Aktywne Wpisy
FueGo +940
metjumakk +65
Obejrzałem dzisiejszą konferencję Tuska i między wierszami zrozumialem, że CPK nie powstanie. Ja rozumiem, że PiS jest zły i niedobry, ale sama idea powstania tego projektu jest jak najbardziej sensowna (polecam np. film Good Times Bad Times albo wywiad z byłym prezesem LOTu na kanale didaskalia - linki na końcu wpisu). Nie przekonuje mnie argument Tuska, że rzekomo inwestycja ma wynieść aż 300 mld złotych. Tak samo nie przekonają mnie opinie ekspertów,
Niewielkie dwudrzwiowe pojazdy różniły się pomiędzy sobą zarówno wyposażeniem, jak i wyglądem zewnętrznym z uwagi między innymi na różne okresy produkcji (trzy najstarsze autobusy pochodziły z 1972 roku).
Zbudowane z aluminium nadwozia były jednak gwarancją długowieczności i stanowiły technologiczny skok w stosunku do eksploatowanych dotychczas Jelczy i Ikarusów. Zwłaszcza, że Scanie posiadały również automatyczne skrzynie biegów, częściowo obniżoną podłogę czy też fotokomórki w drzwiach. Ciekawostkę stanowi fakt, że pojazdy przychodzące ze Szwecji, nie posiadały otwieranych okien. Krakowskie MPK, po uwzględnieniu postulatów pasażerów, zdecydowało się przerobić część okien na otwierane, co poprawiło wentylację wnętrza. Tutaj można zobaczyć i usłyszeć Scanie CR111 w trakcie jazdy
Autobusy, mimo wieku i dzięki sporej ilości, szybko zaczęły dominować na wielu liniach w Krakowie. Dzięki zapewnieniu wysokiego komfortu podróży, pojazdy te przez pewien czas kierowane były do obsługi linii pospiesznych. Charakterystyczne "puszki" kursowały po Krakowie przez sześć lat. Przez ten okres, poza krótkim epizodem w zajezdni Bieńczyce, wszystkie pojazdy stacjonowały w Płaszowie. Z 54 zakupionych autobusów, do ruchu weszło 45 sztuk. Pozostałe egzemplarze przeznaczone zostały na części zamienne.
Scanie CR111 eksploatowane były w stolicy Małopolski do 1997 roku. Wtedy to ostatnie pojazdy sprzedano jednej z prywatnych firm przewozowych, działających w Warszawie.
Do celów muzealnych zachowany został jeden pojazd o numerze 47740. Autobus trafił do Muzeum Inżynierii Miejskiej, w którym przez pewien czas dostępny był szerszej publiczności. Obecnie Scania znajduje się w opuszczonym hangarze byłego lotniska w Czyżynach. Hangar ten przez wiele lat był także częścią znajdującej się tam zajezdni autobusowej. W hangarze oprócz wspomnianej Scanii znajdują się również historyczne Krakowskie autobusy: Ikarus 260, Jelcz M11, MAN SL200
https://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=54708&mode=search
Źródła: PSMKMS, Fotozajezdnia, Phototrans
#ciekawostki #komunikacyjneciekawostki #komunikacjamiejska #krakow #mpkkrakow #autobusy #szwecja #90s
ten link wywołuje 403 Forbidden, proszę o poprawienie :)
@troszkuschudlem:
Komentarz usunięty przez autora
Komentarz usunięty przez autora
Komentarz usunięty przez autora Wpisu
1) Bądź autobusem,
2) Miej szczęście, że przyklepią Ci "odpowiedni" numer boczny,
3) Traf do muzeum zamiast "na żyletki" bo ludzie mają zboczenie do symetrycznych liczb typu 4774.
4) PROFIT!