•  

    Wybieram sobie właśnie samochód i przyznam, że mętlik we łbie jest, bo tyle tego do wyboru, że masakra. Kto przez to przechodził, ten zrozumie. Raczej będzie to "kilkuletnia klasa premium" <tu mem z nosaczem> xD Bo naprawdę nie mogę pojąć jak ktoś mając do wyboru luksusowego, niemal nowego Mercedesa może chcieć kupić nową Kię. Żeby nie było - jeździłem przez kilka tygodni taką Kią i nie jest to zły samochód, ale do Mercedesa nijak to nie przystaje. Mam wrażenie, że kult nowych aut panuje tylko wśród ludzi, którzy takiego nie mieli. Jest to fajne uczucie, ale szybko mija i ten nowy samochód po kilku miesiącach już nie jest nowy i niewiele różni się od 2-3 letniego, a przepaść względem aut z wyższych klas jest nie do zatarcia.
    #samochody #motoryzacja #przemyslenia #kupautozmikro

    źródło: auta.png

    • poprzednie komentarze (80)

    •  

      @triptic: Ciekaw jestem czy na bank w tych 200konnych jest wszystko to samo co w 280 (nie wliczając napędu 4x4). Przecież tam na pewno jest skrzynia inaczej zestrojona.

      +: boryspo
    •  

      @kipowrot: wolałbym nowa furę jednak, zakup na lata i gwara z takim mercem może był loteria i sorry z tym przebiegiem to byłby droższy. Może być wałek

    •  

      Nie chcę jeździć z kurnikiem xD

      @JudzinStouner:
      To backsleeper xD

      Słuchaj, czego nie kupisz to dla społeczności vikopchan.ru zawsze będzie źle.
      Weźmiesz nowe- mogłeś brać używkę.
      Weźmiesz używkę- mogłeś brać nówkę.
      Weźmiesz diesla- fuj, be.
      Weźmiesz benzynę- fuj, ble
      Weźmiesz Audi- mogłeś brać Merca, wziął Merca mogłeś brać BMW, weźmiesz BMW hehe dres po co ci kierunki hehe mogłeś wziąć 'xxx'. I tak do zajebania xD

    •  

      @44gts: A nie słyszałeś? Zaraz Ci rzucę linka na PW ;)

    •  

      @JudzinStouner:
      A no i wspomnij, że biorąc auto za 150k pln masz je za finalnie za około 85k pln :)
      Wykopowe specjalisty nie wiedzą xD

    •  

      luksusowego, niemal nowego Mercedesa może chcieć kupić nową Kię

      @JudzinStouner: a dlaczego ktoś miałby sprzedawać luksusowego, niemal nowego Mercedesa?

      Otóż nie jest niemal nowy xD

      +: suchy06
    •  

      @JudzinStouner W tej kasie bierz albo CLS, jak z Mercedesa coś jeszcze to jakaś S klasa. Z BMW masz serię 7 F01 z mocnym silnikiem i luksusowym wyposażeniem. Jeśli chcesz coś bardziej "egzotycznego" to jakiś Lexusik albo jak chcesz być królem w swojej wsi to tak jak wyżej Panamira

    •  

      A no i wspomnij, że biorąc auto za 150k pln masz je za finalnie za około 85k pln :)

      @PanKracy582: xDDDD

    •  

      @Boquete: BMW 7 i te naprawy to koszmar

      +: bet00n
    •  

      @diogene: No choćby z tego powodu, że samochody się ludziom nudzą. 3 lata z jednym autem to dość sporo. A jeżeli ktoś lubi kupować nowe, to ja będę od niego kupował 3-letnie. Potem ktoś po mnie kupi 6 lub 7-letnie i tak się to kręci.

    •  

      @currywurst: Pierwsze wersję podobno niczym się nie różniły a później zmienili osprzęt. Jeśli ktoś jest zainteresowany chipem takiej Stelvio czy Giuli to polecam Cinsoft ;) Stelvio daje większe możliwości przy podstawowych silnikach

    •  

      przepaść względem aut z wyższych klas jest nie do zatarcia.

      @JudzinStouner: jest, szczególnie jeżeli chodzi o systemy bezpieczeństwa i tym podobne cuda. Lepsze plastiki nie rekompensują każdemu asystenta utrzymania pasa ruchu, awaryjnego hamowania, blind spotu i wielu innych, które są z roku na rok coraz bardziej dopracowane w nowych autach

    •  

      @JudzinStouner: tak, na pewno ktoś kto kupił mercedesa za 300 się nim za chwilę nudzi i go sprzedaje tak bez powodu

      Ok, może rzeczywiście ma 3 lata, ale ma nalatane tyle co inne samochody przez 10 lat lol. Nie jeździł tylko wtedy gdy był w serwisie.

      Oczywiście nie mówię że jest zły albo że za chwilę padnie, bo jak było dbane to pojeździ. Ale nie oszukuj się że jest "prawie nowy" bo nie jest.

      Albo sprzedają bo COŚ się dzieje i nie opłaca im się naprawiać, lepiej puścić naiwniakowi. Albo był po solidnym dzwonie.

      +: suchy06
    •  

      nie rekompensują każdemu asystenta utrzymania pasa ruchu

      @Wap30: Po co komu to gówno? xD Producenci ludziom wmówili, że im ten szajs potrzebny, a oni w to uwierzyli. Przedwczoraj miałem przyjemność mieć wypadek Mercedesem przy dużej prędkości i dzięki temu, że to było naprawdę bezpieczne i dobrze zbudowane auto, to wyszedłem z tego bez żadnego, nawet najmniejszego otarcia, mimo że przód auta zniknął. Nie jestem pewien czy w jakiejś Kii czy Oplu byłoby mi tak przyjemnie.

    •  

      @currywurst: Ja mam QV z 2011 i jak ją kupowałem w 2017, krajową z przebiegiem 70 000 km zapłaciłem 51500 tak teraz gdybym chciał kupić taką samą musiałbym wydać te same pieniądze.

    •  

      @diogene: XD chyba jednak nie rozumiesz, że ludzie mają różne kategorie myślenia i płacenie 2-3 tysiące leasingu miesięcznie dla niektórych ludzi nie jest w ogóle odczuwalnym wydatkiem. Jak już się z tym oswoisz, to zrozumiesz, że samochodów w tej cenie nie kupuje się wyłącznie ze względów praktycznych, bo wtedy rzeczywiście każdy kupowałby coś w okolicy 80-100 tysięcy. Samochody z segmentu premium są zabawkami, a zabawki mają to do siebie, że się nudzą i zmienia się je na inne.

    •  

      @JudzinStouner: no ok w sumie nie myślałem o leasingu w ogóle ¯\_(ツ)_/¯

      a co do asystenta ruchu to wyłaczyłem po tym jak raz mi nie chciał pozwolić zmienić pasa XD za to w każdej innej sytuacji ledwie co robił

    •  

      @Boquete: wole jeździć nową kia za 140k i mieć normalne ceny za serwis i części, niż rozjebunda klasy premium gościu z przebiegiem niewiadomego pochodzenia i bokiem robionym przez Polaka który chce cie wyruchac na hajs, esssa

    •  

      rozjebunda klasy premium gościu z przebiegiem niewiadomego pochodzenia i bokiem robionym przez Polaka który chce cie wyruchac na hajs, esssa

      @BoltoS: Po stylu wypowiedzi stwierdzam, że najbardziej by Ci pasowało E36 po tuningu xDDD

    •  

      Po co komu to gówno? xD

      @JudzinStouner: A, kolega rozumiem nigdy nie korzystał, ale wypowie się chętnie. Mega przydatne systemy które potrafią uratować tyłek w niektórych sytuacjach a w wielu bardzo ułatwiają życie. Fakt że ten byłem sceptyczny i pewnie kilka lat temu pisałbym takie rzeczy jak ty, ale to naprawdę świetna sprawa

    •  

      @JudzinStouner: możliwe, tylko co wnosi do dyskusji twoja wypowiedz

    •  

      @Wap30: No nie lubię z tego korzystać i wyłączam zawsze, kiedy się tylko da. Ta konkretna funkcja mi tylko przeszkadza.

      +: Vanni
    •  

      @BoltoS: Dokładnie tyle samo, co tamta Twoja xD

    •  

      @JudzinStouner: No moja wnosi, wykazuje argumenty takie ze ten mercedes jest bity na 100% i możliwe ze ma nieoryginalny przebieg. Twoja wnosi tyle ze się przypierdalasz a nie wnosisz nic do dyskusji brakiem kontrargumentacji

    •  

      @BoltoS: Jak dla Ciebie wszystko jest czarno-białe i nie da się kupić dobrego auta używanego, to chyba koniec dyskusji xD

    •  

      Komentarz usunięty przez autora

    •  

      @JudzinStouner: mirasku, ale chodzi też o serwisowanie takiego auta, weź to pod uwagę przy zakupie, i powodzenia w udanych zakupach ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      ale chodzi też o serwisowanie takiego auta, weź to pod uwagę przy zakupie

      @damiank207: No wieeeeeem, już były takie komentarze i już odpisywałem. Dorośli ludzie chyba zwykle wiedzą takie rzeczy? :D

    •  

      @Qrwa_uj_2137: Z moich doświadczeń z ASO stwierdzam, że taniej wychodzi jednak serwisować auto wyższej klasy w nieautoryzowanych serwisach, niż samochód segmentu D naprawiać i obsługiwać w ASO.

