Wpis z mikrobloga

#alfaholicy #alfaromeo Mirony, czy w Alfie 159 da się wyłączyć tryb automatyczny wycieczek? Działają jak #!$%@? raz mega szybko na sucho raz w ogóle nie chodzą jak szyba zalana deszczem, eh. Z kolei jak włączę pierwszy tryb po automatycznnym to chodzą cały czas bez przerwy(?) mimo zmiany tego dzyndzla od szybkości na manetce. Nie wiem czy ja mam coś nie tak czy o to po prostu alfa :D
  • 15
@DADIKUL: Ten tryb auto bardziej przeszkadza niż pomaga. Podczas mocnego deszczu jeżdżę na tym trybie 1 poniżej auto, a jak jest lekki deszczyk - albo auto (i nadzieja, że sam będzie dobrze dobierał) albo ręczne pykanie dźwigni co 30s ¯\_(ツ)_/¯
@DADIKUL: Daj na zero, pociągnij do siebie na 3 s i nadal trzymając przełącz na 1. Czujnik się podobno w ten sposób kalibruje. Jak zmieniasz prędkość pokrętłem, to też zatwierdzasz pociągając do siebie na moment, tylko nie pamiętam dokładnie, czy najpierw przełączasz, czy dopiero na pociągniętej manetce.

A jak nie pomoże, to wymiana czujnika. Sprawny działa zajebiście, więc trochę mnie śmieszą te narzekania na niego, a na każdym kroku je widzę
@Funky666 ta kalibracje właśnie robiłem parę godzin rtemu ale nie wiem czy pomogło bo przestalo padać, a co do zmiany prędkości to mam za każdym razem jak zmieniam użyć spryskiwacza żeby zatwierdzic ?
@HighContentWolfdog: prędkość wycieraczek w trybie automatycznym zależna jest od koniunkcji gwiazd chyba tylko :D raz automat działa perfekt, a raz gram w rosyjską ruletkę i daję mu szansę by jednak sam ściągnął warstwę wody mimo że już nic nie widzę ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Sprawny działa zajebiście, więc trochę mnie śmieszą te narzekania na niego, a na każdym kroku je widzę w necie.


@Funky666: chyba zbyt dużo narzekań, żeby wszystko podpiąć pod uszkodzone czujniki. Mnie też zazwyczaj #!$%@? i wolałbym normalny tryb przerywany z regulacją częstotliwości. I wtedy czujnik w ogóle nie potrzebny.
@Elessar
@hpiotrekh
Jak przez MESa wylaczycie czujnik deszczu i zrobicie pozniej proxy to bedzie dzialas jak tryb przerywany bez czujnika deszczu. W Fiatcie dzialal slabo az kiedys wylapalem kamyk na autostradzie i wymienili mi szybe. Od tego czasu dziala ok, wiec podejrzewam, ze problemem bylo zle przylegabie do szyby.
@Tooroo: Słyszałem, że po wyłączeniu w MES w ogóle przestaje działać pierwszy bieg. Na pewno to zatrybi z osiowaniem? Sam bym z ciekawości sprawdził.

Co do szyby: z czasem właśnie traci przejrzystość, stąd ta rzekoma kalibracja jest potrzebna - u mnie chyba pomogła, bo wczesniej wycieraczki nie działały w ogóle w auto. Tyle że ja mam szybę z 2018 i czujnik #!$%@? przyklejony (widać bąbelki powietrza), stąd miałem problemy - po
@Funky666 w 100% pewny nie jestem, ale calosc "robotył to jakies 10min.

Mysle, ze umnie byl bardziej problem z przyleganiem tej uszczelki wokol czujnika do szyby niz z przejrzystoscia szyby. Poprzednia szyba w chwili wymiany miala ze 3 lata (uroki jazdy po autostradach)
Sprawny działa zajebiście, więc trochę mnie śmieszą te narzekania na niego, a na każdym kroku je widzę w necie.


@Funky666: chyba zbyt dużo narzekań, żeby wszystko podpiąć pod uszkodzone czujniki. Mnie też zazwyczaj #!$%@? i wolałbym normalny tryb przerywany z regulacją częstotliwości. I wtedy czujnik w ogóle nie potrzebny.
Koledzy dalej nie wiem, czyli nie da się ustawić normalnego trybu żeby wycieraczki działały sobie na spokojnie co jakiś czas się zatrzymując