Wpis z mikrobloga

Pułapka kupowania/zbierania tutoriali.

Post pod wpływem impulsu, ale wydaje mi się, że warto poruszyć ten temat.
Może ktoś dzięki mnie zaoszczędzi kupę kasy (którą może mi później wysłać charytatywnie, bo zbieram na biurko :D)

Na maila trafiła mi reklamówka z tym oto kursem:
https://strefakursow.pl/kursy/grafika/wprowadzenie_do_concept_art_i_ilustracji.html

Nie mam nic do ludzi którzy chcą jakoś zarobić na tym trudnym rynku, ale uważam, że autor wpadł w efekt Dunninga-Krugera.

Czy warto kupować tutoriale?
Tak, pod warunkiem, że są wartościowe.

Jestem amatorem, skąd mam wiedzieć które są wartościowe?
Po owocach ich poznacie. Jednak to też nie jest dobra odpowiedź. Amatorzy często nie mają jeszcze wyrobionej estetyki, to też ciężko im oszacować co jest dobre, a co nie. Już o tym co się sprzedaje, a co nie to już nawet nie będę wspominać, bo tu nawet i profesjonaliści mają problemy.
Warto jednak przejrzeć portfolio i CV człowieka, znaleźć kilka tutoriali i porównać autorów.

Koniec końców możecie skorzystać z autorytetu (autoreklama) albo zapytać na dużych grupach gdzie istnieje możliwość konfrontacji opinii użytkowników (omijajcie circlejerki). Są też firmy "instytucje" jak chociażby Gnomon Workshop który gówna nie udostępnia.

Kiedyś już wrzucałem z czego warto się uczyć:

https://www.wykop.pl/wpis/21664737/drugi-gt-gt-gt-vfxnews-lt-lt-lt-dzisiaj-dzisiaj-mo/

Niedługo planuję jakiś update zrobić listy, ale póki co możecie pytać czy w komentarzach czy na PW, chętnie pomogę.

#vfxnews #rysujzwykopem #grafika2d #digitalpainting #digitalpaintingw30dni #grafikakomputerowa
loczyn - Pułapka kupowania/zbierania tutoriali.

Post pod wpływem impulsu, ale wyda...

źródło: comment_VSlhtk5kJqasNOQW6XdBdxJeXl3BqYTM.jpg

Pobierz
  • 5
@lukasz-heisenberg-win: akurat jeśli chodzi o blendera to mogę ci polecić bardzo fajny kurs na udemy (tak wiem, niektórzy mają odruchy wymiotne gdy słyszą tą nazwę.