•  

    nie sądzicie że ten pomysł z busikiem do każdej pipidówki w zakresie #polityka to szatański pomysł, bo chyba tylko ludzie bez samochodów, bez własnych nieruchomości i związanych z tym kosztów mogą kupić taki sh..it

    do tego to zebranie większej liczby osób np. z takiej wioski, tak samo jak emeryturka dla matek 4 dzieci, bo mają aż 5 głosów za jednym zamachem, tak samo mają jeden "bus" za free

    mogą jeszcze dodać że tym "busikiem" pojadą wspólnie na wybory.. bo #po zabierze..

    ???? #polska #neuropa #4konserwy #bekazpisu #bekazlewactwa #heheszki

    •  

      busikiem do każdej pipidówki w

      @nutka-instrumentalnews: Wykluczenie komunikacyjne to poważny problem.

    •  

      mogą jeszcze dodać że tym "busikiem" pojadą wspólnie na wybory.. bo #po zabierze..

      @nutka-instrumentalnews: foliowa czapeczka założona? Brak komunikacji publicznej w mniejszych miejscowościach to gigantyczny problem który właśnie powoduje że do miasta musisz jechać samochodem co z kolei korkuje miasta. Rozwiązanie PiS może się podobać albo nie, ale dorabianie teorii spiskowych to foliarstwo i ignorancja.

    •  

      Brak komunikacji publicznej w mniejszych miejscowościach to gigantyczny problem...

      @Ogar_Ogar: Od rozwiązywnia tych "gigantycznych problemów" to są przedsiębiorstwa, a nie państwo.

    •  

      @Ogar_Ogar: @CynicznyMarksista: nie mówię że to nie jest problem, ale ten pomysł jest jeszcze gorszy niż ten pomysł, bo wbrew #ekonomia i #logika

      po prostu chodzi o kupienie głosów w pakiecie zbiorowym tanim sposobem na krótki termin..

      na wykluczenie są inne sposoby niż dofinansowanie nierentownych rzeczy, tak jak kiedyś było np. z rybołówstwem gdzie płacili za likwidację nierentownych statków, rybacy zaś kupywali mniejsze bardziej rentowne a potem padali jak muchy..

      tak samo z tym pksikiem będzie, bo ekonomia i logika, tego nie oszukasz..

    •  

      @Ogar_Ogar: Gdyby naprawde w którymś miejscu w Polsce był to problem GIGANTYCZNY, to ten znienawidzony przez was chuj prywaciarz by go rozwiązał.

      Jest to najzwyklejsze kupowanie głosów, system ze skutkiem stosowany w Argentynie, Wenezueli czy Grecji ( ͡º ͜ʖ͡º) (od 2015 również w Polsce)

    •  

      @nutka-instrumentalnews: Nie wiem jak to ma wyglądać dokładne rozwiązanie tego problemu przez partie rządzącą, ale fakt faktem że komunikacja publiczna z mniejszych miejscowości jest często problemem.
      I może nie jest to szczególny problem dla osób pracujących, którzy mają często samochód, ale dla uczniów szkół średnich i wyższych - którzy jeżdżą do szkół z innych gmin, a nawet z powiatów -już jest.
      W mojej gminie, władze już dawno zauważyły ten problem i finansują przewoźnikom część biletów. I jestem pewien że te pieniądze zwracają się z nawiązką- uczniowie mogą jeździć do lepszych szkół, a osoby pracujące znaleźć lepszą prace.

    •  

      @qweasdzxc: dowóz do szkół to sprawa co do zasady gminy

      poza tym, pomysł jest wbrew logice.. to takie pozorne gładzenie problemu, coś jak dawanie gładzi na zgniłą i spleśniała ścianę żeby ładnie to sprzedać na krótki czas

      rząd dorzuca kasę w błoto, żeby wmówić że te błoto to szampan

      pokarzę to lepiej na przykładzie już przerabianym czyli identycznie jak to się skończyło z polskim rybołówstwem nawet na wiki to jest https://pl.wikipedia.org/wiki/Rybo%C5%82%C3%B3wstwo

      Główne problemy rybołówstwa morskiego w Polsce

      załamanie się niektórych populacji szprota i śledzia oraz obu bałtyckich populacji dorsza[3];
      **zbyt niskie limity połowowe** na dorsza (przynajmniej w opinii rybaków);
      **zbyt duży potencjał połowowy jednostek**;
      **rozdrobnienie**floty połowowej;
      **zaawansowany wiek** jednostek;
      **zbyt niski udział rybołówstwa dalekomorskiego** w ogólnej ilości połowów, wykonywanych przez jednostki polskie;
      **nieprecyzyjne i niekorzystne prawodawstwo.**


      identycznie jest tymi pksami

      - brak, załamanie się ilości klientów, podróżnych, tylko wybrańcy chcą sie udawać w takie miejsca lub muszą
      to nie znaczy że ich nie ma, ps. dlatego nie można dotować każdego takiego połączenia ale takie co mają sens związany z dotacją, a tego rząd nie wie..

