•  

    Mam pytanie odnośnie #mevo. Jak to wygląda od strony umowy Nextbike z Metropolią? Czy w tej chwili system jest uważany za w pełni działający, czy wręcz odwrotnie? Bo skoro nie można założyć konta, czy też zasilić istniejącego to według mnie, bez względu na powody, jest to jawne uniemożliwienie korzystania z usługi. Do tego na mieście #gdansk praktycznie nie ma rowerów, sto stoi obok stadionu, więc teoretycznie są dostępne w mieście, ale praktycznie nie. Każdy kto ma oczy widzi, że usługa jest tak naprawdę niedostępna i czy z tego powodu nie powinny być naliczane kary? Codziennie mijam kilka stojaków i od czasu uruchomienia są zawsze albo puste, albo stoi przy nich maks. jeden rower. Przecież to jest jakiś żart.
    #trojmiasto

    •  

      @KilY: Przecież to jest miś na miarę naszych możliwości

    •  

      @KilY: był przetarg, wygrali, teraz lecą kary. Ale czy kiedykolwiek zostaną spłacone tego nie wiadomo.
      PS. mieszkam w mniejszym mieście gdzie działa mevo i póki co zawsze mam jakiś rower (a jechałem już 16 razy). Grunt to rezerwować odpowiednio wcześniej. Ale widziałem jak to wygląda w Gdańsku i masakra, tam się nawet rezerwować nie da bo nie ma czego ¯\_(ツ)_/¯ Współczuję

    •  

      @KilY: kolega @qwarqq: chciał dodać do swojej aplikacji licznik kar, to się panowie z Mevo przestraszyli i utrudnili lekko dostęp do danych, a poza tym licznik by szybciutko się skończył ( ͡° ͜ʖ ͡°) za jeden dzień niedostępności miało być chyba 100k kary, i miało być min. 90% rowerów dostępnych, ale to też nie wychodzi. A to nie jest startup (╯°□°)╯︵ ┻━┻

      +: kaaban
    •  

      @Nie_znany: Chopie, obecnie do policzenia tych kar to zakresu integera nie starczy xD
      A tak na serio, to muszę jeszcze zliczanie statystyk poprawić (robię to cały czas), żeby te wyliczenia kar były jakkolwiek wymierne. Ale oceniając po tym co teraz widzę: to już powinno iść w miliony, a skoro nie ma tych kar to pewnie pierwszy etap jest okresem ochronnym

    •  

      @KilY: Konto można zarejestrować, ale nie można do niego przelać pieniędzy. Więc i tak się nie da skorzystać z rowerów, ale to tak gwoli ścisłości :)

    •  

      @qwarqq: Czy w umowie jest coś o "okresie ochronnym"? Jest w ogóle ta umowa gdzieś dostępna?
      @fabtosz: Rozumiem. Nie da się skorzystać, czyli usługa jest niedostępna. Skoro jest niedostępna to nie wiem jak można nie naliczać kar?
      @Nie_znany: Od ilu dni jest już ta blokada dodawania środków? Jak dla mnie to uniemożliwienie korzystania z rowerów = niedostępność jak się patrzy. No, chyba że w umowie jest gdzieś napisane, że rowery mogą być tylko dla wybranych.
      @czupek: Miś może nie, ale na pewno przepłacona przedwyborcza zachcianka dla głosów. Cała "metropolia" dopłaca do tego co najmniej 6,5 mln zł. z czego jak wiadomo Gdańsk najwięcej. Całe te mevo to jest coś co na obrazku wygląda pięknie, a w rzeczywistości jest zwykłym gówienkiem. Te kilka milionów rocznie powinno iść na rozbudowę sieci dróg rowerowych, montaż ogólnodostępnych stojaków w różnych miejscach miasta, może na monitoring dla stacji rowerowych, może na dofinansowanie dla policji dla jakichś wydziałów do walki ze złodziejami rowerów, ale głównie drogi rowerowe i stojaki.

    •  

      @KilY w piątek zablokowali
      To mevo jest śmieszne, ale tak przez łzy trochę

    •  

      @qwarqq
      @KilY
      Nie ma żadnego "okresu ochronnego", kary są normalnie naliczane. Jak nie będzie chęci i możliwości spłaty to firmy biorące udział w przetargach muszą być ubezpieczone. Info potwierdzone.

