•  

    SUVy mogą mieć taki sam sens w mieście jak i w terenie
    Ogólnie występuję w opozycji do SUVów i wszystkich pseudo uterenowionych samochodów, które nigdy nie zjadą z drogi asfaltowej, a ich rola ogranicza się do zapewnienia kierowcy poczucia wyższości na drodze. Wśród aut terenowych wzorem dla mnie jest Mercedes G klasa i większość Land Rowerów, bo można przebierać w zależności od potrzeb i budżetu, choć ten i tak musi być duży. Tak jest zazwyczaj, bo będąc ostatnio świadkiem pewnej sytuacji zmieniłem trochę zdanie, ale tak naprawdę nie wiem czy to wystarczy by pokochać SUVy? Co najwyżej mogę niektóre z nich polubić, a z kilkoma się zaprzyjaźnić mniej lub bardziej. Reszta pozostanie bez zmian chyba, że... No właśnie. Znajdzie się solidne uzasadnienie ich istnienia, a wszystkie aspekty, które sprawiają, że mam o nich złe zdanie zostaną wyeliminowane. Tutaj wkraczają producenci, którzy powinni słuchać klientów, ale czy Ci narzekają skoro kupują ich auta?

    #motoryzacja #samochody #swiat #europa #polska #technologia #rozrywka #ciekawostki #zainteresowania #carboners #suv #teren #crossover #bmw #audi #mercedes

    •  
      camaro98

      +10

      @Karolekqqqq: bo większość ''suvów'' to tak naprawdę minivany.

    •  

      @Karolekqqqq: Moim skromnym zdaniem SUV to takie coś, co chce być wszystkim. W niczym nie jest dobry, przez co jest nijaki.
      Wygląd to kwestia gustu, choć jak widzę Mercedesa GLE to chcę mi się wymiotować.
      Ale ani to oszczędne, bo ciężkie, kwadratowe i z wieeeeeelkim prześwitem
      Ani to praktyczne, bo do kombiaka wejdzie więcej
      Ani to sportowe, bo ciężkie, kwadratowe i wysoko zawieszone
      Ani to fajne do miasta, bo silnik milion litrów i tysiąc kuni żeby to ruszyło z miejsca
      W teren też nie pojedziesz, bo się nie nadaje

      SUV jest dla mnie wytworem coś w stylu Crossovera - też takie nijakie i każda marka chce mieć swojego

    •  

      @Karolekqqqq: @Cock_Inside: Jako osoba ktora niedawno przesiadla sie z kompaktu do malego SUVa podam tylko moj punkt widzenia i dlaczego jestem zadowolony ze zmiany. Pierwszy powod, choc najglupszy to ze inni jezdza SUVami a ze nie umieja jezdzic to chce miec wieksze auto zeby mnie nie zmiazdzyli przy wypadku. Kolejna rzecz to wygoda, lepiej sie widzi dookola mimo grubych slupkow, duzo wygodniej sie wsiada i wysiada, lusterka boczne sa tak z dwa razy wieksze niz w "zwyklym" aucie i dla mnie akurat robia spora roznice. W porownaniu do kombi jest duzo latwiejszy w parkowaniu bo znacznie krotszy, a ze mieszkam w duzym miescie i czesto musze szukac miejsca w ciasnych parkingach to sobie to cenie. Pojemnosc bagaznika nie jest aaaz tak mniejsza niz kombi(w porownywalnej klasie cenowej), bo jest duzo miejsca od podlogi do sufitu, gorzej jest tylko z dlugimi przedmiotami. W trase powyzej 500km jezdze maks dwa razy w roku, wiec nie musi to byc jakos super oszczedne, z reszta pale moze z litr wiecej niz w poprzednim aucie. Z mojego doswiadczenia w pracy moge jeszcze dodac ze SUVy sa lepiej wyciszone i maja czesto wyposazenie na poziomie aut z klasy jeden poziom wyzszej. Sa jednak na nich wieksze marze co w praktyce oznacza ze bardziej oplaca sie nie-suv.