      - pks technologicznie nie pojadą wszędzie, mają swoje "limity", tak samo nie ma wszędzie przystanków, etc

      - taki pks jest za duży na takie własnie lokalne trasy

      - z drugiej strony potencjał klientów jest za mały, TO PODSTAWOWY błąd i dlatego to nie może się udać, a pomysł rządu to pułapka w skali kraju

      - pks wiadomo technologia to przeżytek, mamy np. bla bla car i inne rzeczy a nie taki pks.., do tego połączenia są nabywane, monitorowane przez siec, promocje, ulgi przejazdy za zeta, etc.. widać chyba różnicę

      - takie pksy nie mają szans na połączeniach dalszych, konkurencja już dawno je wykończyła w związku ze wcz. punktami..

      - nawet prawo jest do d..py nie da się uruchamiać połączeń np. między województwami, gminami gdzie to utrudnione.. aż tak, że nikt w to nie wchodzi

      W SKROCIE pomysł rządu to beznadziejna konkurencja dla "bla bla car" i ożywianie za publiczną kasę trupa, bez zmiany fundamentów problemu..

      bo w #polska nikt o to nie pyta..

      to jakby rzucić hasło daj bułkę głodnemu? ale bez jakiegokolwiek zainteresowania dlaczego tak jest i jaką bułkę komu..

      -

    •  

      pomysł rządu to raczej fałszywa dychotomia..

      Według Edwarda de Bono dychotomia jest jedną ze skaz tradycyjnego myślenia człowieka, ponieważ uniemożliwia dostrzeżenia całego spektrum danych zjawisk lub tego, co jest pomiędzy nimi. Takie myślenie pełne jest pojęć-pułapek, jak wolność, sprawiedliwość, demokracja, imperializm. Myślenie w pobliżu tych pułapek jest praktycznie niemożliwe, ponieważ natychmiast zostaje się wessanym przez utrwalone wzorce, których nie można zakwestionować. Przykład: jeżeli kwestionuje się demokrację, jest się faszystą, jeśli mówi się o socjalizmie, to jest się marksistą itd. Polaryzacja jest tak zdecydowana, że nie dopuszcza żadnego „pomiędzy”.

    •  

      to ten znienawidzony przez was chuj prywaciarz by go rozwiązał.

      @TangoFoxOne: Tak, na pewno sto razy xd Transport publiczny jest nierentowny z założenia, 100% komercyjne to mogą być kursy pomiędzy większymi miejscowościami z przystankami po drodze, a nie kurs po małych wsiach który zbiera ludzi by ich przywieść do miasta.

      pks wiadomo technologia to przeżytek, mamy np. bla bla car i inne rzeczy a nie taki pks.., do tego połączenia są nabywane, monitorowane przez siec, promocje, ulgi przejazdy za zeta, etc.. widać chyba różnicę

      @nutka-instrumentalnews: Jak ktoś porównuje bla bla car to stałej sieci komunikacji publicznej, to chyba można skończyć dyskusję. Serio, nie rozumiesz ze to są nieporównywalne rodzaje transportu gdzie jeden to okazyjny przejazd, a drugi to utrzymywanie stałej sieci połączeń która pozwala na planowanie aktywności z uwzględnieniem komunikacji publicznej?

    •  

      - brak, załamanie się ilości klientów, podróżnych, tylko wybrańcy chcą sie udawać w takie miejsca lub muszą
      to nie znaczy że ich nie ma, ps. dlatego nie można dotować każdego takiego połączenia ale takie co mają sens związany z dotacją, a tego rząd nie wie..


      W mojej gminie przewoźnicy dostawali dodatkową kasę od gminy do każdego biletu, więc żeby kurs opłacał przewoźnikowi, musi on być najbardziej wygodny dla klientów. Gmina dopłacała i prywatnego i publicznego PKSa
      I gdyby PIS tak zrobił jak w mojej gminie to byłby super pomysł.