    •  

      @JudzinStouner: dorzuć Pan 300k i kup coś porządnego

      pokaż spoiler ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @JudzinStouner: nie czytałem tych 100 komentarzy bo mi się nie chcialo :D powinni o tym wiedzieć ale nie jest to oczywiste a tak serio to powodzenia, sam bym kupił pewnie kilkuletniego cadillaca cts, więc popieram opcje kupna używanego :)

    •  

      @JudzinStouner: nie no pewnie że po paru miesiącach się nudzi i jest jak z używka. Tez mi mówili bierz sobie paroletnie BMW 3 zamiast nowego Leona. Ale boje się ze mi pieprznie coś dużego i zostawię 8 tysięcy w serwisie. Nowe niższej klasy może jeździ trochę gorzej, jest mniej prestiżowe ale przez 4 lata włożę w niego kilkaset złotych na przeglądy i znowu wezmę nowy. Zastanów się swoją droga nad nowym premium w najmie bo BMW ma całkiem przyjemne ceny.

    •  

      @JudzinStouner nie myślałeś nad jakimś suvem? Nowe Volvo? BMW X5? Ewentualnie Audi A8 D4, jakieś świeże A6 C7 albo A7, może BMW serii 4?

    •  

      nie myślałeś nad jakimś suvem?

      @Cejrondo: Suvy mnie kategorycznie odrzucają. A6 C7 jest w grze, A7 też. BMW 4 również.

    •  

      @JudzinStouner: Sprawdź Giulię, ładna, 280KM, nowe i w budżecie

    •  

      @JudzinStouner: Może dlatego, że od 7 lat nic w aucie nie robiłem poza zmianą oleju? Ile ja sie namęczyłem z używkami to głowa boli, a na nowe auto zdecydowaliśmy się po miesiącu szukania dobrej używki. Dobre auta z pierwszej ręki nie kosztują dużo mniej niż te z salonu, a jak kosztują mnie, to możesz się oszukiwać, że nic nie było przy nim robione, ja jeździłem po auto ze znajomym handlarzem, wiesz ile aut było do kupienia na kilkanaście? Zero.

      +: suchy06
    •  

      @JudzinStouner: jakie z ciekawości rozważasz marki i modele i jakie masz potrzeby (kombi, sedan, bagażnik, 4x4)? Możesz coś więcej powiedzieć o każdym aucie które bierzesz pod uwagę i jakie są za nim argumenty?

      +: SeARCH
    •  

      @JudzinStouner ale Ty masz czasu żeby niektórym odpisywać. Co ciekawe najwięcej do powiedzenia mają ci co nigdy nie mieli ani nowego Ani premium

    •  

      @JudzinStouner: Zresztą widzę, że auto kupujesz tylko, żeby się przed innymi popisać xD Ja jak kupowałem auto, nie robiłem wpisów na wykopie typu: "hur dur jak możecie kupowac używane ulepy, ja biorę nowe z salonu".

    •  

      Skąd ludzie te mity biorą?

      @JudzinStouner: bo każdy inaczej rozumie ten serwis,
      np. dobre opony do tego CLSa 19-tki to 3 tysiaki i to oczywista oczywistość, że się takie kupuje i nie zwraca uwagi na to, że ubyło 3k z portfela a dla przeciętnego posiadacza KIA czy Passata jest niepojęte aby wydać 3k na opony, nawet jak też będzie miał u siebie felgi 19-tki i te same rozmiary,
      on kupi sobie "dobre używki" albo wynajdzie jakieś "dobry stosunek jakości do ceny",

      tu nie chodzi o naprawy usterek i jakieś niespodziane duże koszty ale normalną eksploatację,
      napisałeś, że przejechałeś bezproblemowo 70k ale ile to Cię kosztowało? bez paliwa,
      ile byś nie podał to będzie to o wiele za drogo dla osoby która celuje w nowego (czy używanego) Passata - chociaż przy 70k to w sumie da się przejechać na jednym komplecie opon, klocków, itd.. i nic nie wydać poza paliwem i ubezpieczeniem... no właśnie, AC też może być zaporowe

      +: globalgsmtm, Godziu73 +3 innych
    •  

      @JudzinStouner mam w Stingerze audio Harman Kardon ktore gra dobrze, takze z ta Unitra to przesadzasz.

    •  

      @Murasame: Popisywać się można dopiero jak się kupi xD co to wcześniej ma za znaczenie?

      @K69amil: Nie wiem sam, jestem kapryśny jak baba xD Z jednej strony chciałbym kombi, bo wożę czasami długie przedmioty, ale w coupe też się mieściły, chociaż było trudniej, a coupe są ładniejsze. Audi A6 C7 nawet mi się podoba, bo jest dobrze wykończone i potrafi być eleganckie, ale nie lubię jeździć tym co wszyscy wkoło. E-klasa W213 byłaby fajna, ale nie podoba mi się przód. Nie wiem, zabijcie mnie xD

    •  

      @SpalaczBenzyny: W sumie, trochę racji w tym może być, bo w Astrze, którą jeszcze mam, serwis olejowy kosztuje ~300zł, a w E-klasie 900 xD
      @borjaki: Akurat to było odniesienie do Optimy, która nie miała takiego czegoś. Wierzę, że w Stingerze może być znacznie lepiej.

    •  

      Komentarz usunięty przez autora

    •  

      @JudzinStouner: jak chcesz się trochę wyróżnić to zobacz jeszcze na Volvo V60 - chyba wpasowuje się w przedział cenowy, premium i nie jest tak popularne.

    •  

      @JudzinStouner to pomysł w ten sposób że przez pierwsze 5 lat auto się nie psuje i nie ponosisz w związku z nim żadnych kosztów. Jeździsz i cieszysz się tym bez martwienia że rano Ci nie odpali. Sam jeżdżę 25 letnim Audi i co z tego że mam auto jak nie mogę na nim polegać, może dziś odpali a może nie

    •  

      @JudzinStouner: A6 C7 przy nowej E klasie niestety dostaje po dupie ze względu na jakość materiałów w środku, jest tez mniej nowoczesne, widać ze to nie jest świeże auto :D na plus matrix ledy i silnik 3.0 tej 320 km chociaż trzeba było dolewać litr oleju co ok 20k km od nowości xD
      BMW 4 możesz wyłapać w śmiesznych cenach od dilerow bo wchodzi nowy model, ale tez w porównaniu do nowych bmw Gxx widać mega przepaść.
      E klasa 220d - mega ekonomiczne auto, ale nie będzie cię wkurwiac tylko 194km w tej budzie :D?
      CLS jest sztosik, tu masz od w aso wiec jeszcze pewnie ci gwarancje dorzuca jakaś ;) sprawdzili furę w 100% bo nie wzięliby nic co jest podejrzane.
      Moja propozycja jeszcze to BMW 6 gran coupé. Środek mega wykonany, silnik mocny 3l diesel, z zewnątrz piękny.
      Gadanie o tym ze w 3 letniej klasie premium na bank cos jebnie i wydasz 10k na naprawy to brednie. Tak samo może ci jebnac w każdym innym aucie, fakt ze zapłacisz trochę mniej bo pewnie z 8k ale przy twoim budżecie i pewnie zarobkach nie będzie miałoby dużego znaczenia.

      Jeździłem wieloma autami, starsze, nowsze, najnowsze klasy premium i zwyklaki jak goldy, hujdaje i kije. Nie ma w ogole co porównywać jazdy, ale niektórzy wola wziąć nowe autko i „spac spokojnie” ze nigdy nie będą musieli nic w nim zrobic bo maja 7 lat gwarancji. Ok, każdy ma prawo do wyboru, niech każdy jeździ czym chce :D

    •  

      @JudzinStouner co dyktuje przy wyborze nowego auta ? Umiejętność liczenia kosztów utrzymania nowej rzeczy niż zagadki

    •  

      @ThirtyDoorKey: mylisz mnie z kimś z rodziny? xD

    •  

      Komentarz usunięty przez autora

    •  

      @RzaoPaulo: Dziękuję pan ekspert. Poruszyłeś w konkretny sposób większość tego, co mnie interesuje :)

    •  

      @JudzinStouner: zgadzam się z tobą w 100%, tak od siebie dodam... obczaj BMW 6 f13 (tez da się wyrwać w tych pieniądzach, panamere 2010-2011, audi a7

    •  

      serio?

