•  

    dlaczego e46 ma takie paskudne wnętrze? #bmw #motoryzacja ( ͡° ʖ̯ ͡°)

    •  

      @macko40: cooo?? gorączki dostałeś???

    •  

      @Witson: no kurde znajdz mi jakies e46 z ładnym wnętrzem za normalne pieniądze to kupuje z miejsca

      +: Increev
    •  

      @swag_czajnik: wiesz tragedii nie, ale patrząc w tym przedziale cenowym to nawet volkswagen A4b6 lepiej wypada.. ale no bmw ciekawsze patrząc na całokształt

      +: Increev
    •  

      dlaczego e46 ma takie paskudne wnętrze?

      @macko40: a jakie ma mieć auto projektowane 20 lat temu?

      +: Increev
    •  

      a jakie ma mieć auto projektowane 20 lat temu?

      @Atreyu: ładniejsze, doh

    •  

      @Atreyu: elegancko, jeśli jest marką premium, przeszło lifting i było wciąż produkowane w XXI w. nawet gówniany focus mk1 w środku jest świetny (tylko plastikowy) a też projektowany był dosyć dawno. O reszcie przykładów nie muszę mówić

      +: Increev
    •  

      @Witson: no kurde znajdz mi jakies e46 z ładnym wnętrzem za normalne pieniądze to kupuje z miejsca

      @macko40: kumpel ma ładna, czarna skora, ciemna brązowe drewno (jesli dobrze pamietam) coupe, piekny szary mat, czarna ladna prosta felga

    •  

      było wciąż produkowane w XXI w

      @macko40: mamy rok 2019.

      +: Increev
    •  

      @Witson: chce zmienić od jakiegoś czasu samochód, coś mnie kusi, żeby w to bmw pójść, ale e90 nie ma zbyt pozytywnych opinii i ja jestem raczej na dziwnym progu cenowym w tym modelu. Seria 1 ogólnie mało pozytywne głosy słychać. Pozostaje klasyka, e39 wydaje się toporne w całości... no więc e46 wygląda z zewnątrz nieźle, ładna felga, zadbany lakier i już elegancki wóz.. tylko ten środek. Samo wykończenie drewno, albo jakieś srebrne pierdoły mogą być. Jakość wnętrza też spoko, ale kokpit to ohyda, wygląda nie jak 20letni projekt tylko lekko z lat 80tych :D

      +: Increev
    •  

      @macko40 no niestety, tutaj się zgodzę, audi króluje jeśli chodzio jakość wnętrz/cena.
      Zaletą wnętrza bmw jest ich ergonomia, oraz dobra jakość materiałów

    •  

      @Atreyu: a kokpit e46 wygląda jak z roku 1980.

      +: Increev
    •  

      @swag_czajnik: Zastanawia mnie tylko, czy gdybym się jednak zdecydował, to czy raziłoby mnie to, czy może z czasem jakoś uznałbym zalety jak właśnie jakość i ergonomia.

    •  

      @macko40: kup poliftowe e38 i nie marudź ( ͡° ͜ʖ ͡° )つ──☆*:・゚

    •  

      @macko40: nie widzę innej opcji w 7er ( ͡° ͜ʖ ͡° )つ──☆*:・゚

    •  

      @Atreyu: no kusi, co tu dużo mówić (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)

    •  

      @macko40: e39 to takie większe e46, szkoda ze e39 w coupe nie wychodziło, lubie bmw ale jak myślę ze wyjebie rdza na aucie to trochę to mnie odstrasza od zakupu, jakbym mial teraz zmieniac auto to kupilbym Audi A8 D2 polift, w manual quattro z 2.8 i wsadziłbym tam 2.7biturbo (jesli dobrze pamiętam te same mocowania silnika) i podkręcił moc taki tam sleeper niby limuzyna a chodziłoby to jak głupie, masę ma małą jak na tak wielke auto (z 200kg cięższe od mojej B5 z 2.8) bo buda z aluminium, takie tam moje marzenie :)

    •  

      @Witson: z audi myślałem o audi a4b6 z 1.8t BEX, bo ktoś na wykopie mi polecił, ale w regionie tylko jedna oferta, średni lakier i jeszcze gorsze felgi, a cena no nie za niska, że lepiej niewiele dołożyć i wziąć a4b7 tylko tu z kolei mało ciekawy wybór silników. Audi A8 D2 podoba mi się tak samo bardzo jak stara bmw siódemka. Genialnie brzmi V8, ale no leciwe auta, a koszty eksploatacji konkretne :D

    •  

      koszty eksploatacji konkretne

      @macko40: dlatego lepiej kupic 2.8 da rade jak na tak duze auto, mnie wymiana rozrzadu kosztowala chyba nie cale 800 albo 900zl

    •  

      @macko40: a im nowsze tym wiecej elektroniki ktora moze sie zepsuć, A4b6 lipa bo będzie rdzewieć, a w A4b7 2.0T jest ciekawy tylko nie wiem jak ze sprawnością