    •  

      SUVy mogą mieć taki sam sens w mieście jak i w terenie

      @Karolekqqqq: Jeśli SUVy nie mają sensu w terenie to... w sumie się z tym zgadzam. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      SUV to auto do jeżdżenia po głębszych kałużach, a nie w teren.

    •  

      @Karolekqqqq: nawet nie czytałem ale suvy są jak rosyjskie maszyny do świecenia w dupie. Nie świecą ani nie mieszczą się w dupie. Tylko sedany i kombiaki #touringmasterrace

    •  

      @goomba-pl: Zależy co rozumiemy pod pojęciem "teren". Poza plusami wymienionymi przez @kleiner_trottel należy dodać większy prześwit i obowiązkowo napęd na 4 koła (inaczej nie ma to sensu moim zdaniem). Inaczej tym się jeździ w zimę po głębokim śniegu czy błocie. Oczywiście na poligon tym nie wjadę, ale użytkuję suv-y od kilku lat i nigdy nie wrócę do auta "osobowego". To taki kompromis pomiędzy terenem a szybką jazdą po drogach. Typowej terenówki też nie kupię, bo to głośne, dużo pali a i prędkości zawrotnych nie osiąga (a jak osiąga to jazda robi się męcząca).

    •  

      MMMmmm wpis sponsorowany ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      Tylko sedany i kombiaki #touringmasterrace

      @Kunnorinno: No właśnie po chuju fest jest z tymi kombiakami w mieście, bo kombiak tego samego producenta potrafi mieć większe wymiary zewnętrzne, a jednocześnie mniejszy bagażnik niż SUV ¯\_(ツ)_/¯ Tutaj pierwszy przykład, chociaż ja akurat porównywałem inne marki niż Skoda, jak kupowałem samochód. A było to dla mnie istotne, bo po pierwsze mam bardzo mało miejsce parkingowe i muszę się w nie zmieścić z autem i motocyklem z tyłu, a po drugie jeżdżę głównie po mieście i nie miałem zamiaru parkować na 7 razy kilka razy dziennie ( ͡° ͜ʖ ͡°) A sedan to już w ogóle, może jak będę miał 50 lat i nie będę woził dzieci ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      źródło: por.jpg

    •  

      @turbonerd: A propos dzieci, to część ludzi preferuje SUVy, bo jest dużo wygodniej wsadzać i wyciągać dzieci z fotelika.

    •  

      europejskie suvy to żart, ani to nie wygląda, ani nie jedzie, ani nie może wyjechać w teren, ani nie jest niezawodne

    •  

      @turbonerd: trochę nie rozumiem, SUV w twoim przykładzie w każdym wymiarze jest większy niż to kombi

    •  

      @OLLEKS: na ja właśnie szukam czegoś takiego bo mieszkam w górach i zimy potrafią dać w dupę, czym jeździsz?
      Myślałem o nowej vitarze, ale pojeździe próbnej mam mieszane odczucia bo ma strasznie twarde zaiweszenie. Jęździłem też s-crossem i tu dużo przyjemniej, ale jest paskudny xD Konę skreślam bo nie pasuje mi dsg

      +: OLLEKS
    •  

      @andromenda: ostatnio (2 rok) jeżdżę Lexusem NX200t. Szczerze polecam, dobre przyśpieszenie a i wyjazd w góry czy na polowanie problemem nie jest.

    •  

      @Karolekqqqq: to teraz z mojego punktu widzenia, jako fana sedanow jezdzacego SUVem bo musi
      1) SUVy to jedyne auta oprócz minivanów które zmieszczą 3 foteliki tyłem (oczywiście nie wszystkie), ale minivany wyglądają jak gówno
      2) mój jest krótszy o 40cm od średniej długości kombiaka w kalsie D, a ma bagażnik większy od 95% istniejących kombii
      3) komfort ładowania dzieciaków do fotelików między SUVem a kombii - przepaść
      4) komfort wsiadania - jak rozwaliłem kręgosłup na snowboardzie, to do SUVa wsiadałem, do puga 508 nie byłem w stanie
      5) ładowanie do bagażnika jest dużo wygodniejsze
      6) lepsza widoczność do przodu
      7) wcale nie pali więcej niż kombii z tym samym silnikiem, a ma automat

    •  

      Szkoda ze nie napisałeś że suvy sa dużo bardziej niebezpieczne dla pieszych!