      @Matth: konkretniej by się dało? xD

    •  

      @JudzinStouner: nie wiesz na czym polega haczyk kilkuletniej marki premium a nowego auta?:)

    •  

      @Matth: Wychodzi na to, że nie, bo jeździłem jednym i drugim i jednak lepiej mi było z używanym.

    •  

      @JudzinStouner: zawiodę cię, ale jeżdżę sobie mercedesikiem. BMW bym kupił jedynie jako gruz do opalania. Nie zrozum mnie źle - nie jestem fanem BMW jakimś ale audi a3 z 2017 z salonu jak znajomy brał (co było świetna decyzja) ma lepsze wnętrze niż ta kia.

      Osobiście i tak bym brał alfę nowa ale to też inne fundusze.

      Po prostu uważam że jako przykład nowego samochodu dać zdjęcie z Kia której wnętrze wygląda gorzej od 30 letniego Mercedesa to głupota.

      @BoltoS: no tutaj akurat samochód od nowości u jednego właściciela, ale nie przekonuje nikogo do kupna tego auta. Po prostu dałem przykład jak wygląda wnętrze paro letniej marki premium.

    •  

      @Kreation: o racja, przecież guilia wcale nie jest taka droga. A bardzo przyjemne autko.

    •  

      @BoltoS: środek jak w 15 letnim Japończyku XD

    •  

      @JudzinStouner zalezy jakie kto ma priorytety, ja bym bral nowe auto niz 10 letniego merca, ( w klasie premium duze ryzyko ze skladany z 2, czesci zamienne + robocizna drogie).

    •  

      @JudzinStouner: ja też tego nie rozumiem. I mimo tego że nie na razie nie nakradłem XDDD To następne auto na 100% będzie kanapowcem klasy wyższej nawet zużytym i zgruzowanym bo w aucie spędza się za dużo czasu żeby przez ten czas otaczały cie paskudne plastiki

    •  

      @LowcaZMroku: chyba się nie zrozumieliśmy. Wybór dotyczy nowego lub max 3-letniego auta.

    •  

      @JudzinStouner: Mam wrażenie, że ludzie tutaj myślą, że kupujac nowe auto i cokolwiek by się działo na gwarancji to marka od razu rozwiązuje problem z pocałowaniem ręki. Nie jest tak. Mało jest sytuacji, ze producent wypina się na kupującego w praktyce ta gwarancja niczego nie obejmuje? Znam z najbliższego otoczenia przypadki bujania się z ASO fiata, iveco, skody i hondy. Część spraw zakończyła się w sądzie i się jeszcze ciągnie. A kilku letni mercedes wcale nie jest mega drogi w eksploatacji. Miałem i mam mercedesy i mam wrażenie, że do 200-300tys robi się tylko eksploatację - klocki, olej, hamulce, rzadko cokolwiek w zawieszeniu... Nie wiem skąd się wziął ten mit o ogromnych kosztach eksploatacji mercedesa. Jak dla mnie droższy w utrzymaniu od E-klassy jest passat - bo częściej się psuje.

    •  

      Co do psucia się aut używanych i nowych, wszystko zależy od samochodu. Aktualnie jeżdżę E60 z 2004 roku. Samochód kupiłem 4 lata temu i poza olejem, amortyzatorami i jedną tulejką z tyłu nie zrobiłem kompletnie nic (może jeszcze malowanie zderzaka przód ale to przez Lisa (づ•﹏•)づ) natomiast mamuśka użytkuje Toyote Auris z 2010 i co chwilę coś, jakieś pierdółki ale konsekwencją jest wiecznie świecący się check czy inne gówna. Nie wspomnę o samochodzie który kupiłem 5 lat temu za 1000 zł (Peugeot Partner) bo potrzebowałem zrobić parę kursów z paletą i bardziej opłacało mi się kupić takiego gruza zamiast wynajmować busa. Od dnia kupna do dzisiaj nie zrobiłem nic poza wymianą radia, nawet oleju nie zmieniam a jeździ jak głupi i w styczniu przeszedł przegląd ( ͡º ͜ʖ͡º)

    •  

      @JudzinStouner: kup uzywana klase premium, naprawiaj na tandentnych zamiennikach u Pana Zbynia na warsztacie osiedlowym, bo oryginaly za drogo (✌ ゚ ∀ ゚)☞

      pokaż spoiler Sam zakup to nie wszystko.

    •  

      @JudzinStouner: kupując nowe auto masz gwarancję, serwis i w zależności od marki spokój na 100-300k km. Kupując używkę pasuje kupić najlepiej serwisowaną na bieżąco nie żadnego ulepca i brać pod uwagę ze co kilkadziesiąt km będą już wychodzić rzeczy nie eksploatacyjne tylko grubsze tematy: dwumasy, dpfy, agr, skrzynia biegów, zawieszenie, światła itp. Jeżeli robisz jakieś 10-20k rocznie to jeszcze względny spokój. Jeżeli robisz więcej to rok rocznie odczujesz tzw. Serwis których przypadku Marek „premium” nie jest tani. W tym całym problem ;) dlatego dumni posiadacze Bmw wiedza ile tski serwis używek kosztuje a auta w wieku 6-10 lat są po prostu tanie w zakupie ;)

    •  

      @JudzinStouner no to 3 letnie jeszcze jeszcze, ale to w benzynie bym bral i wtedy samemu ciagnac z raichu, z takim budzetem mozna przebierac

    •  

      kup uzywana klase premium, naprawiaj na tandentnych zamiennikach u Pana Zbynia na warsztacie osiedlowym, bo oryginaly za drogo (✌ ゚ ∀ ゚)☞

      @sierzchula: następny nawiedzony xD

    •  

      @Matth tutaj się z Tobą zgodzę, serwis BMW jest droższy od serwisów innych samochodów, pracowałem chwilę w serwisie BMW i jak patrzyłem na ceny części przykładowo do E90, E65 czy X5 E70 to aż oczy się szeroko otwierało, nie dziwne że teraz te auta się psują z tego względu, że ludzie woleli włożyć jakiś chiński tandetny zamiennik zamiast zamiennik dobrej firmy czy oryginał.

    •  

      @Cejrondo: ja sobie z tego zdaje sprawę, inni już niekoniecznie. W moich dwóch autach jedno 2000 drugie 2011 lecę tylko na oryginały lub mocne zamienniki. Efekt? Bezproblemowa jazda ;) jedynie mój 19 latek już rdzewieje i trzeba będzie zmienić na jakaś mała benzynkę pewnie na czasie. Ale Pasiak poszanowany będzie służył kolejne x lat ( ͡° ͜ʖ ͡°) co do tych zamienników to czasami warto dopłacić 20-30% więcej do tego najlepszego zamiennika i wziąć cześć z aso.

    •  

      @LowcaZMroku: żadne raichy myślisz ze Polacy i Turcy nie maja rynku opanowanego? Auto takie kupuje się albo od znajomego co kupił w salonie, albo ściągnięte z leasingu gdzie masz wszystkie papiery, faktury i serwisy plus wycenę potwierdzona papierami. Wtedy wiesz co kupujesz - inne tematy to loteria. Rynek aut zachodnich skończył się kilkanaście lat temu kiedy zaczęto patrzec tam również na kasę. Sorki ale miałem przez lata związek z handlarzami i elektrykami samochodowymi. To co się wyprawia z autami to jedno Ama by nie wystarczyło by opisać historie :) kręcenie liczników to była tylko kropla w morzu ( ͡° ʖ̯ ͡°)

    •  

      @Matth jasne ze z raichu, nie od turasa tylko ogloszen prywatnych i nie taniej tylko drozej lub w tej samej cenie ale w innym stanie zupelnie ;)

      +: uketrab
    •  

      @LowcaZMroku: autka z Niemiec porównując do tych z Polski jeżeli patrzymy na dwa identyczne są droższe i to o sporo. Auta na rynek Polski są w zakupie już tańsze bo marza była na rynek wschodni mniejsza. Dlatego tez dochodziło do procederu, który nie był do końca legalny ale auta z polskiego salonu kupowało sie i wywozilo laweta np. do Finlandii - na jednym aucie było dla takiego handlarza Ok. 6-10% zarobku. A co do tych niemieckich furek to jest taka sprawa, ze auta byly robione w Pl i nawet nie rejestrowane, a potem znowu są na rynku niemieckim. Masz właściciela Niemca od początku a pojazd typu ulep ;)

    •  

      bez sensu zestawienie na tym screenie, rozmiarowym odpowiednikiem Optimy jest E-klasa, która kilkuletnia, bezwypadkowa i z takim samym wyposażeniem będzie znacznie droższa.

      @wjtk123: E klasa bedzie znacznie drozsza od CLSa z tego samego rocznika?

    •  

      Mam wrażenie, że kult nowych aut panuje tylko wśród ludzi, którzy takiego nie mieli. Jest to fajne uczucie, ale szybko mija i ten nowy samochód po kilku miesiącach już nie jest nowy i niewiele różni się od 2-3 letniego, a przepaść względem aut z wyższych klas jest nie do zatarcia.

