Aktywne Wpisy
mirko_anonim +7
✨️ Obserwuj #mirkoanonim
Ja 32 lvl w tym roku. Moja #rozowypasek skończyła 28. Jesteśmy ze sobą od 2 lat. Mieliście już rozmowę o dzieciach? Jak przez to przebrnąć? Moja cały czas naciska, że ją już praca w banku męczy. Chce bachora, bo nie wie ile jej jeszcze placówka będzie działać, bo jej zegar biologiczny tyka, bo dziecko po 30 to będzie z downem itp. #!$%@? mnie to już, bo nie jestem na
Ja 32 lvl w tym roku. Moja #rozowypasek skończyła 28. Jesteśmy ze sobą od 2 lat. Mieliście już rozmowę o dzieciach? Jak przez to przebrnąć? Moja cały czas naciska, że ją już praca w banku męczy. Chce bachora, bo nie wie ile jej jeszcze placówka będzie działać, bo jej zegar biologiczny tyka, bo dziecko po 30 to będzie z downem itp. #!$%@? mnie to już, bo nie jestem na
Rozejść się?
- Tak 59.9% (848)
- Nie 7.5% (106)
- Zrobić bachora 18.2% (258)
- Zrobić bachora później i przetrwać gadanie 14.3% (203)
Teuvo +508
#wykop przywróćcie plusujących na wierzch na wersji webowej tak jak było wcześniej, biauek kogoś ty zatrudnił, cholerne gamonie to się w głowie nie mieści co wy robicie z tym portalem (╯°□°)╯︵ ┻━┻
851
888
916
996
999
1098
Kogo (czego) brakuje? Oczywiście Panigale 1199.
Żadnego mistrzostwa od wprowadzenia do WSBK w... 2013!
Jak to się stało, że ten model jako jedyny nie osiągnął sukcesu w wyścigach? Panigale 1199R było mocniejsze (przed modyfikacjami) o całe 15 koni (potem 25) od 1098R (które wbrew nazwie ma 1198 ccm). Było też pierwszym superbike Ducati zbudowanym całkowicie od podstaw, silnik Superquadro nie ma nic wspólnego ze starszymi konstrukcjami. Pozbyto się też ramy kratownicowej, zostawiając tylko szczątkowo ramę przykręcaną do głowic silnika.
Silnik Superquadro (nazwa nawiązuje do proporcji średnica cylindra x skok tłoka: 112 mm × 60,8 mm) zbudowany został tak by osiągnąć jak najwyższą moc. To się udało, ale moc to nie wszystko. Załączony wykres przedstawia charakterystykę silników Panigale 1199 i starszego Ducati 1198, korzystającego z silnika Testastretta. Podano moce na tylnym kole.
Nowszy silnik Superquadro był słaby w średnim zakresie i przewyższał starszą Testastrettę tylko powyżej 9500 obr./min.
Jest jeszcze kwestia nowej, szczątkowej ramy, której zbyt mała podatność mogła negatywnie wpłynąć na prowadzenie motocykla. Otóż rama nie może być zbyt sztywna, szczególnie na skręcanie, bo w złożeniu musi częściowo przejmować zadania zawieszenia (składową prostopadłą do kierunku ruchu wahacza i widelca). Niestety nie mam analizy dotyczącej tego problemu w superbike, ale tutaj można przeczytać o problemach Ducati Desmosedici i jego nadmiernie sztywnej ramy w #motogp.
Pożegnaliśmy nieudane Panigale 1199, witamy nowe Panigale V4R, którego twórcy chyba nauczyli się nieco na błędach poprzedniego modelu. Silnik V4 ma znacznie lepszą charakterystykę. Ciekawostką są otwory w ramie (których nie ma Panigale V4 skierowane dla zwykłych śmiertelników) mające m.in. ograniczać jej sztywność na skręcanie.
Tyle na dziś.
Nie jestem zawodnikiem, ani certyfikowanym mechanikiem Ducati, a to wyżej to tylko moja opinia.
#motocykle #mechanika
Nie wiem czy akurat o ramie, ale MotoGP jest kopalnią tematów technicznych, np:
-dlaczego silniki kręcą się "do tyłu"
-dlaczego rozrząd napędzany jest kołami zębatymi
-po co te sitka w wydechach
-dlaczego węglowe tarcze hamulcowe wymagają przyzwyczajenia (w załączonym gifie Oliveira i jego spotkanie z takimi hamulcami ( ͡° ͜ʖ ͡°)
-sprężyny pneumatyczne w rozrządzie
-co wynika z ograniczenia średnicy cylindra do 81mm
-skrzydełka otwarte i
Może być #motonotki?
Od razu mówię, ze nie daję żadnej gwarancji co tam będzie ukazywać, ale na pewno coś związanego z motocyklami;)