•  

    to co można było się spodziewać, czyli nie trzeba mieć żadnych wyspecjalizowanych jednostek w GPU aby osiągnąć ray tracingowane sceny, no ale #nvidia oczywiście dalej swoim klientom będzie wmawiać hurr durr kupujcie rtx bo ray traycing xD
    #amd #komputery #pcmasterrace

    źródło: youtube.com

    •  

      @Jurigag: przecież to stała zagrywka nv, podobnie było z gsync i physX

    •  

      @Jurigag: ohui to Crytek jeszcze żyje?

    •  
      dob3k via iOS

      +7

      @Jurigag: @menelaosPL: Ktos tu zapominina, ze nvidia zajmuje sie sprzetem i zrobila rozwiazanie sprzetowe, a nie programowe. No i bez tego zobaczyl bys ray tracing jak swinia niebo, bo inni zaczeli szukac rozwiazan programowych dopiero po boomie na ray tracing. To samo bylo z g-sync czy physX.
      Jak zwykle to nvidia przepycha nowe rozwiazania poprawiajace wizualną oprawę graficzną podczas gdy amd tylko odgrzewa kotlety.
      Przypomnij no kiedy ostatnio amd samo wymyslilo jakies usprawnienie wizualne gier?

      pokaż spoiler Ludzie glownie kupuja rtx-y, bo oferuja wyzsza wydajnosc w grach niz karty amd, a nie dla samego rtx tak przy okazji mowiac.

    •  

      @dob3k: przecież rozwiązanie cryteka też korzysta ze sprzętu, nie trzeba mieć specjalistycznie przystosowanego sprzętu aby robić raytracing, obecne gpu i poprzednie tak samo się do tego nadaje, nie zdziwiłbym się gdyby te rdzenie RT tak naprawdę były takimi samymi jak pozostałe tylko na poziomie hardware/software są specjalnie zablokowane tak aby miały wysoką wydajność tylko w procesach ray tracingu a pozostałe rdzenie zablokowane tak aby nie miały

      tressfx chociażby

    •  

      @dob3k: "boomie" XDDDDDDDDDDDDDDD
      wymień hmmm 4 gry co to mają ;)

    •  
      dob3k via iOS

      0

      @Jurigag: Chyba nie rozumiesz roznicy pomiedzy rozwiazaniem sprzetowym a programowym.
      Tressfx to przyklad akurat dobry tyle ze sprzed 5 lat no i uzycie slowa „chocby” wskazywalo by ze mozna mnozyc przyklady, a nie ze to odosobniony przyklad jak jest w istocie.
      @Ulvarin: policz ile firm zaczelo robic wlasne rozwiazania programowe albo chociaz mowic ze zaczynaja nad nimi pracowac. Amd, ms, crytec, unreal, sony etc.
      Nie ma boomu? Wez skoncz...

    •  

      @dob3k: powiem Ci tak.
      Pamiętasz physx???
      Kiedyś wymagało GPU nvidii dodatkowego nawet, teraz implementacja jest na poziomie silnika i idzie wyłącznie przez CPU.
      To samo już jest tutaj z raytrackingiem, tylko zamiast KILKA LAT po premierze to 3 miesiące.
      Pozdrawiam tą genialną technologię nvidii.

    •  

      @Jurigag: No i dobrze, to powinno zamknąć dupę haterom, że ray tracing to martwa technologia

      pokaż spoiler Navidia ma w tym temacie przewagę technologiczną czy to się podoba fanboyom AMD czy nie

    •  

      No i bez tego zobaczyl bys ray tracing jak swinia niebo, bo inni zaczeli szukac rozwiazan programowych dopiero po boomie na ray tracing.

      @dob3k: Nie prawda, ray tracing od zawsze był świętym gralem grafiki komputerowej, problem w tym, że do tej pory był zbyt wymagający obliczeniowo dla procesorów/kart graficznych.

    •  
      dob3k via iOS

      0

      @Ulvarin: xD o hui ktos wymyslil lepsze rozwiazanie?! To chyba pierwszy raz sie w technologii stalo... a nie czekaj
      Widzisz najpierw ktos musi wylozyc pieniadze by wymyslic/spopularyzowac technologie a pozniej dopiero mozna ja ulepszac. Tak samo bylo z physx, tak samo z g-sync i tak samo z ray tracingiem.
      Jakos nikt sie tym praktycznie nie interesowal przed nvidia i nie widzial potencjalu. Nagle łoooo wszyscy chca robic swoja wersje. No patrz.

    •  
      dob3k via iOS

      0

      @a231: No i? Ktos jeszcze z gigantow zainwestowal zeby to rozwinac i spopularyzowac przed nvidia? Czy to ona wylozyla kase by tego grala dac ludziom?

    •  

      @dob3k: Całkiem sporo form wyłożyło kasę i starało się popularyzować https://en.wikipedia.org/wiki/Ray_tracing_(graphics)#In_real_time ale ponownie - to jest bardzo złożone obliczeniowo i mieliśmy za słabe komputery.