      @JudzinStouner: Warto na to spojrzeć z perspektywy osoby, która ma działalność. Nowe auto bierzesz w leasing albo najem długoterminowy i w zasadzie 40% auta odliczasz. Przy najmie dodatkowo spłacasz (oczywiście w zależności od firmy) ok. 30% wartości auta, masz w cenie opony i serwis, a jeżeli auto ci się spodoba to je wykupujesz za pozostałą kwotę.

      Może coś mi umyka, ale głównie do tego to się sprowadza - nie jest to jakiś potworny wydatek na w miarę dobrej działalności.

    •  

      @JudzinStouner: kup to co uważasz. Myślisz o Mercedesie i wiesz że źle będziesz się czuć w KIA? Kup tego mercedesa. Życie jest za krótkie by jeździć tym czym się nie chce. Pozdrawiam
      Życie to radość, życie to śpiew, taniec przy jeziorze .... :)

    •  

      @JudzinStouner: moim zdaniem kupno nowego auta nie ma większego sensu. Dlaczego Ty masz tracić te 30% wartości? Polecam Ci kupić coś rocznego, 2-letniego. Najlepiej jeszcze na gwarancji. Kią nie jeździłem ale wydaje mi się że się mocno podciągnęli z jakością. Na Twoim miejscu szarpnąłbym się na roczną kie Stinger. Widziałem jakas na szybko za 168 tys. Prawie w Twoim budżecie.

    •  

      @JudzinStouner bierz nowe auto w leasing z wplata 20-30% i bedziesz w chuj zadowolony + asisstance i nawet jak przebijesz opone to Ci przyjada i wymienia...

      Kupisz auto 3 letnie po leasingu i spierdoli Ci sie skrzynia albo cos i chuj...

      W ogole to co napisales jest tak glupie ze szkoda to komentowac

    •  

      @JudzinStouner: bierz klase premium ale ten mercedes to wyglada paskudnie

    •  

      Z tym mercem to od mechanika nie będziesz wychodził

      @thestructor: Wow, ale to jest pierdolenie. Trzyletnie auto to już tylko na złom. Chyba za dużo się naczytaliście historii ludzi z jednego procenta pechowców, którym się posypało auto i robicie z tego normę (eureka, całkowicie nowe też się czasem sypią). Jeszcze dopisz, że nowe klocki dwadzieścia tysięcy, a wycieraczki trzy tysiące plus tysiąc za montaż.

    •  

      moim zdaniem kupno nowego auta nie ma większego sensu.

      @skyrunner: zapewne tylko do momentu w którym faktycznie byś myślał nad kupnem czegos nowego.

      dlaczego Ty masz tracić te 30% wartości? Polecam Ci kupić coś rocznego, 2-letniego.

      @skyrunner: pokaż mi te roczne lub dwuroczne samochody nadające się do kupna z utratą 30% wartości.

      Na Twoim miejscu szarpnąłbym się na roczną kie Stinger. Widziałem jakas na szybko za 168 tys.

      @skyrunner: no to widziałeś albo rozbitka albo diesla.

      @JudzinStouner: zapomniałem dopisać na co możesz popatrzeć - Giulia (ma spore wyprzedaże, Veloce 280KM dostaniesz za te ~180k w sensownej wersji), Q60 z używek (nie dostaniessz żadnego innego sensownego coupe z V6 w tym budżecie), 508 jeśli nie przeraża Cię słaby silnik (wykonane bardzo fajnie, tylko ten mierny napęd). Ogólnie niestety mało jest ciekawych samochodów w tym budżecie które dobrze jeżdżą a nie chcesz czegoś z wszechobecnej nudnej niemczyzny.

    •  

      @JudzinStouner: Audi A7? Podobnie do Mercedesa jest porządnie wykonany, ma napęd quattro i dobre skrzynie automatyczne. ;)

    •  

      @JudzinStouner: Jeździłem clsem, fajne auto, bierz i się baw( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @JudzinStouner: czy nowe czy używane to dylemat ludzi biednych, których nie stać na ich wymagania.

    •  

      Moim zdaniem naiwnie jest wierzyć, że z mercem jest wszystko w porządku. Poza tym co bardziej się opłaca można stwierdzić z perspektywy czasu. Nikt nie wie ile faktycznie wydasz na eksploatacje jednego czy drugiego auta. Jedno jest pewne: oba auta są bardzo ładne i będą przyciągać oko na ulicy.

      +: suchy06
    •  

      Komentarz usunięty przez autora

    •  

      @JudzinStouner: no co ty przecież nowa citigo to dużo lepszy wybór niż starsza c klasa ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @skyrunner: zapewne tylko do momentu w którym faktycznie byś myślał nad kupnem czegos nowego.

      @xetrov zapewne nie

      @skyrunner: pokaż mi te roczne lub dwuroczne samochody nadające się do kupna z utratą 30% wartości.

      @xetrov moje auto. prawie 500k jako nowe. kupione po roku przy utracie ponad 30% wartości. nie było bite, nie było zalane, itd. itp. 4k km przebiegu.

      @skyrunner: no to widziałeś albo rozbitka albo diesla.

      @xetrov aha. https://www.otomoto.pl/oferta/kia-stinger-korczyk-samochody-od-reki-l-dach-panoramiczny-ID6BEezs.html#b796ad47b6

    •  

      prawie 500k jako nowe.

      @skyrunner: dobry argument przy budżecie OP-a <200k pln ( ͡° ͜ʖ ͡°) Zresztą nie wiem co to, brzmi jak jakiś nibypremium samochód typu mocne BMW czy inny VAG gdzie faktyczynie bywają takie utraty na tych absurdalnie drogich wersjach, one się liczą inaczej.

      aha. https://www.otomoto.pl/oferta/kia-stinger-korczyk-samochody-od-reki-l-dach-panoramiczny-ID6BEezs.html#b796ad47b6

      @skyrunner: to jest 2.0 R4 gdzie Stingera nie ma przecież sensu kupować z czymkolwiek innym niż 3.3 i te już nie są takie tanie, używane też nie schodzą niestety za mocno z ceną.

    •  

      @JudzinStouner: Bierz jakąś nówkę. Mazda 6 np. ma po lifcie taką wykurwistą wersję za 180k i naprawdę czujesz że jedziesz w czymś lepszym. Podgrzewanie z przodu i z tyłu, z przodu jeszcze klima na jajca. Zajebiste parkowanie, kamerki tempomaty automatyczne lampy itd.
      A przede wszystkim biorąc leasing na nówkę wliczasz to w koszty, Jak chcesz to jeszcze Ci załatwię leasing na 1% rocznie z cashbackiem pod stołem od dealera, to już to dużo taniej by wyszło. w zeszłym roku naogarniałem takich na 5 terenowych Maserati ( ͡° ͜ʖ ͡°) pisz PW jak coś.

    •  

      Komentarz usunięty przez autora

    •  

      @JudzinStouner szukaj po grupach na fb, żadnych handlarzy z olx czy otomoto.

    •  

      A przede wszystkim biorąc leasing na nówkę wliczasz to w koszty, Jak chcesz to jeszcze Ci załatwię leasing na 1% rocznie z cashbackiem pod stołem od dealera, to już to dużo taniej by wyszło

      @KutashiNakarmkota: ten cashback to tylko od Mazdy? Bo czekam na inny model ale jeszcze niczego nie podpisywałem ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @JudzinStouner: dorzuć jeszcze 100k i kupisz sobie Kia Stinger ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @JudzinStouner: a nie lepiej skorzystać z np. takiej oferty:
      https://www.arval.pl/pl/oferta/mercedes/e-220d-0

      Nówka, ale za to nie Cię nie obchodzi i niczym się nie martwisz. Lejesz i jeździsz. Po 3 czy 4 latach oddajesz i bierzesz następne.

      Jak masz taki budżet na używane auto to rata chyba nie jest problemem.

    •  

      @JudzinStouner: pomysł o Lexusie LS. Bardzo niezawodny, zajebiste nagłośnienie, fajny wygląd, jest sporo pod butem, wykończenie na poziomie Audi.

    •  

      @JudzinStouner: Uuu panie Grunwald to mijaj z daleka. Centrum naprawy złomu z Niemiec. Wież skąd się bierze? Ano stąd, że kupując używkę w okazyjnej cenie zazwyczaj są to szroty. Tylko od prywatnego można trafić na dobry niekręcony samochód. A takie kosztują po 2 latach 75% ceny nowego.

    •  

      dobry argument przy budżecie OP-a <200k pln ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      @xetrov: spoko. rozumiem, że Twoja narracja lekko nie poszła, więc pora pogadać o budżecie.

      nibypremium samochód

      @xetrov: mamy tu prawdziwego znawcę tematu. to auto to była najtańsza opcja z tego czego szukałem w samochodzie, więc wychodzi na Twoje. jak najbardziej nibypremium.

      one się liczą inaczej.

