Wpis z mikrobloga

@narp: Kupuja olej od prywatnej rafinerii, ktora spelnia jakies tam normy. Czy warto kupowac taki produkt w cenie np. Motula? W Lubminie tez jest taka rafineria ale nigdy nie bedzie to R&D typu Exxon

i zastanow sie czemu sprzedaja to tylko na Polske ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@narp: a i jeszcze - bo było na filmie - nie ma europejskiej definicji oleju "full syntetic". PAO może być 1% i będzie kryta dupa. Jedynie w Niemczech są na to jakieś obostrzenia i tam warto zerkać na etykiety typu (englischsprachige Etiketten) vs ta niemiecka ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Patrząc na analizę np. 5W30 C2, którą mamy na forum nie powinno być problemu nawet w starszych jednostkach.
Tylko_noc - @narp: a i jeszcze - bo było na filmie - nie ma europejskiej definicji ol...

źródło: comment_WaFOydv7k48C9PygGqsXHd0ARXohbOI4.jpg

Pobierz
@narp: @biskup2k: @ScaRRyMaN:

a to wpis producenta

No niestety w tej cenie 70% bazy PAO byłoby wręcz niemożliwe. Mieliśmy na początku serię produkcyjną, w której faktycznie każdy olej 5w30/5w40 miał ok 70% bazy PAO stąd też na sklepie widnieje ta informacja (zgłoszę aby poprawili pracownicy sklepu te opisy). Jednak doszliśmy do wniosku, że zwiększanie baz PAO do takiego poziomu generuje mocno zawyżoną cenę produkcji takiego oleju. Dlatego aby pozostać
Zwróccie uwagę, ze PMO to olej w cenie ok 100 zł. Czy znacznie tanszy niż Motul, Valvo czy Castrol. Więc w tej cenie 25% bazy PAO i tak jest czymś niespotykanym. Oleje na 100% PAO to koszt dużo powyżej 200 zł, więc chyba nikt się nie spodziewał, że mają tyle PAO i sprzedają swój olej za połowę tego co Penrite?

Uważam, że tak czy siak to bardzo dobra alternatywa dla wszystkich popularnych
Wystarczy spojrzeć na test PMO 10w60 na tym forum oil club, i ten olej jest właśnie wysokopopiołowy. I parametry typu NOACK ok 5%? Znajdzcie mi olej, który ma niższy NOACK i lepszy index lepkości (już nie mówię, że w tej cenie, ale ogólnie) Valvoline w swoich olejach NOACK ma 11% i ludzie uważają to za dobry olej (zresztą sam kiedyś na nim jeździłem) Nigdy nie zagłębiałem się w parametry tych olejów (nie
@Tylko_noc: Ale co ty tutaj udowodniłeś? Czytam czasami oil-club i to nie polski tylko niemiecki, bo na polskim to za dużo sie nie dowiesz i szczerze nie spotkałem olejów które z normą C3 mają lepsze parametry. To są oleje, które muszą mieć ograniczoną zawartość dodaktów i nic na to nie poradzisz. Takie wymogi stawiają przed producentami ci którzy wpychają nam wszędzie DPFy FAPy i inne dobrodziejstwa (chociaż tak naprawdę skoro ma
Widzę, że na temat olejów wypowiadają się osoby, które nie mają bladego pojęcia, a wiedzę czerpią chyba z reklam. Skoro mówicie, że wolicie wielkokoncernowe oleje to znaczy, ze lubicie płacić nie za towar a za ich marketing i to, że są znani. Kupując oleje niszowe płacicie tylko za jakość a nie za np sponsoring Manchesteru City jak to w przypadku pewnej marki.

No ale mniejsza o takie pierdoły. Przejdźmy do sedna czyli
Ja mam w silniku olej z rzeczonej analizy. I o ile nie uważam, że PMO to zły olej bo nie jest, to drugi raz go nie kupię. Przy standardowym interwale wymiany kupowanie oleju w tej cenie przy standardowych parametrach to wyrzucanie pieniędzy w błoto. A do LL lepiej kupić prawdziwy (PAO, Estry, GTL), a nie udawany syntetyk. Przy standardowym oleju lepiej wesprzeć polskich producentów, a nie tylko dystrybutora i kupić Orlena, Lotosa