Wpis z mikrobloga

@Maneharno: to tak jakby GTA IV (lub V) mialo taka sama grafike co gta san andreas, tylko ze w wyzszej rozdzielczosci. no nie na tym kolejne generacje konsol polegaja.

ta pogon za rozdzielczoscia jest smieszna, 4k i tak normiki na tv nie widza bo nie umieja korzystac z telewizorow - siedza od nich zbyt daleko. i masz potem takie smieszne rzeczy jak the division 2 na xbox one x ktory ma
niż raytracing, gdzie dewi mają opanowaną sztukę oszukiwanie.


@Maneharno: no juz widzialem te oszukane odbicia w mirrors edge catalyst. tragedia. i nie da sie tego sensownie naprawic bez uzycia raytracingu. nie bedziesz przeciez robil w kazdej klatce obrazu mnostwo cubemap w wysokich rozdzielczosciach z pelnymi detalami by uzyc je na kazdej powierzchni.

to tak jakbys w 2000 roku mowil ze nie warto uzywac cieni w grach, bo lepiej na cos innego
SmugglerFan - > niż raytracing, gdzie dewi mają opanowaną sztukę oszukiwanie.

@Man...
@SmugglerFan: no przy 60 calach odległość do 4k to jest do 2,5 metra. Przy czym strzępienie krawędzi można obserwować z większych odległości. Pewnie i są lepsze sposoby, ale obecnie marketing jest skupiony na 4k i raytracingu. Z tych dwóch rzeczy to nadal sensowniejsze jest podbicie rozdzielczości i dodanie detalów. Raytracing na ten moment kosztuje za dużo mocy. Ta fajnie mieć realistyczne odbicia w wypolerowanych samochodach i wodzie, ale jak zjada to
Maneharno - @SmugglerFan: no przy 60 calach odległość do 4k to jest do 2,5 metra. Prz...
@Maneharno: raytracing wcale nie zjada tak wiele klatek w bf v i metro exodus. wszyscy powtarzaja tylko to jak to bylo na poczatku w bf v, a o tym jak zoptymalizowali to pozniej to juz nie wiedza. wplyw raytracingu na grafike bedzie coraz wiekszy, to sa dopiero dwie pierwsze gry.

wedlug wykresu ktory wkleilem powyzej, musialbys byc 1,2 metra od ekranu 60 calowego zeby zauwazyc pelny benefit 4k (a jeszcze teraz