      +: er6f
    •  

      To i ja dołożę 3 grosze (SUV których jeździłem pół roku to XC40, osobiście mam Giulie):
      Zalety:
      wyżej ułożona belka wygrywa w kolizji
      Wygodne wsiadanie
      Dla niektórych pozycja w środku jest wygodniejsza, ja ją nazywam siedzeniem na kibelku (jak na skuterze)
      Lepsza widoczność co jest przed maską
      To co wcześniej pisano o bagażnikach
      Wady:
      Buja na zakrętach i dziurach dużo bardziej niż w sedanie
      Dużo większe spalanie (bo waga)
      Mniejsze przyspieszenie (bo waga)
      Osobiście mam też wrażenie że w SUVach jest w cholerę głośniej przy >140 km/h

      +: v-tec, er6f
    •  

      @ownblog: co do wagi to nie zawsze - mój 7osobowy 5008 waży 1300kg

      +: rotmorf
    •  

      wyżej ułożona belka wygrywa w kolizji

      @ownblog: do czasu aż wszyscy nie będą nimi jeździli.

    •  

      Wrocław Kluczborska - jeden z wielu przykładów gdzie nie potrzebny jest hiper terenowy samochód a podwyższony miejski - SUV. Takich miejsc we Wrocławiu jest masa gdzie nie podjadę nawet tyłem swojego Bravo nie mówiąc o przodzie... Dla mnie to główna zaleta SUVów. Jak do tego jest quattro jak w Q7 to jest bajka bo można się pobawić w terenie (nie offroad ale trudniejsze warunki drogowe - polne drogi z koleinami)

    •  

      a ich rola ogranicza się do zapewnienia kierowcy poczucia wyższości na drodze

      @Karolekqqqq: yyyy ok. Zenujacy wysryw.

    •  

      Komentarz usunięty przez moderatora

    •  

      @fortySeven: od dawna użytkujesz? Co możesz napisać o tym aucie pod kątem wygody, miejsca w środku i codziennego użytkowania? O silniki i wrażenia z jazdy nie pytam, bo to można na jeździe testowej sprawdzić. Przymierzam się do tego auta i mało jest opinii rzeczywistych użytkowników.

    •  

      @Mental_Disabled: Bezpieczeństwo to nie tylko testy zderzeniowe

      +: caru
    •  

      @Karolekqqqq: Jaki sens ma czepianie się cudzego wyboru? Z Mercedesem G i LR jesteś takim samym wannabe jak kupujący SUVy. W teren kupuje się w polskich warunkach Patrola albo Suzuki Jimny/Samuraja.

    •  

      Wśród aut terenowych wzorem dla mnie jest Mercedes G klasa
      Chyba ćwierć wieku temu, bo od lat nowy (nawet ten "rozsądniejszy" diesel) jest w cenie, która sprawia, że nikt tego obijać w teren nie zabierze (ani nie zakupi jako floty do działań w terenie), a cena nowych sprawiła, że nawet 10-20 letnie egzemplarze są w absurdalnych cenach. Teraz (pomimo niezaprzeczalnych właściwości terenowych) to bulwarówka dla wyłudzających VAT.

    •  

      Komentarz usunięty przez moderatora

      +: caru, Viscop
    •  

      Myślę że ten kto krytykuje SUVy sam takiego auta nie posiada. Ja natomiast jestem głupi i uwielbiam 3 drzwiowe hatchbaki i coupe które mają dramatycznie małą sprzedaż.

