•  

    Tworzę Tycoon o Yerba Mate (PC)
    #donislawdev <--- Obserwuj
    Hejka, jest to mój pierwszy wpis związany z #donislawyerbamatetycoon sama gra jest gotowa wokoło ~0.5%, minie jeszcze ogrom czasu, nim ukażę się nawet wersja beta, pod tagiem chciałbym informować o progresie związanym z tworzeniem gierki + podać troszkę informacji związanych z grą.
    Yerba Mate Tycoon będzie tycoonem (będziemy zarządzać własnym sklepem tworzącym mieszanki yerba mate). Do wyboru będzie ogrom różnych dodatków/ziół + będziemy mogli tworzyć yerby suszone dymem/gorącym powietrzem, będziemy mogli skupić się na yerba mate do terere/na ciepło i wiele innych rzeczy. Standardowo będzie też zatrudnianie pracowników + różne badania + system ulepszeń (o tych rzeczach, postaram się jeszcze odpowiedzieć w przyszłości). Gra jest tworzona na PC (Win, Linux, Mac), planuję (może) pod koniec tego roku, opcjonalnie w następnym wydać gierkę jako "early acess", czyli grę z wczesnym dostępem (dostępna dla graczy, wciąż rozwijana), nie wiem jak będę stał z czasem. Yerba Mate Tycoon będzie grą płatną (jednorazowa płatność, bez DLC, Mikro płatności, reklam), dodatkowo (zależnie od zainteresowania grą), istnieją plany wydania Yerba Mate Tycoona na mobiliki (Android + IOS). Padło parę pytań, czy w grę będą mogły grać osoby, które nie znają się na Yerbie, ależ oczywiście :-} Nieznajomość Yerba Mate nie będzie przeszkodą, w grze będą tooltipy + poradnik, postaram się, aby mechanizmy rozgrywki były łatwe w zrozumieniu. Co do języków to będzie standardowo język polski + angielski, a jako dodatek będzie częściowo język hiszpański (na 100% opis Steam + poradnik + tooltipy + ważniejsze rzeczy). Co do aktualnej grafiki na gifach/obrazkach, to pragnę nadmienić, iż jest to tylko chwilowa grafika (sama gra będzie inaczej wyglądać). Projekt jest jeszcze we wczesnej fazie rozwoju, więc wiele rzeczy się zmienia, jak ktoś ma jakieś pytania, to proszę śmiało je zadawać( ͡° ͜ʖ ͡°).

    Teraz opowiem troszkę o "zakładaniu firmy", standardowo będzie do wyboru nazwa firmy + nazwa szefa, logo firmy + avatar szefa, poziom trudności. Oprócz tego gracz będzie wybierał specjalizację (czyli bonus startowy, spokojnie wybory te nie zamykają żadnej drogi). Będzie do wyboru specjalizacja w przyrządzaniu (yerba na zimno albo na ciepło), specjalizacja w suszeniu (ogień, gorące powietrze). Dodatkowo nasz szef będzie mógł być ciężko pracującym albo utalentowanym (utalentowany ma łatwiejszy stat, ale wolniej się rozwija, ciężko pracujący ma trudniejszy start, ale szybciej się rozwija), nie wiem, jak czas pozwoli, ale planowałem też poboczną, krótką fabułę (100% opcjonalną i tu zależnie od charakteru by się różniła, fabuła w formie mini pamiętnika). Oprócz tego nasz szef będzie mógł mieć swój wiek (im starszy szef, tym większa szansa na zgon, po zgonie szefa, na jego miejsce przychodzi nowy szef, który ma już losowe staty, może być gorszy albo lepszy). A i gracz będzie miał też do wyboru 3 specjalizacje szefa (na start), czyli większą gotówkę na start, lepsze zarządzenie (niższe koszty pracy + ciut lepsi pracownicy), oraz specjalizacje bank, czyli niższe raty + ciut wyższa maksymalna ilość kredytu). Ważnym punktem będzie też kraj startu, każdy kraj posiada własny % opodatkowania + wskaźnik zmian (rośnie/maleje), oczywiście sam gracz, będzie mógł wpływać na te zmiany (już po rozwoju mega imperium), oprócz tego każdy kraj będzie miał indywidualny poziom edukacji pracowników (z czasem urośnie do max, im większy poziom edukacji, tym łatwiej o lepszego pracownika), No i też każdy kraj będzie miał tak zwany wskaźnik świadomości Yerby (im większy, tym łatwiej sprzedać), będą tęż preferencje co do yerby na zimno/ciepło + w kraju startu, będzie nam łatwiej zdominować rynek. To tak w skrócie (spokojnie, do samej gry będą poradniki + do każdego elementu będzie podpowiedź, w przyszłości będą jeszcze beta testy + early acess, więc jak coś będzie zbyt trudne do ogarnięcia, to się to zmieni).
    Dobra, pewnie i tak zapomniałem wspomnieć o najważniejszych rzeczach, mniejsza o to, a tutaj macie Państwo listę zmian (co było na ten moment zrobione, wiem, iż lista nie powala, jest to dopiero "początek" projektu):

