@Baitka: Dwie, niemal identyczne katastrofy nowego samolotu w przeciągu kilku miesięcy to raczej nie przypadek. LOT powinien iść za przykładem Chin, Korei, RPA, Brazylii, Indonezji i Singapuru i też uziemić swoje
@wyindywidualizowanyentuzjasta: @Baitka Piloci lotu ćwiczyli tą sytuacje która spowodowała pierwszy wypadek zarówno na symulatorach jak i uczyli się wyłączać ten system w prawdziwym locie (ale oczywiście w takim szkolnym bez pasażerów :D).
@epll: wiesz to z kanalu turbulencje? On mowil faktycznie ze cwiczyli to na boeingach, ale to nie byly maxy8. Druga slrawa - myslisz ze liloci etiopian airlines i lion air tego nie cwiczyli?
@Baitka: Nie oglądam tamtego kanału od dłuższego czasu bo mnie jakieś jego ciągłe gadanie nudzi ( ͡°͜ʖ͡°)
Ćwiczyli na maxach jakoś w listopadzie.
Wiesz, raczej poziom wyszkolenia i spokoju też ma znaczenie. Szczególnie, że w przypadku Lion Air dzień wcześniej pilot poradził sobie z taką samą sytuacją (rozłączył system który ustawia aog).
@epll: no ale zobacz - ile takich samolotow jest w sluzbie obecnie? 400? Cos kolo tego. To jest smieszna liczba wzgledem innych popularnych modeli, a tylko z maxem 8 takie problemy. To ze dzien wczesniej wystapil podobny problem, to tez nic budujacego, bo ewidentnie ten model jest wadliwy. Statystyki staryystykami odnosnie katastrof lotniczych, ale jak porownany statystyki konkretnych maszyn - to ten max jest jak drugi concorde :/
@Baitka: Sam 737 na początku też spadał. I tak nawet zbytnio nie wiedzieli co jest problemem. Ale naprawione i jest już bezpieczny.
To była raczej ostatnia katastrofa tego samolotu. Szczególnie, że teraz raczej każdy pilot nie dość, że pewnie będzie miał szkolenie z firmy to sam przy okazji czytania o tym wypadku sobie poprzypomina i ułoży w głowie jak ten system obejść (bo to jest kwestia dwóch przełączników z tego co
@epll: no sorry ale to nie jest kwestia 2 przelacznikow, w 737 800 moze i tak, ale nie w max 8 :/ nie pocieszyles mnie. Powinienes w boeingu pracowac i pisac oficjalne komunikaty: „prosze sie nie martwic, samoloty boeing 737-max8 są nadal bardzo bezpiecznymi maszynami i RACZEJ juz nie spadną”
@Baitka: No i raczej twój problem się rozwiązał. Powoli wszystkie maxy zaczynają być uziemiane a UK zbanowało jakiekolwiek loty maxów nad swoim terytorium.
@epll: Czy ja snie? Czytam wlasnie ze prawie cala europa zbanowala maxa 8 (dzis dolaczyly francja, niemcy, holandia, irlandia, norwegia etc.) , ale lot dzielnie siedzi pod stolem amerykanow i banu nie wyda?
Jesli np holandia zbanowala ten samolot, to znaczy ze nie bedzie mozliwy przylot tym samolot z innego panstwa, ktore tego ograniczenia nie wprowadzilo?
plusujcie mój boczek, właśnie skończyłem wędzić. tydzień peklowania, teraz zeżrem te 4kg, no może z różową i gówniakami się podzielę. dobranoc #wedzenie
Kolejny kraj właśnie uziemił wszystkie swoje Boeingi 737
https://www.channelnewsasia.com/news/singapore/singapore-grounds-boeing-737-max-aircraft-caas-silkair-11334980?cid=FBcna
Ćwiczyli na maxach jakoś w listopadzie.
Wiesz, raczej poziom wyszkolenia i spokoju też ma znaczenie. Szczególnie, że w przypadku Lion Air dzień wcześniej pilot poradził sobie z taką samą sytuacją (rozłączył system który ustawia aog).
To była raczej ostatnia katastrofa tego samolotu. Szczególnie, że teraz raczej każdy pilot nie dość, że pewnie będzie miał szkolenie z firmy to sam przy okazji czytania o tym wypadku sobie poprzypomina i ułoży w głowie jak ten system obejść (bo to jest kwestia dwóch przełączników z tego co
To co wrzuciłem odnosi się tylko do Maxów: http://www.avioesemusicas.com/wp-content/uploads/2018/10/TBC-19-Uncommanded-Nose-Down-Stab-Trim-Due-to-AOA.pdf
Jesli np holandia zbanowala ten samolot, to znaczy ze nie bedzie mozliwy przylot tym samolot z innego panstwa, ktore tego ograniczenia nie wprowadzilo?