    •  

      @schwung: od czerwca, 13kkm zrobione. Ogólnie mega fajne auto, z większych wad to infotainment potrafi zamulić, zwłaszcza na starcie. No i nie bierz ogrzewania przedniej szyby, wymyślił to debil w ich wersji. Miejsca z tyłu wystarczająco na 3 foteliki tyłem, z przodu... lepiej się przymierzyć - syn ma duży fotelik stojący za miejscem pasażera, i o ile różowej jest wygodnie, to mi na miejscu pasażera w tej konfiguracji jest już ciasno. Wygoda ok, regularnie robię trasy po kilkaset kilometrów i nic mnie nie boli. No i auto jest niesamowicie zwrotne

    •  

      Mam suv'a, Renault Kadjar (wiem ze to nie najwiekszy SUV, ale jak na segment C jest spory)
      1) mam 2m wzrostu, wysoka pozycja wsiadania to dla mnie wybawienie
      2) wysoka pozycja załadunkowa - wygodne zakupy
      3) Czasem zjeżdzam z asfaltu. Pewnie tutaj odezwą sie głosy "Prawdzia terentówka to G klasa", tak auto za min 500 tyś zabierasz w krzaki ?. Nie potrzebuje napędy 4x4 ale dobrze jest wiedziec ze wiedziesz bez problemu na pole namiotowe bez utraty wydechu czy obtartego zderzaka. Nie robię przepraw paryż-dakar, lecz miło jest spokojnie pojechać na grzyby bez obaw.

    •  

      Wady:
      Buja na zakrętach i dziurach dużo bardziej niż w sedanie
      Dużo większe spalanie (bo waga)
      Mniejsze przyspieszenie (bo waga)
      Osobiście mam też wrażenie że w SUVach jest w cholerę głośniej przy >140 km/h


      @ownblog: Jechałeś Stelvio?

    •  

      Większość samochodów o których piszecie to nie są SUVy, podobnie w reklamach, crossovery są nazywane szumnie SUVami, może niech każdy który nazywa SUVem takie samochody jak Nissan Juke, Opel Mokka czy Kia Sportage SUVami uprzednio zapozna się z definicją co to jest SUV

      +: ASLR
    •  

      Komentarz usunięty przez autora

    •  

      @rotmorf: Kadjar to Crossover a nie SUV

    •  

      @puzno: Dusterem jeździłeś ?

    •  

      @duc666ati: Kup rower ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @OLLEKS: Oezuu w końcu ktoś w wpisie o SUVach podał nazwę prawdziwego SUVa :D. Myślałem, że się nie doczekam

    •  

      @OLLEKS: I jak rower mnie ochroni przed suv-em w mieście?

    •  

      W teren też nie pojedziesz, bo się nie nadaje

      @Cock_Inside: Jest jedna zaleta - wjedzie na praktycznie wszystkie krawężniki w mieście ;-) Co do reszty się zdecydowanie zgadzam. Jak ktoś chce siedzieć wysoko i mieć dużo miejsca to lepiej kupić miniwana (np. Ford C-Max czy S-Max, Duster, Picassa, etc...).

    •  

      @rotmorf: Mnie w renault irytuje ten dziwny bagażnik. Podwójna podłoga jest spoko - miejsce na parasol i drobne graty, ale ogólnie jest mały i czasem trzeba roletę ściągać. Silnik 163 KM robi swoje, czasami można komuś na światłach niespodziankę zrobić, że to się jednak szybko zrywa :D Spalanie 8 litrów po mieście ujdzie, tylko tryb ECO - po cholerę on jest, nie wiem, chyba, żeby kierowca się zabił próbując przyśpieszać, bo obroty rosną, prędkość niezbyt :D Jedyny błąd - dodanie na lato do niego 19-tek, trzyma się drogi świetnie, ale w drobny teren już strach :D

      +: rotmorf
    •  

      @kwanty: C-Max zgadza się, S-Max też, Duster to SUV

      +: kwanty
    •  

      Duster

      @morti92: głupotę walnąłem, dzięki za sprostowanie!

