Wpis z mikrobloga

Zarobki i statystyki z wydawania mojej gry na IOS
#donislawdev <-- obserwuj
Hejka, tym razem nie znalezisko a wpis (robiłem już ostatnio takie bardziej kompleksowe znalezisko, dlatego dzisiaj zdecydowałem się "tylko" na wpis).
Wcześniej wydawałem swoje gierki tylko na Androida, jakoś 1-1.5 miesiąca temu zdecydowałem się wydać swoje 3 poprzednie gry na IOSa. Tak wyglądają dane mojej ostatniej gry Fisherman:

Gra została pobrana przez 1480 osób, największa ilość pobrań (jednego dnia) to 189. Szczerze spodziewałem się maksymalnie 100 pobrań (port na IOSa pojawił się klika miesięcy po wydaniu gry na Androida).
Jeśli zaś chodzi o "zarobki" to "zarobiłem" $27.58 z Chartboost (1x reklama na ~7 minut na pełen ekran) i $14.18 z Unity Ads (reklamy video z nagrodą). Jeśli porównamy IOSa do Androida, to dla IOSa mam $6.30 (ECPM ) za 1000 wyświetleń reklam. Androida ma $1.50 (ECPM) za 1000 wyświetleń (wcześniej było o wiele mniej). Wydaje mi się, iż jest to spowodowane wyższą klikalnością reklam na IOS (CTR), IOS ma 11.63% klikalności reklam, Android tylko 3.21% (stosunek między liczbą kliknięć a wyświetleniami reklamy).

Jeśli porównamy zarobki Chartboost (reklamy pełen ekran) to Android z ~5k pobrań ma $38.71 a IOS $27.58 (1480 pobrań). Mój całkowity koszt wypuszczenia gier na IOS to 600-700zł (licencja deva na IOS to ~430 za rok). Całkowity zysk to "158.44zł" (niewypłacalne, za małe zarobki) - koszt portu (600-700zł). Więc troszkę wyszedłem na "minus", ale nie jest to dla mnie problemem, spodziewałem się takiego wyniku, bardziej chciałem zobaczyć jak wygląda wydawanie na IOS. Prosiłbym o traktowanie tych "statystyk" jako ciekawostki, można zarobić więcej, można zarobić mniej, zależy to od wielu, wielu czynników.
Zdjęcia + więcej danych <-- Reszta danych

A i jeśli chodzi o moje 2 inne gry Drzewko+ Mirkowanie, to Mirkowanie "zarobiło" $0.07 (60 pobrań), a drzewko $0.7 (47 pobrań).

A tutaj sam proces wydania na IOS. A tutaj statystyki z moich innych gier.

Aktualnię pracuję nad Yerba Mate Tycoon (gra na PC + urządzenia mobilne, tworzymy mieszanki Yerby, zaczynamy od małego sklepu do wielkiego sklepu online i takie tam);
Jak kogoś zainteresowało to zapraszam do e-mail Newsletter (info o premierze gry)
i Discord (O grze + ogólnie o Yerbie)

Nie chcesz przegapić ważnych informacji? Wesprzyj mnie
Zapraszam do obserwowania tagu #donislawdev co jakiś czas, będą ukazywać się pod nim kolejne podsumowania gier + kolejne projekty, oraz do:
Lista<--- Zapraszam (Wołanie do statystyk z moich gierek, premier moich gier, beta/alpha testy, bez spamu, jest to lista wołania, wystarczy się zapisać). Warto też obserwować moją osobę na Wykopie.
Facebook <--- sprawdź
Twitter
Newsletter (bez spamu, ważne info i informację o premierach gier).

A tutaj linki do wersji Androidowych:
Rybak Android Google Play
Mirkowanie Android Google Play

#gamedev #ios #ciekawostki #gry
DonislawDev - Zarobki i statystyki z wydawania mojej gry na IOS
#donislawdev <-- obs...

źródło: comment_mGlgGCAEzPiILxTg3w1GnZuKDZQnG5pA.jpg

Pobierz
  • 4
@kiszczak:
Jakbym pracował na etacie jako programista, a porzuciłbym się "bawienie" w tworzenie gier, to na ten moment nie miałbym 15k (jestem początkującym), ale miałbym o wiele więcej forsy niż z własnych gier :P
Po prostu lubię tworzyć i wydawać gierki, więc to robię. Niektórzy zarabiają sporo forsy z gier, większość zarabia 0 albo nie jest się w stanie utrzymać z gamedevu, tak to bywa( ͡° ͜ʖ ͡°
@draculeq:
Wiem, jest to mała "próbka" danych aby tak naprawdę oceniać ECPM + inne dane. Zawszę piszę, że jest to taka ciekawostka tylko. Zawszę piszę, iż są osoby co zarabiają z gamedevu i nie mają z tym problemu. Wszystko zależy od samej gry + marketingu. Parę osób pytało się o statystyki z wersji IOS, więc po prostu je podałem( ͡° ͜ʖ ͡°).
Pozdrawiam Pana i życzę miłego