      @xetrov: xD

      @skyrunner: to jest 2.0 R4 gdzie Stingera nie ma przecież sensu kupować

      @xetrov: racja, nie ma to jak nowa kia optima.

    •  

      spoko. rozumiem, że Twoja narracja lekko nie poszła, więc pora pogadać o budżecie.

      @skyrunner: może kiedyś w końcu odkryjesz że istnieją różne segmenty rynku tak jak są różni producenci samochodów, to już mam nadzieję zauważyłeś. Różnią się o dziwo nie tylko znaczkami oraz nazwami modeli.

      mamy tu prawdziwego znawcę tematu. to auto to była najtańsza opcja z tego czego szukałem w samochodzie, więc wychodzi na Twoje. jak najbardziej nibypremium.

      @skyrunner: raczej przyjmując Twoją wersję (a więc to żaden rozbitek, amerykaniec czy inny kombinowany povatowiec) na to wychodzi. Jak nie wierzysz - sprawdź sobie po ile chodzą takie choćby roczne modele Ferrari i jak się je w ogóle kupuje.

      xD

      @skyrunner: no iksde, skyrunner odkrywa świat.

      racja, nie ma to jak nowa kia optima.

      @skyrunner: no i znowu - gdybyś w ogóle myślał o kupnie samochodu w tym budżecie to byś patrzył realnie na segment a nie na zasadzie wypokowego pisarczyka.

    •  

      @xetrov: Leasingi to na marki premium, mini i potem już takie w ch*j rzadkie luksusowe. Mazdę to chwaliłem bo mam w rodzinie po prostu. I mega mi się spodobała ta wersja najwyższa, dodali po lifcie dopiero. 100k taniej wychodzi niż podobnej wielkości podobnie wyposażony niemiec po prostu.

    •  

      @KutashiNakarmkota: nowa 6 fajna (podobnie jak MX5 zresztą), gdyby tylko ogarnęli silniki i wsadzil tam coś co się lepiej odpycha ( ͡° ʖ̯ ͡°) No i wywalili polskiego gościa od PR-u, z tym ocynkiem to trochę wtopił.

    •  

      @xetrov: te poprzednie 6 fajnie ryczały, te wyciszyli już. Ale faktycznie słabiej się zbiera niż ryczy ( ͡° ʖ̯ ͡°) Możesz coś podać więcej o tych ocynkach? Też się zastanawiam co ona taka dziwna z zewnątrz. Można to jakoś z nimi ogarnąć? Pod jakim hasłem mam szukać?

    •  

      @xetrov: dobra typie, szkoda mi na Ciebie niedzieli. przyleciałeś do mnie na pewniaczka, że nie ma aut które tracą po 30% wartości to Ci udowodniłem, że są. potem zmieniasz budżet. nie chce mi się szukać. może nie ma, a jak jest to mi powiesz że Ci chodziło tylko o auta w zielonym kolorze. sam polecasz mu auto droższe od tego co ja znalazłem a mówisz coś o autach spoza budżetu. a jeszcze jedno, Giulii Veloce nie warto kupować. pamiętaj, jakby co to tylko quadrifoglio verde. ( ͡° ͜ʖ ͡°) pozdro

    •  

      @KutashiNakarmkota: bardzo słabe podejście, nie chodzi nawet o to czy to prawdziwy ocynk czy nie a o zwykłe ściemnianie, tu masz mniej więcej chronologicznie:

      https://www.wykop.pl/link/4601135/motodziennik-czy-mazda-cynkuje-mazda-klamie/
      https://www.wykop.pl/link/4651543/motodziennik-odpowiada-na-film-mazdy/ (+ film mazdy w załączniku)

      Ja takiego podejścia nie kupuję i nie wespę Mazdy swoimi pieniędzmi dopóki tego nie naprostują.

    •  

      że nie ma aut które tracą po 30% wartości to Ci udowodniłem, że są

      @skyrunner: póki co to tylko napisałeś że kupiłeś taką jedną sztukę. Czy to rozbitek czy coś innego nie wiadomo, zresztą nawet nie wiadomo czy masz jakikolwiek samochód, więc nie bardzo cokolwiek udowodniłeś.

      nie chce mi się szukać.

      @skyrunner: a to akurat rozumiem bo będzie cięzko znaleźć, nie dziwię się że się wycofujesz. Luz, każdy może się pomylić, nic strasznego, nie ma tu za bardzo o co walczyć.

      Giulii Veloce nie warto kupować. pamiętaj, jakby co to tylko quadrifoglio verde.

      @skyrunner: też tak myślałem do momentu gdy nie jeździłem zwykłą 2.0 280KM. O ile nie dałbym za nią tyle ile stoi w cenniku o tyle za te 160-180k mocno się nad nią zastanawiam bo jest całkiem fajna i jeździ dobrze, szkoda tylko że to nie coupe.

      pozdro

      @skyrunner: nawzajem.

    •  

      @JudzinStouner 5 letnie premium (na ogół) biorą ludzie co jeżdżą kilka km tzw w koło komina. Jak mało jeździsz to może i dobry wybór.

      Zazwyczaj ci którzy dużo jeżdżą (np zarabiają samochodem), oczekują niezawodności i potrafią liczyć pieniądze biorą za np 120-150 tys dobrze wyposażoną Skodę na gwarancji niż jakiegoś "prawie nowego" ( lekko tylko przeperdziany fotel) mercedesa.

      Jasne, co kto woli i komu na ile pozwala budżet. Jakbym miał większy to pewnie jeździłbym jakąś s-klasse ale nowego nie kupię a już kilkuletnie, robiąc duże przebiegi to spore ryzyko ogromnych kosztów - a awarii wbrew pozorom w takich samochodach nie ma mało.

      Dla mnie jakość/cena (na kilka lat)/niezawodność sedany średniej klasy wypadają najlepiej.

      +: Kadej
    •  

      @JudzinStouner: Kupić, a utrzymać to dwie różne rzeczy. Tylko nie płacz później na forach, że serwis samochodu wynosi 1/10 ceny nowego..

      PS. 50,000 zł za serwis Mercedes klasy S nie jest czymś nie zwykłym, a w KIA to raczej nie możliwe, dlatego wszelkie porównania są bezsensowne.

    •  

      @JudzinStouner: sęk w tym ze kupujesz mercedesa prawie nowego co ma dwa - trzy lata za śmieszne pieniądze, ale skrzynia lub silnik które padną zaraz po zakupie to drugie tyle.

    •  

      @JudzinStouner: Kup używanego passata a resztę zainwestuj w Bitcoina póki jest tani a nie na pierdoły hajs wydajesz które tracą na wartości dzień za dniem.

    •  

      @JudzinStouner: Osobiście choruje od lat na Mercedesa w215 ( model z najmniejszym silnikiem 5000 cm3 ). Sam egzemplarz w sensownym stanie to minimum 17,000 euro, a mowa o aucie 18 letnim ( marzenia z dzieciństwa ). Jednak największy problem to utrzymanie tego auta - oczywiście samochód wyłącznie wycieczkowy, od jazdy na co dzień jest rower lub komunikacja miejska. Samo zawieszenie ( abc - hydrauliczne ) brak zamienników to 8500 euro - nowy amortyzator 7500 zł ( jeden ) regeneracja 2000 zł - do tego inne drogie elementy drogiego zawieszenia. W takim mercedesie końcówka drążka kosztuje 1000 zł, domykacz drzwi 4000 zł - to są takie ceny. W nowych mercedesach premium ( s, sl itp ) jest magic body control - jeszcze droższe zawieszenie ( sam płyn to 150 zł za litr, a wchodzi 8 litrów ), którego koszt to pewnie równowartość Kijanki. Tematu, skrzyni i silnika nie poruszam - dzisiaj benzyniaki mają dwumasy, gpf, turbiny, bezpośredni wtrysk itd - to wszystko się psuje, a kosztuje majątek - dzisiaj nie ma mercedes 500 = 5 litrów wolnossak tylko np. 3 litry + dwie turbiny, a to generuje koszta utrzymania. Poczytaj jak zespolona jest pompa wody i ile to kosztuje.

      Kupując klasę premium za 100 tyś zł to szykuj drugie tyle na utrzymanie.

      +: boryspo
    •  

      @marek-kalka: 3 letni jest ok, ale problem polega na tym ze 95% tych z otomoto to bite ulepy, które 3 łatki będą się sypać. Potwierdzone info

      +: suchy06
    •  

      @callisto: W215 jest wyjątkowo wadliwy i kosztowny. Też miałem taki pomysł, ale wziąłem w209 z 5l i nie narzekam na koszty eksploatacji. CL/S to po prostu studnia bez dna.
      @thestructor: A czemu nie 98%, albo 100%? Na takim otomoto jest pełen przekrój, od ulepów, przez kiepski, czy średni stan, po takie w świetnym, bo to w zasadzie jedna z niewielu sensownych opcji żeby się auta pozbyć. Sam sprzedawałem tak trzy i żaden nie był ulepem.