    •  

      @duc666ati: Ale zwiększasz bezpieczeństwo pieszych, a po drugie Suvy chodnikami rzadko jeżdżą i masz większe szanse na przeżycie. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @morti92: Się nie zesraj ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @aditol: Mam 17'stki, też 1.6 tce 163km. Jeżdzę ciagle w trybie ECO, i jeżdzę spokojnie, spalanie 7.0l. Aczkolwiek był czas (w lato) że palił mi 6.8l :D Ale jestem eko świrem, wiec ciągle pilnuje wskażnika spalania. Z bagażnikiem masz rację, płytka ta podwójna podłoga bagażowa. parasolka i coś do odsnieżania, ew koc mozna wsadzić, zeby nie zagracał przestrzeni a awaryjnie był jak wozimy jakieś graty.

    •  

      Zależy co rozumiemy pod pojęciem "teren".

      @OLLEKS: Zazwyczaj mówiąc teren mam na myśli teren, a nie kałuże lub dziury w chodniku. SUVy nie są do terenu przystosowane, wagowo, konstrukcyjnie i rozmiarowo. W terenie miejskim przez swoje rozmiary i wyższe spalanie też są niezbyt praktyczne.

      Patrząc na posiadaczy tych aut stwierdzam, że zazwyczaj wygląda to tak. Facet chciałby męskie, ciekawe auto, a kobieta rodzinne i praktyczne, a więc idą na kompromis kupując SUVa, który jest do wszystkiego i do niczego.

      Fantazjowanie o SUVach w terenie w magiczny sposób nie zmieni ich konstrukcji.

      +: OLLEKS
    •  

      @goomba-pl: SUV w mieście bije kombii na głowę praktycznością jako auto dla rodziny

    •  

      @goomba-pl: Jasne, ze nie. Dziewczyna ma swoje auto. Auto zawsze biorę pod siebie. Szukałem czegoś co zapierdala po asfalcie, a i na polne drogi czy śnieg sie nada. Napęd 4x4 jest niezastąpiony nawet w mieście. Kto jeździł ten zrozumie i raczej do zwykłego nie wróci. Do terenu mam Vitarkę z 99. Mała, tania i wąska - wszędzie wjedzie na dobrych oponach. Ale na trasę czy oblodzoną drogę na wsi kompletnie sie nie nadaje. Co do spalania i rozmiarów - nie każdy na to patrzy. Jeden ma miejsce pod firmą i domem, blisko do pracy, więcej zarabia... To kwestie drugorzędne czasem.

    •  

      Przepraszam (。◕‿‿◕。)

    •  

      SUVy jak i inne niebezpieczne dla pieszych pojazdy nie powinny mieć możliwości wjazdu w obszar zabudowany.

    •  

      @Mental_Disabled: sugerujesz, że podczas zderzenia kobieta będzie bezpieczniejsza w oplu corsie niż audi q5? kupiony już miesięczny?

      +: ASLR
    •  

      Moim skromnym zdaniem SUV to takie coś, co chce być wszystkim. W niczym nie jest dobry, przez co jest nijaki.

      @Cock_Inside: Nie wiem czy zauważyłeś, ale ludzie ogólnie nie potrzebują aut do zastosowań ekstremalnych, dlatego taki SUV, który się w miarę sprawdza w większości zastosowań jest dla 99% ludzi odpowiedni, bo:
      - Jest trochę wyższy, więc wjedzie bez problemu na jakieś gówniane miejsce parkingowe z wysokim krawężnikiem, gdzie zwykłym sedanem już byś przytarł
      - (jeśli) ma napęd 4x4, to podjedzie pod ośnieżoną górkę jak jedziesz na narty gdzieś na wiosce (nie musi być od razu ternówką z reduktorem i wyciągarką)
      - (jeśli) jest na tyle mocny, że w miarę sobie daje radę z szybszą jazdą (nie musi mieć od razu 300KM jak typowo sportowe fury)
      - jest na tyle komfortowy, że można pojechać wygodnie w dłuższą trasę (nie musi być od razu S-Klassą)
      - jest pakowny jak kombi tej o tych samych wymiarach

    •  

      Komentarz usunięty przez moderatora

    •  

      @Karolekqqqq: Kiedyś przebiłem oponę podczas próby ustąpienia karetce. Od tamtej pory jak jest wysoki krawęznik, to mam po prostu karetkę w dupie, a pretensje mogą być kierowane do zjebów, którzy robią takie krawężniki.

