•  

Mirki i mirabelki przymierzam się do zakupu pierwszego auta z salonu (a drugiego w moim życiu). Jestem totalnym laikiem w dziedzinie motoryzacji, dodatkowo ostatnio za kółkiem siedziałem ponad 5 lat temu. W związku z tym proszę o pomoc w zakresie wybrania auta (mam 3 typy, ale jestem otwarty na propozycje, wolałbym jednak uniknąć odpowiedzi w stylu "za tyle to byndziesz mioł pińcioletnią markię premium!" ( ͡° ͜ʖ ͡°) Proszę również o pomoc w zakresie pytań/zagadnień, które powinienem poruszyć w salonie.

Budżet maksymalnie 81 000 zł. (a i tak jest to już zawyżony pułap, początkowo w grę wchodziło 70 000 zł.), auto zamierzam kupić w racie balonowej 50/50 lub (co bardziej prawdopodobne) 3x33 (tak wiem, że parę tys. umoczę)

Odnośnie typów:
    1. Hyundai I30
    2. Hyundai Elentra (najbardziej do mnie przemawia)
    3. Opel Astra V

Odnośnie pytań, które zamierzam zadać:
    1. Jak przedstawia się sprawa z ubezpieczeniem. Czy oferują np. 2,99% za OC/AC. Zależy mi na tym ponieważ nie obowiązują mnie żadne zniżki. Rozumiem, że w przypadku np. ubezpieczenia 2,99% jest ono liczone od wartości pojazdu i płatne z góry za rok, czyli w przypadku kupna auta za 81 000 zł. zapłacę za AC/OC 2421 zł. za pierwszy rok?
    2. Czy jest możliwość dokonania profesjonalnej ekspertyzy stanu technicznego. Zakładam, że jak zacznie się kręcenie nosem, to jest coś na rzeczy.
    3. Możliwość przetransportowania auta z wybranego salonu, do salonu w Warszawie (tu mieszkam), lub nawet pod dom. Chodzi tu głównie o to, że niestety moje umiejętności jazdy wykluczają przejażdżkę np. z Gdańska do Warszawy, po prostu czuję się zbyt niepewnie, boję się, że mógłbym auto uszkodzić, niestety nie mam kogo poprosić o pomoc.

Czy według Was powinienem jeszcze o coś zapytać/ zwrócić na coś szczególnie uwagę? Będę wdzięczny za wszelkie rady (również odnośnie wybranych aut)

#motoryzacja #samochody

•  

@dewey jeżeli nie czujesz się pewnie za kierownicą, nie kupuj nowego auta.

•