    •  

      @JudzinStouner: Tok rozumowania dobry tylko niestety trudno jest kupic auto uzywane w dobrym stanie nawet jesli chcesz za nie zaplacic normalna cene wiec wez to pod uwage. Przed zakupem koniecznie trzeba dobrze przetrzepac zeby nie bylo przypału.

    •  

      @JudzinStouner: Premium poza BMW i niektórymi mercedesami to dymanie klienta bez mydła.

      Wszystkie audi w twoim zasięgu cenowym to przednionapędowe wozidła z silnikami identycznymi jak w seatach, volkswagenach i skodach. Cały system info w aucie to tez to samo, parametry tez te same. Wniosek nie warto przepłacać.

      Mercedes do c klasy to znowu przednionapędowe kasztany z silnikami Renault. Plusy mercedesa będą takie ze wyglądają bogato, środek maja niepowtarzalny czyli nie znajdziesz tego samego w skodzie a to tez wpływa na postrzeganie premium.

      Ludzie wierzą w suplementy diety to i wierzą ze audi będzie się prowadziło lepiej od passata z identycznym silnikiem i identycznym napędem. Przecież tam nawet zawieszenie i 90% części idzie hurtem i pasuje.

    •  

      Bo naprawdę nie mogę pojąć jak ktoś mając do wyboru luksusowego, niemal nowego Mercedesa może chcieć kupić nową Kię.

      @JudzinStouner: Proste: kupując nową kię ma gwarantowany spokój przez 7 lat, kupując "niemal nowego" mercedesa ryzykuje dołożeniem połowy jego ceny przez najbliższe 2-3 lata. Jak kogoś stać - jego sprawa...

    •  

      Bo naprawdę nie mogę pojąć jak ktoś mając do wyboru luksusowego, niemal nowego Mercedesa może chcieć kupić nową Kię.

      @JudzinStouner: Widocznie jeszcze status finansowy za niski i masz parcie na lans, inaczej byś kupił kilkuletnią kiję xD

    •  

      @JudzinStouner:
      1. Koszta użytkowania.
      2. Rakowy rynek wtórny. Obejrzyj tego Merca dokładnie, bo też może być rąbnięty.
      3. Są ludzie, którzy mają w pompie znaczek i chcą aby tylko auto w miarę jechało i miało zabezpieczenie w postaci gwarancji.

      Ze swojej pozycji mogę tylko dodać, że sam wolałbym Mercedesa, ale coś bardziej pokroju C klasy, bo CLS za duży.
      A z nowych omijam szerokim łukiem wszelkie Kie itd., bo nie cierpię samochodów azjatyckich poza pewnymi wyjątkami.

    •  

      @Furiat: A w BMW, to nie było silników z Peugeotów, Mini i Citroenów? Były. Skrzynie biegów też masz takie same jak w wielu innych przednionapędówkach, które kupujesz za znacznie mniejsze pieniądze. Zwykłe pieprzenie pod publiczkę i wybujałe ego.
      Ktoś kto kupuje Audi nie musi kupować tego do jazdy bokiem, a do zwykłego toczenia się. Życie to nie gra.

    •  

      @JudzinStouner a nie zastanawiałeś się nad Volvo s90? Piękne auto. (。◕‿‿◕。)

    •  

      Komentarz usunięty przez autora

    •  

      @DanielAquarius: Były. BMW tez ma swoje minusy. Za to przepłacając w BMW dostajesz coś za to (twoja kwestia czy to cenisz czy nie)

      Ja nie łykam reklam i pseudo prestiżu chętnie przepłacam za premium ale muszę naprawdę coś za to dostać.

      Kupując najtańsze BMW 1 z najbardziej anemicznym silnikiem masz coś co stanowi jakakolwiek wartość poza silnikiem. Droższe rozwiązania konstrukcyjne rozkład masy 50:50, akumulator w bagażniku, silnik umieszczony wzdłużnie za tylna osia. W najdroższych BMW po 600k masz identyczne rozwiązania. Zreszta BMW zauważyło ze większość woli przepłacać za próżny znaczek wiec nowe BMW 1 będzie mieć napęd na przód. Nie chodzi o to żeby latać bokiem pod Tesco a o to żeby wiedzieć za co się płaci.

      Konkurencja a szczególnie audi nie oferuje tobie nic do 300k. Dopiero w tym rejonie zaczną się silniki i technologie których nie masz w skodzie.

      Wygląd wiadomo tutaj kwestia gustu.

    •  

      @Boquete: BMW 7 i te naprawy to koszmar

      @Protector: potwierdzam. Ostatnio ojcu padly wtryski. 1,5k euro jeden... rocznik 2011

    •  

      @JudzinStouner: Twój hajs, Twoja decyzja, ja wolę kupować co 5 lat 10-letnie kombi i założyć LPG, w ciągu tych 5 lat na serwis wydam ok. 15k, na auto wydałem 12k. Rocznie robię 30k km. Jak policzyłem sobie raty leasingu przy takim przebiegu to za głowę się złapałem. Nie kupuję AC, OC + Assistance jest wystarczające. Łączne koszty z serwisem to 30k + paliwo (45k) + 5k ubezpieczenie (licząc 1k rocznie). Przypuszczam, że w 2-3 letnim aucie wydałbyś nieco mniej na serwis (pod warunkiem, że nie robisz w ASO), za to znacznie więcej na paliwo i ubezpieczenie. No ale nikt nie powiedział, że auto to tania zabawka :)

    •  

      @JudzinStouner: samochód nowy ma taką zaletę, że przez kilka lat masz pewność, że się nic nie zepsuje. Przy używanych to loteria - wszystkiego się nie sprawdzi kupując, a potem wychodzą kwiatki najróżniejsze. A mercedes to już od dawna nie jest symbolem jakości i solidności - poza tym serwis auta klasy premium to też jest koszt premium. Ja bym kupił tą optime jakbym miał hajs

      +: suchy06
    •  

      @JudzinStouner: walić samochód, kup sobie 3 sturmgewehry ;)

      źródło: cdn.shoplo.com

    •  

      @JudzinStouner: to może nowy Mercedes? ( ͡º ͜ʖ͡º)

    •  

      Audi jest brane pod uwagę, ale dopiero za Mercedesem i BMW

      @JudzinStouner: zawsze mnie to ciekawi ( ͡° ͜ʖ ͡°) jakiś konkretny powód że taka kolejność? W sensie że 1. Mercedes, 2. BMW a 3. Audi

    •  

      @JudzinStouner: gwarancja i tyle w temacie :) no i utrzymanie auta plus naprawy są tańsze

    •  

      @JudzinStouner a jakiego miałeś mercedesa ze sie nie psuł?

    •  

      @JudzinStouner: sorry ale trochę śmieszny jesteś. Z jednej strony mówisz, że masz "tyle pieniędzy, że stać Cię na naprawy" a z drugiej bierzesz auto używane łaszcząc się o parę groszy. Chcesz mercedesa to weź jak człowiek nówkę z salonu i tyle. Masz w tym już wszystkie serwisy i opłaty. Nowe auto to zawsze pewność, że nie ma żadnych ukrytych wad.

      +: suchy06
    •  

      @JudzinStouner rozważałeś może nową mazdę 6? Silnik 2.5 robi robotę , a w zbliżonym budżecie możesz mieć nowe fajne auto w full opcji

    •  

      @JudzinStouner kup dwie kilkuletnie kie xD

    •  

      @JudzinStouner: nowa c-klasa 200k wiec pojade klasycznie dorzuc 50k i kup cos lepszego( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @JudzinStouner: bierz alfe giulie stary :D
      z pewnością stracisz na nim mniej niż na naprawach kilkuletniego premium po kimś

    •  

      @Furiat: większość Audi w środku wygląda lepiej niż bmw i mercedes. Deal with it.

    •  

      @jaroslaw_madry: wygląd to kwestia gustu. A nawet jak lepiej to ja bym tego nie zamienił za lepsze prowadzenie, lepszy układ kierowniczy.

    •  

      @JudzinStouner: ja tam uważam, że najlepsza jest kilkuletnia półka średnia - tak za 40k z dobrym wyposażeniem. Na przykład jakiś superb, albo toyota auris czy corolla 5 letnia

    •  

      @Furiat: nie chodzi mi o sam wygląd, tylko o materiały. Porównaj sobie testy, gdzie audi jest zawsze na pierwszym miejscu jeśli chodzi o wykończenie. Uwielbiany przez wszystkich blogomotiv, który jeździ na codzień bmw, sam mówił, że z audi by nie wysiadał. Jedynie co mu przeszkadzało to znaczek, ale to problem fanbojów. Myślę, że quattro lepiej się prowadzi niż tylny napęd. I co z tym układem kierowniczym? Myślisz, ze firma która ma w swoim portfolio lamborghini, bugatti i porsche nie jest w stanie zrobić dobrego układu kierowniczego?