    •  

      e39 to takie większe e46

      @Witson: no nie bardzo. Już bliżej ma e38 i e39 niż e46 do e39

      Audi A8 D2 polift, w manual quattro z 2.8 i wsadziłbym tam 2.7biturbo (jesli dobrze pamiętam te same mocowania silnika)

      Zasadniczo nikt tak nie robi. Znam parę V8 z dołożonym turbo, ale żadnego swapa na V6T. Zresztą sensu nie widzę skoro finansowo podobnie by to wyszło

      dlatego lepiej kupic 2.8

      @Witson: w 7er bardzo kiepsko się sprawdza.

    •  

      dlatego lepiej kupic 2.8

      @Witson: w 7er bardzo kiepsko się sprawdza.

      @Atreyu: chodzilo mi o A8 D2 z 2.8 a nie serie 7 czyli e38

      z 2.7biturbo wiecej mocy mozna uzyskac z niz z 4.2, 4.2 raczej nie wytrzyma dużego doładowania

    •  

      @Atreyu: @Witson: to jakie są wsze propozycje? :D bo już pierdolca dostaje od przeglądania otomoto. Przeszedłem z focusa mk3, na citroena c5, przez chwile zajrzałem nawet na peugeota 207 RC (174KM w małej budzie), ale jednak fajnie byłoby sprawdzić te legendarne marki premium :D chce coś co w miarę żyje na drodze, a przede wszystkim przy 140km/h nie muszę krzyczeć do pasażera w trakcie rozmowy. Nie lubię nie wiadomo jak zapieprzać na drodze, ale fajnie mieć coś charakterystycznego, co w dodatku daje przyjemność z jazdy.

    •  

      @macko40: mówiąc "przeszedłem" mam na myśli przeglądanie ogłoszeń ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @macko40: ja bym polował na Audi A8/S8 D2 polift manual quattro 2.8 albo 4.2 bezyna, kupisz zadbasz i będziesz miał piękne auto, nie zardzewieje, a później jak będziesz chciał to sprzedaż drożej bo cena tylko w gore będzie szła

    •  

      @Witson: obecnie używanie takiego leciwego wozu nie jest uciążliwe?

    •  

      z 2.7biturbo wiecej mocy mozna uzyskac z niz z 4.2, 4.2 raczej nie wytrzyma dużego doładowania

      @Witson: temat uturbiania 4.2 (głównie ABZ) jest w polsce dość dobrze rozkminiony. Choćby: http://www.racingforum.pl/lofiversion/index.php?t133199-0.html

      Tylko to idzie w naście lub dużo łatwiej w dziesiąt tysięcy (i mało kto kupując starego gruza wyda lekką ręką 2x jego wartość na zabawę), podobnie jak przy swapach na poważnie czy modach 2.7T powyżej 500hp. Moce robi się dowolne. 600+ "lekką ręką". Dmuchać można mniej niż w 2.7 żeby uzyskać podobną moc. Kiedyś polowałem na S4 B5 i patrzyłem na alternatywy.

    •  

      obecnie używanie takiego leciwego wozu nie jest uciążliwe?

      @macko40: staraj się nie kupować aut starszych niż 15 lat. Chyba że na drugie, do zabawy, albo na klasyka. Im starsze, tym więcej pierdół się sypie. Nie mówię tu o rzeczach typowo eksploatacyjnych, ale o wszystkim. Każda linka, przełącznik, bezpiecznik, regulator w pełnoletnim aucie (zazwyczaj) jest również pełnoletnia. Nie znasz dnia i godziny. Im auto bardziej skomplikowane i wyższej klasy, tym gorzej. Bardzo długo chorowałem na CL500 W215 (zresztą to samo tyczy się e38) i mimo że mogę sobie takie kupić z marszu bez oszczędzania i stać by mnie było na serwis, to tak przeraża mnie widmo ciągłych usterek pierdół że nie wyobrażam sobie takiego auta na daily.

      Jeżeli A8 to D3, najlepiej/najbezpieczniej 4.2mpi. D2 to już trochę jak meblościanka

    •  

      @Atreyu: ehh wiem coś o tym, mój przekroczył 15lat i stąd potrzeba zmiany :) A8 D3 to już całkiem przerażają mnie koszty utrzymania, to jeszcze nie ten etap, żeby się w to pakować. Stąd chęć na coś mniejszego, mniej obłożonego drogimi bajerami, łatwego do naprawy jak bmw e46. Tutaj zatacza się koło, bo w cenie e46 z paskudnym kokpitem.. są inne marki nie-premium oferujące dużo więcej, a dodając kilka tysięcy masz jeszcze bardziej wyposażone i ładnie narysowane jakieś fordy czy citroeny, ogólnie czaiłem się na focusa mk3, ale mało pozytywne opinie + mały wybór silnika (1.6 diesel nie zachęcał, zwłaszcza, że teraz mam 1.8 tdci i no kultura pracy super, naprawy mniej). Jak jednak dostanę jakąś ciekawą zasadną propozycję to może się odważę na bmw czy audi :D

