Wpis z mikrobloga

Mirki z #motoryzacja #mechanikasamochodowa dwa pytania z cyklu "czy to normalne, że tak szybko zdechło". Oba dotyczą Renault Scenic rocznik 2014:

1) akumulator, rzecz jasna cudowny AGM, start-stop na pokładzie. Samochód z grudnia 2014, zatem aku jest eksploatowany od 4 lat z niedużym kawałkiem, problemy się zaczęły nagle, ale niestety wyraźnie się czuje, że coś jest z aku nie tak. Tego, że w nowej start-stopowej rzeczywistości akumulator będzie do zmiany szybciej spodziewałem się, ale żeby aż tak? Drążyć temat możliwych upływów w elektryce, czy po prostu zmienić aku, bo w tych samochodach to normalne?

2) zarówno oponiarz, jak i ASO przy ostatnim przeglądzie gwarancyjnym zgodnym chórem orzekli konieczność wymiany klocków hamulcowych oraz uwaga: tarcz tylnych. O i ten temat mnie nurtuje, że tarcze do wymiany już po czterech latach i że właśnie tylne tarcze, nie przednie, gdzie zdaje się siła hamowania jest większa. Niestety, sporo jeżdżę po drogach gruntowych (się mieszka na zadupiu, się nie ma wyjścia), więc pewnie winne jest wszechobecne błoto i piach, ale mimo wszystko dziwi mnie to.
  • 11
@stefan_pmp: z tego, co google mi powiedziało, skrót AGM tyczy konstrukcji akumulatora (absorbent glass material), zaś większość akumulatorów zalecanych do systemów start-stop ma taką właśnie budowę.
@Jarek_P opony to element scierny,ktory sie zuzywa.
Sa przypadki,ze co roku wymieniasz- nic strasznego.

Co do akumulatora- najwazniejszy jest styl jazdy.
Sredni czas zycia aku to jakies 4-6 lat. Co w tym dziwnego,ze wymaga wymiany?
@Jarek_P: Obie kwestie normalne, system S&S najlepiej wyłączyć.
Po wymianie aku, skontrolować sprawność alternatora (na 90% będzie ok, bo świeże auto, ale jednak).
Co do tarcz, jeśli zmierzyli i są już zużyte to też nie ma z czym dilować, kwestia zweryfikowania czy to nie ściema.
opony to element scierny,ktory sie zuzywa.


@vegetassj1: o tarczach piszesz, mam nadzieję? :)

Co w tym dziwnego,ze wymaga wymiany?


@vegetassj1: nie no, właśnie dlatego pytam, czy to normalne, czy zbyt szybko, bo jednak trochę mnie to dziwi. Tarcze w moich poprzednich dotychczasowych samochodach wymieniałem tylko raz, po kilka lat dłuższej eksploatacji. Obecny scenic ma ok. 50kkm ale jednocześnie jest pierwszym moim samochodem, który ma tarcze na tyle, poprzednie miały bębny,
@Jarek_P #!$%@?,pewnie ze chodzilo o hamulce.
Jedno mysle,drugie pisze. Hamulce sie zuzywaja- to tylko element scierny. Ktos pojezdzi 100 000km na jednym komplecie,ktos inny 20 000. I beda to dwa identyczne produkty.

Akumulator ma taka zywotnosc,jaka ma. Jak wymagana wymiany- wymieniamy. Inna sprawa,ze taki dostosowany do start/stop jest duzo drozszy od zwyklego.
@Jarek_P: możesz w ASO zdezaktywować start stop nie tracąc gwarancji, ja tak w służbowym zrobiłem bo mnie #!$%@? bierze z tym systemem.
akumulator to 2-3 lata i na śmietnik, długo Ci podziałał i tak.