że to okropnie poważna usterka i może mi się nie opłacać naprawiać auta jeżeli w płynie chłodniczym jest olej. Drugi mechanik powiedział, że nie ma tragedii a w z18xer to częsta usterka, ale na razie
@t-time chłodnica oleju a w zasadzie wymiennik ciepła to częsta usterka tych silników. Najczęstsza.

Komplet uszczelek wymiennika dostępny tylko od GM więc ASO bądź sklepy współpracujące z GM, do tego warto dokupić uszczelki kolektora wydechowego.
Od 250 do 350 zł.
Liczyć trzeba nowy płyn chłodniczy i trochę jakiegoś taniego by wypłukać układ z oleju, wodą, nawet destylowaną nie polecam, ten silnik ma dość wysoką temperaturę płynu i najczęściej płukanie wodą destylowaną niszczy