Wpis z mikrobloga

nie wiem, czy wiecie, jak to było z pierwszą katastrofą 737 MAX... Piloci tego konkretnego samolotu już jakiś czas wcześniej zgłaszali problemy z maszyną. Wymieniono czujnik kąta natarcia, jednak w następnym locie znowu były problemy. Samolot zachowywał się dziwnie i niepewnie, zaczął pochylać się nosem w dół i opadać, więc piloci przeszli na niestandardowe procedury (odłączenie czujnika i manualna kontrola kąta natarcia?). Następnego dnia samolot jak gdyby nigdy nic wystartował i w czasie wznoszenia się rozbił. Może ktoś, kto się lepiej zna, potrafi to przedstawić bardziej fachowo. Ja chcę jedynie zauważyć, że z tym samolotem były problemy, których nie naprawiono. Mimo to poleciał. Jak się to skończyło, wiadomo. Czy jest się czego bać, nie wiem... ciekawe, co ustalą w związku z ostatnią katastrofą, ale wyglądało to na ten sam problem. Skoro ma być update softu samolotów, to chyba coś jest na rzeczy. Swoją drogą aktualizacja oprogramowania brzmi śmiesznie. Zaktualizować można sobie telefon, ale samolot którym podróżuje 300 osób? Litości... Boeing dostał 5000 zamówień na 737 MAX, ale niejeden przewoźnik się wycofa. Ciekawe, co zrobi LOT.
https://boeing.mediaroom.com/news-releases-statements?item=130336
#lotnictwo
  • 4
@antek_akrobata: Lion Air akurat z bezpieczeństwem nie stoi jakoś wybitnie. Udało im się już wylądować w wodzie 2 miesięcznym samolotem (i go skasować).

Sama aktualizacja oprogramowania pewnie zakończy sprawę a co do wycofywania się to wątpię. 737 na samym początku również miał problemy a jest to teraz jeden z najpopularniejszych samolotów na świecie.
@antek_akrobata: avherald:


On Mar 12th 2019 Boeing issued following release with respect to MCAS, Lion Air Flight 610 and Ethiopian flight 302:

For the past several months and in the aftermath of Lion Air Flight 610, Boeing has been developing a flight control software enhancement for the 737 MAX, designed to make an already safe aircraft even safer. This includes updates to the Maneuvering Characteristics Augmentation System (MCAS) flight control law,