Aktywne Wpisy
NuklearnySzpadel +272
Mój robot odkurzający właśnie popełnił rytualne sudoku. Puściłem go na łazienkę, a ten wjechał pod kibel nadziewając się wyłącznikiem. Jakież było moje zdziwienie gdy w trakcie odkurzania usłyszałem „clean up paused”, a za chwilę „turning off” XD
#robotodkurzajacy #xiaomi #sprzatanie #heheszki
#robotodkurzajacy #xiaomi #sprzatanie #heheszki
Lolenson1888 +18
Gdybyście mieli wymienić 3 największe zmarnowane talenty w XXI wieku, które śmiało miały potencjał by sięgnąć po Złotą Piłkę, to byłby to Balotelli, Pogba... i kto jeszcze? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#mecz #pilkanozna
#mecz #pilkanozna
Wyrównoważenie V2 o kącie rozwidlenia 90 stopni.
Zerknijmy na poniższy szkic. Czerwona strzałka to siła bezwładności pierwszego rzędu, która jest proporcjonalna do cosinusa kąta obrotu wału korbowego (OWK), zielona to siła drugiego rzędu, proporcjonalna do podwojonego kąta OWK, co widać w poniższym (pod obrazkiem) wzorze na przyspieszenie tłoka:
α to kąt OWK
r to promień wykorbienia (połowa skoku tłoka)
ω to prędkość kątowa wału
λ to stosunek promienia wykorbienia do długości korbowodu (ok. 0,25-0,3)
Niebieska strzałka to siła bezwładności od przeciwwag wału korbowego. Jest ona niezmienna. Jak zniwelować zmienną siłę bezwładności tłoka niezmienną siłą przeciwwag? Wystarczy zauważyć, że cos 0 wynosi 1 a cos 90 stopni wynosi 0. Przy rozwidleniu 90 stopni, niewyrównoważone zostaną tylko siły II i dalszych rzędów. Są one, dzięki λ znacznie mniejsze. Ciekawostka: siły drugiego rzędu sumują się w czterocylindrowych silnikach rzędowych (z wałem płaskim), przez co, przy jednakowych masach ruchomych, generują one wyższe wibracje niż silniki widlaste o rozwidleniu 90 stopni. Stąd w większych silnikach samochodowych (R4) można znaleźć dwa wałki wyrównoważające poruszające się z podwójną prędkości wału korbowego.
Czy V2 90 stopni niemal nie drży?
Tak, ale tylko na biegu jałowym lub przy niskich obciążeniach. Jeśli podczas jazdy odkręcimy ostrzej gaz, szczególnie przy niższych obrotach to od razu poczujemy znaczne drgania - wynikają one z tego, że zapłony występują dość rzadko (i nierównomiernie), przez co wał korbowy nieustannie przyspiesza i zwalnia. Zjawisko to jest znacznie słabsze np. w silnikach R4.
#motonotki #mechanika #motocykle
V4 są stosunkowo popularne jak mają kąt rozwarcia 180 stopni (✌ ゚ ∀ ゚)☞
Komentarz usunięty przez autora
Na załączonym obrazku V12 180 stopni z Porsche 917. Dość trudno dojrzeć, ale na każdym czopie są po dwa korbowody.
To samo w Ferrari Testarossa.