      +: ASLR
    •  

      @fortySeven:

      Hej,

      co miałeś z kręgosłupem? :)
      I jak Ci tam on teraz? Opowiadaj!

    •  

      @Karolekqqqq:
      sport - wole beemke albo stingera albo cokolwiek innego :P
      utility - w teren lepszy Grand Cherokee ( moje ulubione auto terenowe :D), na narty lepszy passat w kombi chyba że to utility to większe opłaty na stacji paliw za nic xD?
      vehicle o to akurat się zgadza!

    •  

      Ludzie nie kierują się przy zakupie rozumiem tylko emocjami. Stąd popularność SUVów.

    •  

      @mecenasie: a które to są bezpieczne dla pieszych ?

    •  

      Dla mnie SUV to tagi golf na dużych kołach.
      ani to ładne, ani praktyczne, maleńkie bagażniki jak w zwykłym compakcie...
      A jeździ tego pełno, bo moda.
      Ja tam wolę vana - nikt mi nie powie że zły. Również wysoko siedzę, miejsca na 7 osób, bagażnika kupę i koła nawet mniejsze niż suvy, dzięki czemu opona mnie kosztuje 300-400 zł a nie 1000 jak do suva

    •  

      Czyli że warto tyle dopłacić żeby w razie czego wjechać na krawężnik kosztem woekszego hałasu, wyzszych kosztow eksploatacyjnych, niższych osiągów, słabszej stabilności na zakrętach oraz dwukrotnie większej szansie na dachowanie?

      +: XenuneX
    •  

      @abitbald: Pewni, ze nie warto. Warto kupić golfa 3, diesel, kombi... A o jakim aucie piszesz ?

    •  

      @hieronimek: mój SUV ma więcej bagażnika niż S-Max,a nie wygląda przy tym jak gówno ¯\_(ツ)_/¯

    •  

      @Karolekqqqq: Po prostu są większe ;D myślę sobie kupie audi a3 sedan ale może dzieciak niedługo to jednak wózek i komfort to Q3. To samo z miniaturą, myślisz nad bmw 1 lub 2 a później i tak rozsądnie wybierasz x2 z Mką na słupku.

      +: ASLR
    •  

      Pewni, ze nie warto. Warto kupić golfa 3, diesel, kombi... A o jakim aucie piszesz ?

      @OLLEKS: ogólnie o autach tego typu, przy te na europejskim rynku raczej nazwał bym crossoverami niż suvami, ponieważ nie są one na ramie (te nowsze amerykańskie w większości również).

      A golf 3 to dość stare auto, prawie klasyczne, o czym Ty bredzisz? Chciałeś przycwaniakować nie mając argumentów?

      +: XenuneX
    •  

      @turbonerd: OT: Co to za stronka z porównaniem gabarytów aut?

    •  

      @ownblog: Jak oceniasz Giulię? Dlaczego nie Stelvio? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @Karolekqqqq: Też taką mam opinie ale rozumiem, że niektórzy chcą wsiadać i wysiadać wysoko. Do tego producenci aut obniżyli na przestrzeni lat inne auta bliżej drogi. W przypadku mojej żony to np argument, że ona chce łatwo pod krawężniki podjeżdżać. Ja osobiście nie czuje tego. Wolę kombiaka segmentu E ( A6, V90 ), ale dlatego że głównie pokonuje trasy nim. Po mieście zawsze najlepsze dla mnie były sedany segmentu D ( C klasa, S60, Passerati). Po trasie natomiast to SUV jest dla mnie pomyłką. Jedziesz szybciej niż 150 km/h i przez środek ciężkości te auta są strasznie mało stabilne w porównaniu do segmentów, o których wspomniałem. Trochę jeszcze ratuje to jak auto ma 4x4 ale nadal wypadają blado o ile nie jest to jakaś sportowa wersja typu SQ5 etc. Pomijam spalanie, bo to kwestia indywidualna dla każdego.