      - pks technologicznie nie pojadą wszędzie, mają swoje "limity", tak samo nie ma wszędzie przystanków, etc

      Nikt nie karze PKS jeździć do każdego pod dom

      - taki pks jest za duży na takie własnie lokalne trasy

      Zdecydowanie się nie zgadzam z tym

      - z drugiej strony potencjał klientów jest za mały, TO PODSTAWOWY błąd i dlatego to nie może się udać, a pomysł rządu to pułapka w skali kraju

      To że mało jest chętnych na podróżowanie autobusem to nie znaczy że trzeba o nich zapomnieć. Z drugiej strony, jak będzie więcej kursów, to również będzie więcej chętnych na przesiadkę z samochodu na komunikację publiczną

      - pks wiadomo technologia to przeżytek, mamy np. bla bla car i inne rzeczy a nie taki pks.., do tego połączenia są nabywane, monitorowane przez siec, promocje, ulgi przejazdy za zeta, etc.. widać chyba różnicę

      Nie każdy PKS tak wygląda, ale fakt, w niektórych miejscowościach PKS zatrzymał się na latach 90

      - takie pksy nie mają szans na połączeniach dalszych, konkurencja już dawno je wykończyła w związku ze wcz. punktami..

      Tutaj również się nie zgadzam. PKS polonus dobrze sobie radzi

      - nawet prawo jest do d..py nie da się uruchamiać połączeń np. między województwami, gminami gdzie to utrudnione.. aż tak, że nikt w to nie wchodzi

      a tego tematu nie znam

      @nutka-instrumentalnews:
      Moim skromnym zdaniem Rząd powinien wydać te 1.5mld nie tylko na PKS, ale (żeby było sprawiedliwie) i na prywatnych przewoźników. Zyskają na tym małe miejscowości (mniejsze bezrobocie i ułatwienie dla uczniów) i miasta (mniejsze korki, mniejszy problem z parkowaniem)

    •  

      @qweasdzxc: @Ogar_Ogar: ten program to propaganda i to bez patrzenia na nic..

      przywracanie połączeń jest słuszne, ale robienie tego dla kampanii to największe zło i rozwalanie tego definitywnie nawet co zostało

      pomysł jest skazany na niepowodzenie, bo nie jest w podstawowy sposób dopasowany podmiot do celu, to się rozjeżdża wręcz

      narzędzia powinny być bardziej elastyczne dostosowane do lokalnych rzeczy a nie odgórnie, powinien być element konkurencyjności czy czegokolwiek rynkowego

      to nawet jest w dotacjach rolnych (programach) do totalnie nierentownych gospodarstw rolnych bo i nawet tam są jakieś rankingi, porównania, wymogi do przeskoczenia a nie wylewanie kasy żeby tylko wydać

      ten pomysł może funkcjonować parę miesięcy, z rok i tak jest obliczony, nawet osoby w rządzie to wiedzą
      i dlatego tak to wyliczyli

      tylko po jakiego wciskać ludziom jak w Afryce że będzie super

    •  

      prostu chodzi o kupienie głosów w pakiecie zbiorowym tanim sposobem na krótki termin..

      @nutka-instrumentalnews: No niby tak, ale tak można mówić o każdym działaniu. Nie mówi nam to czy jest ono dobre czy złe.

      wykluczenie są inne sposoby niż dofinansowanie nierentownych rzeczy, tak jak kiedyś było

      @nutka-instrumentalnews: No projektu ustawy nie ma więc wróżymy z fusów...

      samo z tym pksikiem będzie, bo ekonomia i logika, tego nie oszukasz..

      @nutka-instrumentalnews: No rząd PiS pewnie to spierdoli, ale to nie oznacza że problemu wykluczenie komunikacyjnego nie trzeba rozwiązać.

    •  

      @CynicznyMarksista: można ale to ich dobije na maksa jak polskie rybołówstwo były takie same tematy i pomysły

      takie firmy jak pks nie mają szansy, a konkurencja jest ogromna

      jak pamiętasz nawet firma Lot była na krawędzi upadłości, a co dopiero pks..

    •  

      takie firmy jak pks nie mają szansy, a konkurencja jest ogromna

      @nutka-instrumentalnews: Konkurencja jest żadna, a PKS bez dotacji będzie nierentowny bo ten biznes nie może być rentowny poza trasami pomiędzy dużymi ośrodkami. Nie ma szans by połączenie zbierające ludzi po małych wsiach było rentowne.