    •  

      @dob3k: rayrtracing to nie jest wynalazek nvidii xD
      @a231: dokładnie, a NV odcina sobie kupony teraz za to, że niby pionierzy a taki gtx 2080 ledwo daje rade w przeciętnych demach technologicznych.
      Wciąż jest za wcześnie na tą technologię pod dachem kowalskiego.
      Pogadamy przy ~gtx5080

    •  
      dob3k via iOS

      0

      @a231: no to wylozyli drobne i nie spopularyzowali praktycznie wcale prawda?
      Prawdziwe pieniadze wylozyli zieloni, zaprojektowai uklady ktore jako pierwsze byly w stanie to uciagnac w czasie rzeczywistym. I najpierw byl hejt fanbojow jak kilku powyzej ze gowniana niszowa technologia ktorej praktycznie nie widac w grach „HEHEHEH KARTA ZA MILIONY DO 1080p 30fps” a teraz na gotowe to wszyscy sie zlecieli jak muchy do gowna.
      Przypalem jest jedynie to ze wydali kupe kasy tak samo jak na g-sync a teraz sie okazalo ze sie programowo da zrobic. Oczywiscie zobaczymy w grach jak to sie ma wydajnosciowo do rtx ale tak czy inaczej umoczyli kase.

    •  
      dob3k via iOS

      0

      @Ulvarin: gdzies napisalem ze to wynalazek nvidii?
      Wynalazkiem nvidii jest karta domowa potrafiaca jako pierwsza uciagnac rt w czasie rzeczywistym i spopularyzowanie niszowego raytracingu.

    •  

      a teraz na gotowe to wszyscy sie zlecieli jak muchy do gowna.

      @dob3k: Na tą chwilę nikt się nie zleciał - liczba tytułów które jakoś sensownie wspierają RTX mieści się na jednej ręce. Ja mam nadzieje, że to się zmieni i spopularyzuje ale jako otwarta technologia a nie zamknięte rozwiązanie od jednego dostawcy.

    •  

      @dob3k: czo. karta za 5500 ledwo 50fps w demie technologicznym zamkniętej scenie :O.
      to nie jest popularyzacja, to jak dodatkowy program w mikrofali którego nie użyjesz przez wiele lat jeszcze xd

    •  
      dob3k via iOS

      0

      @a231: jak to sie nie zlecial nikt? Amd, ms, sony, crytek, unreal malo? Sami giganci.

    •  

      @dob3k: Raytracing w czasie rzeczywistym to kwestia tylko i wyłącznie mocy obliczeniowej. Zasługa Nvidii tutaj jest tylko taka, że robią wydajny sprzęt, natomiast RTX-y to jest marketingowe pierdololo. Tak jak Crytek pokazał, potrzebne jest api i elo. I'm wydajniejsza karta tym lepiej RT będzie działał, nawet bez magicznych RTX cores.

    •  
      dob3k via iOS

      0

      @Ulvarin:
      Nie w demie tylko w benchmarku ktory ma za zadanie sprawic by karty klękły a to spora roznica. Jakos w metro exodus z wlaczonym ray tracingiem 2080ti daje rade pociagnac 60fps.
      Przypomnij no ile konkurencja wyciaga klatek z wlaczonym ray tracingiem w metro exodus ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  
      dob3k via iOS

      0

      @khurghan: nvidia nie robi api. Ms dopiero co wprowadzio api, crytek dopiero co wprowadzil api. Czemu nikt nie byl tak mądry dwa lata temu?
      Przeciez 1080ti ma prawie wydajnosc 2080.

    •  

      @Jurigag: @Ulvarin: @khurghan Nie macie zielonego pojęcia o czym piszecie. Wasze wypociny przypominają mądrzenie się stereotypowych złotych rączek, którzy to znają się na wszystkim i zawsze muszą przedstawić swoją wielce ważna opinię.

      Tak się składa, że rozwiązanie które pokazał Crytek to nic innego jak voxel cone tracing, czyli coś co Nvidia zareprezentowała już dawno temu, bodajże przy 4 albo 6 serii GTX. To NIE JEST żaden raytracing i nie pozwoli na osiągnięcie takiego efektu jak prawdziwe RT.

      To co Crytek pokazał w swoim "demku", nie wszystko jest efektem VCT. A samo VCT mogliście już dawno odpalić na swoich kompach np. przez odpowiednie modyfikacje do Minecrafta. Zobaczycie sobie autora modyfikacji SEUS. Z tego co pamiętam to VCT było też użyte do globalnej iluminacji w Kingdom Come Deliverance. I w Minecrafcie działa to bosko, bo tam jest prosta geometria. Gwarantuje wam, że w grach z bardziej złożoną geometrią nie wyglądałoby to już tak pięknie i nie można byłoby oprzeć na tym zbyt wielu efektów. Na RT w przyszłości oparta będzie większość grafiki 3D w grach i to zarówno na GPU Nvidii jak i AMD, bo obie firmy mają odpowiednich specjalistów, którzy wiedzą że przyszłość jest w raytracingu, a VCT jest już dostępny dawno i nie można go nazwać nawet "półśrodkiem" - to nie jest żadne rozwiązanie.

      Brednie, jakie ludzie piszą o raytracingu sprawiają, że odechciewa mi się czytać komentarze pod jakimikolwiek technicznymi nowinkami.

Gorące dyskusje ostatnie 12h