    •  

      @macko40: Musza byc fotele sporty, kiera trójka z liftu no i piano black listwy jak dla mnie lub te carbonem oklejone. Ogólnie E46 znowu coś cene trzyma, patrzyłem ostatnio na 3.0d tak blisko 20k a tu szpary jak w Tarpanie xD

    •  

      @macko40: A strzel sobie E39 4.4 i będziesz zadowolony ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @janooshsracz: z Tobą mam do pogadania w kilku kwestiach, już chyba pisałeś w którymś poście i wydajesz się kompetentnym rozmówca w kwestii bmw z tego rocznika :D

    •  

      @macko40: Panie, ja tylko dużo czytam forum ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @janooshsracz: a prywatnie czym się wozisz?

    •  

      @macko40: E91 318d po "cziptunie" (⌒(oo)⌒) Wcześniej E39 3.0d

    •  

      @janooshsracz: diesel w e90 spoko? Gdzieś widziałem filmik jak typ kupił bmw e91 w dieslu za 25 tys i wlozyl drugie tyle w naprawy

    •  

      @macko40: To u Blogomotiva był ten film, podobno auto ultra posprawdzane i super zakupione a niby 25k na naprawy poszlo? Coś tu śmierdzi :) No to moje 318d to jest 2.0 M47, silnik spoko, ale jak już to brać 150/163. Co do N47 zdania są podzielone, rozrząd z tyłu i koszt jego zmiany droższy. Były wadliwe napinacze i kilka innych rzeczy ale tych silników było kilka wersji. Na forum jak poszukasz to znajdziesz co było w każdej wersji zmieniane. Znam osobę która miała kilka N47 i zmieniała olej co 10k i twierdziła, że te problemy są spowodowane debilnymi okresami wymian oleju. Coś jak z 1.9 DCI w Renault. Auto mi zimie na klimie mieściło się w 8l po mieście. LCI już miało bardzo fajny silnik 2.0d 184 i on był już wolny od wad. Co do 2.0d 163 w E90, drobny program i mamy prawie 200ps które faktycznie jedzie :) No i N47 w mieście wypije 2 litry mniej niż M47 ( ͡€ ͜ʖ ͡€)

    •  

      @janooshsracz: m47 pali mi w górzystym terenie 7 litrów jak mu nie dusisz. N47 co prawda spalił by jeszcze mniej ale oprócz lepszej kultury pracy te dwa silniki nie różnią się tak wiele od siebie. Blok ten sam, osprzęt takze, jedynie ten drugi jest cichszy przez inne tłoki które stlumiaja troche.

    •  

      @macko40: wsiądź sobie do e46 i wtedy oceń - serio - mi na zdjęciach e36/46/90 nigdy nie podobały się w środku ale w rzeczywistości jak już tam siedzisz to kokpit robi robotę.

      trójki ogólnie nie są drogie w utrzymaniu, nawet jak masz rozrząd z tyłu w f30 to jest to koszt rzędu 2.8k co nie jest takie straszne przy wymianie raz na 250kkm

    •  

      @wxx71: ladny wynik, u mnie klima, zima i tylko jazda po miescie do tej pory. Zobaczymy jak teraz cieplej sie zrobi, licze ze wlasnie w 7l się zamknie ( ͡° ͜ʖ ͡°) Ale i tak już prawie na E60 uzbierane ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ

    •  

      @macko40: Zawsze mnie zaskakuje, jak różne mogą być gusta. E46 ma dla mnie świetne wnętrze. Nie tak świetne jak E39, ale sam design jest podobny i jak dla mnie to jest estetyczne i świeże do dziś. W przeciwieństwie do Audi z tamtego okresu z tymi paskudnymi przestarzałymi konsolami w jednym dość wąskim bloku. Wnętrze Audi było plebejskie, wyglądało jak w VW czy innym "zwykłym" aucie, zero odczucia premium, mimo dobrych materiałów. W BMW konsole były projektowane tak, jak się do dziś projektuje w klasie premium - w układzie poziomych segmentów, a nie w pionie jak w większości samochodów.

    •  

      @macko40: 10-15 letnie samochody premium nigdy nie mają dobrych opinii z kilku względów: do Polski przyjeżdża najgorsze gówno z całej europy, ludzie kupują i serwisują u Pana Władka pod chmurką, przebiegi tych aut kwalifikują je najczęściej do recyclingu. Miałem 2 sztuki E9x i nie mogę nic złego na ich temat powiedzieć. Z tym że jedno kupione z przebiegiem 23k, a drugie w salonie.

Gorące dyskusje ostatnie 12h