    •  

      @andromenda: Subaru XV-stały napęd na 4 koła,niestety silnik słaby -wolnossący bokser 114 km

    •  

      Przede wszystkim duży prześwit i w prawdziwych SUVach jak nowa RAV4, Lexus RX, Mercedes GLS, Audi Q7 przeważnie mocniejsze zawieszenie, które lepiej znosi dziury i krawężniki. X2, Audi Q3 czy GLA to popierdółki, a nie SUVy. Do tego mnóstwo jest bardzo terenowych SUVów na ramie, wystarczy poszukać. SsangYong Rexton, Land Cruiser, Patrol, QX80, Lexus LX. Jedyna przewaga nieSUVów to niższa cena, niższe spalanie i lepszy sprint do setki (czasami). Jak ktoś jeździ często 200+, to SUVem będzie ciężko.

      źródło: youtube.com

    •  

      SUVy jak i inne niebezpieczne dla pieszych pojazdy nie powinny mieć możliwości wjazdu w obszar zabudowany.

      @mecenasie: zaczynając od autobusów!

    •  

      @Karolekqqqq: glupi nawyk kupowania suvow jak w PL nawyk kupowania kombi bo raz w zyciu przewieziesz kuchenke i nie zapłacę 50zl komus za przewozke, lepiej bede jeździł brzydkim i niepotrzebnym autem 10 lat

    •  

      Ja tam uwielbiam ten segment.

      +

      Bagażnik spory
      pozycja za kierownicą
      komfort jazdy na duzym profilu
      duze lusterka
      spory przeswit
      wsiadanie/wysiadanie
      w zimie śnieg nie straszny, można orać pola

      -

      głośno przy 130+
      buja na zakretach
      podmuchy boczne

      Jezdzilem ostatnio nowym passatem i nowa mazda 6 i nie zrobily na mnie zadnego wrazenia

    •  

      @hieronimek: Przepraszam bardzo ale golfy to świetne autka robiące swoją robote.

    •  

      @Night_Nine: Przecież nie powiedziałem, że golfy są złe, choć osobście nie cierpię VW.
      Powiedziałem jedynie, że suv wygląda jak golf na dużych kołach :)

    •  

      @najdor: 14 do setki, życie mi miłe.
      Ale xv wygląda kozacko, ale slinika nie przeskoczę. 1.4 turbo suzuki daje radę.

    •  

      @hieronimek: pug 5008
      @glodnuchdod: mam trochę popsuty odcinek lędźwiowy i regularnie przy sportach ekstremalnych w końcu zbyt mocno ląduje na dupie i potem mam dwa tygodnie na paracetamolu,tramalu i ćwiczeniach rozciągających krzyż xD

    •  

      OT: Co to za stronka z porównaniem gabarytów aut?

      @yale: https://www.automobiledimension.com/car-comparison.php
      Kozacka, polecam ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      +: yale
    •  

      @turbonerd: Dzięki. Jestem właśnie w trakcie poszukiwania auta gdzie rozmiar ma znaczenie a dokładnie wielkość bagażnika / rozmiary zewnętrzne ;)

    •  

      Dzięki. Jestem właśnie w trakcie poszukiwania auta gdzie rozmiar ma znaczenie a dokładnie wielkość bagażnika / rozmiary zewnętrzne ;)

      @yale: Ja mam ten sam przypadek - ciasne miejsce parkingowe + motocykl za samochodem + priorytet bagażnika :-)
      Z doświadczenia wynikającego z przejrzenia wszystkich dostępnych samochodów świata, najlepiej w tych kategoriach wychodzą minivany typu Renault Scenic, BMW 2 Grand Tourer, Citroen C4 Picasso, itd. a następnie średnie SUVy typu KIA Sportage ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @Karolekqqqq: nie pierdol, sam do niedawna wolalem suva niz jakiekolwiek kombi bo wg wielu po prostu wyglada lepiej, jak masz dobry silnik to i tak jest moc, co kto lubi, jest bezpieczniej, jest poczucie bezpieczenstwa, ale czy wyzszosci? ja tam w niskim sportowym aucie mam wieksze poczucie wyzszosci niz w suvie