    •  

      @jaroslaw_madry: Słyszałem o tym ze audi jest a w zasadzie było lepiej wykończone. Obecnie poszli w tanie szkło i tablety. Nie ma to nic wspólnego z jakością. Już nawet vlogerzy tego nie chwala.

      Układ kierowniczy BMW ma zawsze lepszy w niemal każdym teście. A to dlatego ze przednie koła zazwyczaj służą tylko do skręcania. Nie da się tego przeskoczyć. Tak samo jak w m4 wkładasz szersze opony na tył a węższe na przód. Taki zabieg niema sensu w żadnym audi.

      Porsche 911 w swoich topowych odmianach jest napędzane na tył (ciekawe dlaczego) bolidy F1 tez i to już powinno zamykać temat.

      Quattro to bardzo dobry naped. Ale tutaj znowu mamy dwa typy. Tani rodzaj na haldexie które ładują od a1 do q3 i quattro na torsenie które współgra z wzdłużnie ustawionymi silnikami i jest faktycznie super.

    •  

      dla przeciętnego posiadacza KIA czy Passata jest niepojęte aby wydać 3k na opony

      @SpalaczBenzyny: co to za pierdolenie xD do hyundaia dałem za nowe opony 2k, więc chyba 3k za opony 19 do cls to od rumuna nalewki kupisz

    •  

      @Furiat: co ma wspólnego szkło z materiałami wykończeniowymi? Deskę i boczki też masz wykonane ze szkła? Już nie mówiąc, że w mercu i bmw (łącznie z renault i peugeot) stosują również tablety? Dziwnym trafem porsche z napędem na cztery koła jest droższe niż te z napędem tylko na tył. Jedyne co można zarzucić audi, to że nie ma aut z napędem na tył. Choć bmw i mercedes coraz śmielej idą w tym kierunku. Te całe pieprzenie o różnicach w prowadzenie sprowadza się do małych i nieodczuwalnych przez większość kierowców różnic

    •  

      @JudzinStouner: A nie lepiej dorzucić 300 tysięcy i kupić sobie Ferrari?

    •  

      @JudzinStouner: tu nie chodzi o "uczucie" a gwarancję i pewność, że auto nie ma niespodzianek

    •  

      @jaroslaw_madry: No częściowa zgoda. Skoro BMW 1 sprzedało się powiedzmy 150,000 sztuk to nie dziwie się ze BMW robi teraz model z napędem na przód skoro debilni klienci nie widza różnicy a wał napędowy idący przez całe auto plus mechanizm różnicowy to koszt dla BMW pewnie ze 3000zl. Teraz mnożymy 150,000 sprzedanych egzemplarzy x 3000 i mamy 450 mln oszczędności na serii. To jest właśnie audi.

      Zakładając ze nie jesteś fanem motoryzacji to faktycznie owe różnice sa niewielkie. Wychodzą tylko w podbramkowych sytuacjach. Nie mniej poza układem kierowniczym w BMW większość silnika masz umieszczone między osiami i rozklad mas zazwyczaj bliski 50:50 takie auto zachowuje się neutralnie co by się nie działo. A te gowienka co maja silniki wiszące za przednia osia koła napędzane na przód co tez swoje wazy i na koniec jako wisienkę na torcie wsadzamy pod maskę 20 kilogramowy akumulator bo drogo puszczać z bagażnika kabel + i - xDDD. Ja nie popieram takiej motoryzacji mając świadomość ze jestem w mniejszości ( ͡º ͜ʖ͡º)

    •  

      @Furiat: a czym jeździsz panie furiat?

    •  

      Zastanów sie nad s klasą w221 od 2010 roku. za 170 tys masz: troszke starsze amg lub v8 dosyc mlode z dobrym wyposazeniem. Jak dodasz chipa to nawet v6 dobrze idzie. bierz merola

    •  

      Komentarz usunięty przez autora

    •  

      w motoryzacji nie ma czegos takiego jak w komputerach? uzywane czesci premium sa lepsze i tansze od nowych
      lepiej zlozyc kompa na jakims i5-2400 i gtx 750ti/1050ti za 1/3 ceny niz kupowac nowki, szczegolnie, ze w samochodach nie ma jakichs specjalnych bajerow ktore rewolucjonizuja rynek

    •  

      @JudzinStouner: Przemyśl dobrze tego mercedesa. Mój kolega najpierw kupił S klasę, a potem GLa. Oba praktycznie na zmianę w serwisie. Ciągle coś. Czasem uciążliwe pierdoły, a czasem uniemożliwiające jazdę. Mówi, że jak mu się skończy leasing to żadnego mercedesa.

    •  

      Komentarz usunięty przez autora

    •  

      @TomdeX: Sęk w tym, że jeśli mercedes był dobrze serwisowany to się nic nie spierdoli. A Kia to... Kia xD

    •  

      @Jojne_Zimmerman: No nie wiem na ch. komu to? Żeby paliło 30l/100km w mieście?

    •  

      @jaroslaw_madry: Ale ty nic nie zrozumiałeś jak widzę. Celowo pisze o najniższych i najsłabszych modelach premium bo to one sie najlepiej sprzedają. Tak jest audi rs7 które jest fajne, ma fajny napęd i ciekawe rozwiązania ALE 90% sprzedaży audi to przednionapędowe kasztany idące na tej samej linii produkcyjnej co skoda. Nawet na filmikach na yt widać ze idą na przemian. Caly czas zmierzam do tego ze kupując najtańsze bmw przynajmniej cos dostajesz ( ͡º ͜ʖ͡º). Wole po stokroć gorsza deskę rozdzielcza zamiast auta które jeździ jak gowno bo było projektowane nie jako audi tylko jako small sedan Vag na multi platformie. Dobrze wiesz ze te kasztany są nie do obrony.

    •  

      Kto przez to przechodził, ten zrozumie

      @JudzinStouner: Co ty pierniczysz, może jak się w ogóle nie masz preferencji to wydaje się dużo, ale wystarczy już jak w kilku rzeczach będziesz miał jakaś własną preferencję to zaraz nie ma z czego wybierać.

    •  
      Jojne_Zimmerman

      0

      @Grzesio87:
      Bo ma ramę, pudełkowate nadwozie kombi i mały spadek wartości. Tu nie trzeba wymieniać wachaczy co 2 lata.
      Spalanie jest jakie jest. To nie jest auto dla przedstawiciela handlowego do robienia 30 000 rocznie. Ale na 15 000 można przeżyć nawet w benzynie.

    •  

      Komentarz usunięty przez autora

    •  

      @Jojne_Zimmerman: Nie no fajny, ale ja bym wziął do zabawy ;-)

    •  

      @mgr_rybak: Kucze a ja nie mam żadnych problemów ¯\_(ツ)_/¯

    •  

      Komentarz usunięty przez autora

    •  

      Komentarz usunięty przez autora

    •  

      @JudzinStouner: Już jest lift, ten CLS śmierdzi starociem już. Zaraz nowy model wchodzi.

    •  

      @JudzinStouner: Te wszystkie placki co mówią, że szkoda siana na "używkę premium" i sugerują brać z KIE salonu chyba całe życie w solaris urbino spędzili, że mają tak niskie wymagania ;) Prawda jest taka, że kilkuletnie zadbane 'premium' to jest sztos i przyjemności z prowadzenia i siedzenia wewnątrz, i nie wygra z tym żadna wypachaniona welurowa nówka z salonu ;)

    •  

      @jaroslaw_madry: ty jesteś ortodoksyjnym Januszem motoryzacji. Skąd ty masz pewność ze nie mam innych aut XD. Dlaczego zakładasz ze nie mam prawilnego r6 a nawet v8 na podwórku skoro kosztują ułamek ceny tej f30. Myślisz ze się urodziłem i wsiadłem w f30 czy jak xD.

      Przerobiłem masę vagow i stwierdzam ze to kasztany. Żenujące jest używanie takiego auta. Wchodzisz na Allegro żeby zamówić zawieszenie i widzisz nagłówek: HIT zawieszenie do SKODA/VW/SEAT/AUDI TANIO. I tak z każda jedna częścią. Tak samo z rozrządem tak samo ze wszystkim xD. Jedyne co możesz powiedzieć to fakt ze plastiki w środku sa lepszej jakości i to potwierdzam bo miałem tego masę. A ja tobie mówię ze sa to auta rozwiązane gorzej konstrukcyjnie, przegrywają w teście łosia, sa gorzej wyważone i bardziej pospolite. I to tez jest fakt.

      Ty mi nie pisz nic o quattro bo ty nawet różnic nie znasz między quattro w q3 a prawdziwym quattro które w q7 dostaniesz. Dla ciebie to jedno i to samo. Jesteś nieobiektywny i twierdzisz ze idealnego rozkładu mas nikt nie rozróżni ale już jakość plastików to o panie. Wszyscy widza xD. Idź powiedz żeby technicy w królowej motorsportu wstawili quattro to wygrywać będą. Jeszcze za to grube miliony dostaniesz.

    •  

      kia 140k i plastiki w środku wygląda jak gówno z auta niskiej klasy 2005 rok.