    pokaż spoiler - Do gry został dodany zapis gry (jest to szyfrowany plik, wiem, iż wiele osób o to się pytało, w grze będą rankingi, dlatego zdecydowałem się na szyfrowany plik), w przyszłości planuję dodać sloty zapisu.
    - Do gry został dodany system lokalizacji (różne języki w grze), jest to nowy system, w moich poprzednich grach, korzystałem z innego systemu, plusem nowego systemu jest większa szybkość + łatwiejsze tworzenie tłumaczeń, dodatkowo (w przyszłości) do gry będą dołączone pliki z tłumaczeniami w grze (chętni będą mogli tłumaczyć grę na inne języki), sama gra będzie też pobierała teksty online (przydatna opcja, jeśliby się zdarzył jakiś bug, to będę mógł łatwo poinformować graczy + na bieżąco będę mógł łatać błędy językowe, w niektórych sklepach samo puszczenie aktualizacji może trwać parę dni, takie rozwiązanie wydaje mi się całkiem przydatną opcją).
    - Dodałem zamykanie paneli poprzez przycisk "esc" + kliknięcie poza panelem (do zmiany w ustawieniach).
    - Przetłumaczyłem panel startu gry (na ten moment brakuje tylko tworzenia krajów, język polski + angielski).
    - Dodałem animację paneli (brak, prosta rotacja, proste skalowanie, przenikanie po lewej stronie, przenikanie "radialne", nie wiem jak to opisać, w grze będzie do wyboru jedna z tych opcji, standardowo będzie to opcja "proste skalowanie"). Do wyboru do koloru
    - Dodałem proste ulepszenia "dostępności", czyli: Zmiana wielkości paneli, zmiana wielkości tekstu, tryb "kontrastowy", taki drobny dodatek.
    - Dodałem panel startu gry (brakuję tylko wyboru kraju) + dodałem do tego panelu weryfikacje danych + podczas wpisywania imienia szefa + nazwy firmy, wyświetla nam się limit pozostałych znaków x/x
    - Zmieniłem system działania zmiany głośności SFX (efekty dźwiękowe)
    - Dodałem panele z wyborem loga firmy i takie (lista + scrollowanie).
    - Dodałem też nazwy popularnych marek yerb (CBSd, Patarito, Tardui i takie tam) #pdk (prawa autorskie).
    - No i w sumie doszedł GIT, ustawianie paczek w projekcie i różne takie rzeczy (różne skrypty do edytora, skrypty do błędów) i parę innych pierdółek.
    - Pewnie o czymś zapomniałem, ale to nic.


    --------------------------------------------------ZAINTERESOWANY? OBSERWEUJ----------------------------------------------
    #donislawdev Lista Wołania Discord E-mail newsletter Facebook Twitter
    *W przyszłości planuję robić rozdajo Yerba Mate Tycoon na swoich social media + na autorskim tagu.

    *Grafika przedstawiona w grze + jej położenie to tylko placeholdery ("rozwiązanie chwilowe"), rzeczywista grafika w grze będzie inna. Jeszcze minie troszkę czasu, nim pojawi się w grze "normalna" grafika.
    ** GIF troszkę się zacina, sama gra będzie chodzić na +- dowolnym kompie (nawet z 1 rdzeniowym CPU).
    *** Tak, gra będzie na Steam, a jak ktoś nie lubi Steam, to będzie też na paru innych "stronach", nie planuję żadnych specjalnych DRM (zabezpieczeń), będzie też można grać offline.

    #yerba #yerbamate #yerbamatewykopclub #gamedev

    GIF

    źródło: LOmPHejp3p.gif (750KB)