Wpis z mikrobloga

W sumie to krótkie pytanie- Mustang GT czy Stinger GT?
Ostatni dzwonek żeby kupić auto zupełnie pod siebie, póki nie ma dzieciaków itp. Trasa 20km dziennie obwodnicą, kilka razy w miesiącu 2x 100km, plus kilka dłuższych wypadów w roku. Maksymalnie będą jeździć 2 osoby.

Wiem, że Stinger wydaje się rozsądniejszym wyborem, ale coś mnie głupio ciągnie do amerykańca. Jazdy testowe w przyszłym tygodniu, chciałem zrobić mały wywiad środowiskowy. W Mustangu trochę się obawiam RWD (do tej pory wszystkie miały napęd na przód), nie wiem czy słusznie.

#motoryzacja #stinger #mustang #cokupic
  • 23
Ja miłem kiedyś kupować mustanga ale teraz czekam już na stingera gt-line 2.0 245 km. Mustang jak dla mnie ma tragiczne wnętrze. Jakość plastików dramat a i stylistycznie mi tez średnio podchodzi. Za to w stingerze już czuć powiew premium. Za to myślę ze mustang będzie lepiej trzymał wartość. Jako auto daily zdecydowanie stinger ale jako trzecie auto do zabawy to zdecydowanie mustang.
@peterr767: Wiadomo rozum podpowiada Stinger, a serce Mustang. Stinger będzie bardziej uniwersalny, wygodniejszy, da się nim w 4 osoby wyjechać w trasę i zabrac trochę bagażu, a napęd 4x4 przyda się zimą czy nawet na mokrej jezdni. Do tego spalanie nie będzie aż tak przerażające jak w koniku. Mustang to z kolei wybór serca i czyste emocje oraz niepowtarzalne brzmienie + nieco niższa cena. Oba auta osiągi mają dość podobne, ale
@peterr767: Koniecznie przejedź się oboma autami. To powinno ułatwić lub paradoksalnie utrudnić wybór, ale na pewno będzie on znacznie bardziej świadomy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@cwlmod: Wydawało mi się, że koszty będą raczej zbliżone. Przy oponach różnica jest raczej pomijalna, patrząc na przykładzie Pirelli P Zero. Spalanie- zakładając przebiegi 1000km miesięcznie i spalanie o 5l wyższe w Mustangu, mamy jedno tankowanie mniej w miesiącu dla Stingera.

Kia natomiast na start jest droższa, dochodzą dwie turbiny do ogarnięcia. No i obowiązkowo wydech do wymiany.

Chyba, że coś źle prawię?
@peterr767: Wydech nie będzie tani żeby gwarancja była ważna, to na pewno. W mustangu bo lifcie już nie trzeba go wymieniać i jest świetny zmienny wydech.

Spalanie jest twoja indywidualną sprawą. Jeśli uważasz że cię stać to bardzo dobrze, bo nie będziesz się zastanawiał za każdym razem czy stać cię na mocniejsze wciśnięcie gazu w mustangu.

Opony i pomijalna różnica? Stary po pierwsze, to RWD zjada szybciej opony. Po drugie, to
@BShKF: właśnie pamiętam, że czytałem coś o tym, że w niektórych krajach jest opcjonalny sportowy wydech. Musiałbym podzwonić po dilerach, w "Dodatkach" w konfiguratorze nie widzę..
@peterr767: Bo to nie jest oficjalna opcja montowana w fabryce, tylko inicjatywa lokalnych dilerów. Ale podobno nawet fabryczne wydechy w Stingerach GT w obecnych autach po WLTP brzmią o klasę lepiej niż we wcześniejszych. Choć na bank do brzmienia Mustanga będzie nadal daleko