      @Boquete: w KIA to nie siedziałeś dawno raczej.Nowe mają wykończenie i spasowanie na poziomie marek premium. Niektórzy testerzy mówią, że nawet lepsze niż w którejś nowej wersji Mercedesa, bo w tej trzeszczą plastiki ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @JudzinStouner: po stylu twoich wypowiedzi trudno stwierdzić czy jesteś dorosły i "wiesz takie rzeczy"......xDDDDDDD

    •  

      @symis: siedziałem ;) nadal to wygląda jak zdjęcie powyżej. Jak z japonca sprzed 15 lat.

    •  

      Komentarz usunięty przez autora

    •  

      @JudzinStouner: nikt o zdrowych zmysłach nie wziąłby nowej Kii mogąc wziąć używanego, pewnego Mercedesa xD
      Chociaż w sumie Mercedes to zły przykład, bo serwis drogi.

    •  

      @jaroslaw_madry: f30 w 2.0d z szybami na korbkę światłami na żarówkach h7 i kolorze nie metalic zaczynało się od 160k z tego co pamietam. Resztę sobie sam rozważ.

      Jeżeli oglądamy ten sam YouTube to przez 90% testerów audi dostaje po dupie za prowadzenie, za nudny wygląd za to ze jest bezsensowne. Fakt potwierdzam ci sami testerzy mówią ze jest bardzo dobrze wykonane w środku. Rozumiem ze oni się myla, ja się mylę to ze audi sprzedaje się najgorzej z trzech wymienionych to dlatego ze ludzie to debile i audi nie doceniają.

    •  

      @mgr_rybak: nic nie muszę za specjalnie przemyśliwać, miałem teraz kilkuletniego mercedesa i sprawował się wzorowo.
      @Leithain: corollę właśnie mi dzisiaj podstawili jako auto zastępcze. Chyba dostałem raka. To badziewie zasługuje na osobny wpis.
      @allthethings: Zwykle nie odpowiadam ludziom, którzy nie mają pojęcia o czym mówią, ale zrobię dla Ciebie wyjątek. Ostatniego swojego mercedesa kupiłem za 136k, był 3-letni, miał pełną historie serwisową oraz był po gruntownej ekspertyzie w ASO. Pochodził od pierwszego właściciela i został zostawiony w salonie w rozliczeniu za nowe auto. Jako nowy kosztował 250k. Powiedz mi, na chuj mam kupować nowe auto, jeżeli tamtym jeździłem 2.5 roku bez najdrobniejszej awarii? Czujesz różnice miedzy 136, a 250?
      @Siateczkasrodplazmatyczna: W212 coupé po lifcie. Zdjęcie tego co z niego zostało jest gdzieś na początku wpisu w komentarzach xD
      @JohnRandom: u mnie to akurat osobiste preferencje i dobre doświadczenia z gwiazdą. Audi przy mietku i BMW jest jak trochę uboższy kuzyn. Chociaż ta różnica kiedyś była bardziej odczuwalna niż teraz.
      @Mandark: niestety, ale mam większe wymagania względem auta niż tylko jechać w dowolnym tempie i warunkach.
      @enron: ale żeby utrzymać 7 lat gwarancji, musisz się związać z ASO, na cały ten okres. Policzysz wszystko dokładnie i odechce Ci się ich mglistej gwarancji, gdzie po paru latach wszystko można zgonić na niewłaściwe użytkowanie lub zużycie eksploatacyjne.

    •  

      @JudzinStouner: @jestem_na_dworzu: No jak w piosence która zamiotła cały rynek hip-hopowy w polandi XD

    •  

      Komentarz usunięty przez autora

    •  

      @jaroslaw_madry: Nie skupiaj się na moich decyzjach finansowych tylko na tym ze audi to kasztany. Za to takim seatem Leonem który kosztuje 50% audi a3 a jest tym samym nie pogardzę ( ͡º ͜ʖ͡º)

    •  

      @JudzinStouner: No kurwa raczej xD
      Nawet sie nie ma nad czym zastanawiac.
      Bierz merca

    •  

      @JudzinStouner: no wiesz... gacie też można kupić używane. Kto co lubi ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @enron: ale żeby utrzymać 7 lat gwarancji, musisz się związać z ASO, na cały ten okres. Policzysz wszystko dokładnie i odechce Ci się ich mglistej gwarancji, gdzie po paru latach wszystko można zgonić na niewłaściwe użytkowanie lub zużycie eksploatacyjne.

      @JudzinStouner: tak się składa że mam już kolejną kijankę w rodzinie - pierwsze nawet miały gorsze warunki gwarancyjne niż obecnie daje Kia... i wiesz co? Praktycznie wszystko robili na gwarancji, poza pierdółkami które ewidentnie były eksploatacyjne. Ale - nawet amortyzatory, czyli niby część eksploatacyjną, wymieniali na gwarancji po kilku latach.
      Jak byś nie liczył, to w używanego mercedesa (daj Boże żeby stan techniczny był taki jak deklaruje sprzedawca - młode auta sprzedawane przez handlarzy śmierdzą poważnymi usterkami technicznymi albo integrację z przystankiem) wsadzisz bez porównania więcej, niż w te demonizowane coroczne przeglądy w ASO Kia.

    •  

      @KiedysMialemBordo: Zajebiste porównanie xD

      @JudzinStouner: w jednym i drugim ktoś wcześniej napierdział ( ͡° ͜ʖ ͡°)ノ⌐■-■

    •  

      @BoltoS: co jak co, ale w środku ta Kia wygląda podle, szczególnie biorąc pod uwagę cenę. Jak Dacia Duster.

    •  

      @JudzinStouner: Bier merca, bo wygodniejsze przede wszystkim w Kia będzie wszystko trzeszczyć pewnie, w dotyku będzie gorsze, będzie czuć biede. Pamiętaj, że Polacy oceniają po wyglądzie, czyli będzie większy szacunek xD

    •  

      Komentarz usunięty przez autora

    •  

      @jaroslaw_madry: wiem. Od A6 zaczyna sie cos dziać w audi xD

    •  

      Komentarz usunięty przez autora

    •  

      @WujekRada Już jest lift, ten CLS śmierdzi starociem już. Zaraz nowy model wchodzi.

      Co XDDDD Może ma swoje lata, ale linia nadwozia wciąż jest genialna. Ten nowy cls to wyglada jak zabawka z plastiku dla żelowego chłopca. Tutaj jest utrzymana elegancja.

    •  

      @BoltoS: Właśnie dlatego nie Kupię Kii. Środek okropny.

    •  

      @Boquete:

      siedziałem ;) nadal to wygląda jak zdjęcie powyżej. Jak z japonca sprzed 15 lat.

      @Grzesio87:

      Właśnie dlatego nie Kupię Kii. Środek okropny.

      Nadal jestem zdania, że ni siedzieliście w nowych modelach KIA, bo KIA jednak bliżej europy z wnętrzami, Japońce tak jak byli specyficzni tak są nadal.

    •  

      @symis: nowa Kia Stinger się liczy?

    •  

      @enron: Na nowego Merca masz gwarkę 4-letnią plus pakiet serwisowy i się niczym nie martwisz. A KIA zacznie się sypać i zwalą na niewłaściwą eksploatacje zużycie etc. Te 7 - letnie gwarancje to ściema. Już nie mówiąc o drogim serwisie w ASO. To ja już wolę drogo serwisować Mercedesa ¯\_(ツ)_/¯ Zwłaszcza, że mam teraz Merca i wiem jak ten serwis wygląda, zero ściemniania i kompromisów.

    •  

      @Grzesio87: ale tu jest nowa kia kontra używka mercedesa, z bliżej nieokreślonych powodów sprzedawana bardzo szybko po zakupie mimo że to przecież totalnie nielogiczne... czyżby pechowy i mocno psujący się egzemplarz? Albo jakiś rozbitek...

      A co do kijanek to tak jak pisałem - w rodzinie mam już kilka i obsługa serwisowa jest bardzo dobra, wszystkie "duże" naprawy były załatwiane w ramach gwarancji. Sportage'a sprzedaliśmy jak miał 6 lat, kupiec parę miesięcy później pisał że jakieś tam sprawy w zawieszeniu wyszły ale i tak mu zrobili w ramach gwarancji.

      Z robienia klienta w uja to słynie raczej właśnie mercedes... ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @enron: Z mercami jak są zadbane raczej nic się nie dzieje. Podejrzewam rozbitka. Kolega kupował 90% było walonych tak solidnie, niektóre spawane nawet z dwóch z tonami szpachli. Merc to świetne auto pod warunkiem, że bezwypadkowe i zadbane. Ja nie mam problemu z serwisem. Zawsze wszystko zgodnie z ustaleniami, plus kawa i możliwość pracy w strefie cichej w serwisie. No czasami Panie na recepcji trochę zmanierowane ale nie można mieć wszystkiego ¯\_(ツ)_/¯

Gorące dyskusje ostatnie 12h