      Ja bardziej obawialbym się upadku firmy i zabawy z wyborem nowej

    •  

      @poprostuzyj: Czyli to już pięć dni niedostępności usługi. Z tego co pisze @Nie_znany wychodzi, że pół miliona kary się należy. Ciekawy jestem czy to wyegzekwują, czy znajdą sto okoliczności łagodzących?
      @kaaban: Czyli od piątku kary są naliczane? To byłoby dobrze. Myślisz, że mogliby upaść? W końcu to spora międzynarodowa firma.

    •  

      @KilY kary są naliczane za każdy dzień z dostępnością poniżej umowy, tj. 80 czy 90%, czyli de facto codziennie

    •  

      @KilY od piątku są naliczane kary za ograniczenie systemu. Upaść mogą, bo Trójmiasto obsługuje celowa spółka-córka, a nie next bike per se

    •  

      @KilY tyle że oni do tej fantastycznej zabawy w trójmiejskie rowery (których popularność jest niesamowicie zaskakująca) założyli nową spółkę, której zamknięcie nie będzie już wcale upadkiem sporej, międzynarodowej firmy. Kary, nawet jeśli naliczą, przestaną mieć rację bytu wraz z zamknięciem spółki, a kto inny przejmie intetes ( ͡º ͜ʖ͡º) kolega @Polinik z tego co widzę na tagu jest naczelnym siewcą informacji o armageddonie mevo, może opowiesz ciekawiej i więcej ( ͡º ͜ʖ͡º)

    •  

      Kary, nawet jeśli naliczą, przestaną mieć rację bytu wraz z zamknięciem spółki, a kto inny przejmie intetes ( ͡º ͜ʖ͡º) kolega @Polinik z tego co widzę na tagu jest naczelnym siewcą informacji o armageddonie mevo, może opowiesz ciekawiej i więcej ( ͡º ͜ʖ͡º)

      @poprostuzyj:
      No przecież wielokrotnie to samo pisałem -- że to idzie w stronę upadku spółki-córki-wydmuszki, po czym Nextbike sobie przejmie cały system i bez obciążenia karami i należnościami -- będzie mógł zacząć ssać publicznego cyca z czystym kontem. Po co chciałaś, żeby pisał to kolejny raz? ¯\_(ツ)_/¯

    •  

      @kaaban: @poprostuzyj: No tak, to zmienia postać rzeczy. Teraz to wszystko ma sens.

    •  

      @poprostuzyj: jestem pierwszym hejterem Gdanska i tego jak jest zarzadzany, ale po co piszesz takie bzdury bez poparcia w rzeczywistosci? Spolka MUSIALA byc ubezpieczona zeby w ogole stanac do przetargu i jej upadek nie ma nic do rzeczy w kwestii kar, po prostu beda one pokryte z ubezpieczenia.

      Dodatkowo do waszych pozalowania godnych teorii spiskowych nie pasuje to, ze spolka-corka nie radzi sobie z systemem - upadnie, przejmie nexbike i co dalej, nagle cudowanie sobie poradzi z tymi wszystkimi problemami? Dodatkowo rowery i tak sa miasta i tak, to kto tym zarzadza ma znaczenie drugorzedne

    •  

      @Polinik bo mogę ( ͡º ͜ʖ͡º)
      @kaaban nie ma powodu się tak oburzać. Czy ja się stawiam w roli jakiegoś znawcy tematu czy raczej przedstawiam jedną z teorii odnośnie przyszłości tego pożałowania godnego (tu masz dobre zastosowanie zwrotu) projektu? Przedstawiasz kwestię ubezpieczenia jakby to było coś wyjątkowego, a nie rzecz typowa dla każdej działalności. Na ile są ubezpieczeni, skoro jesteś tak pewien, że to ubezpieczenie w całości pokryje wysokość kar czy innych roszczeń finansowych?
      Proste zabezpieczenie interesów na początkowym etapie działania mevo - na wypadek fiaska odpowiedzialność ponosi inna spółka, w międzyczasie pracuje się nad rozwiązaniami problemów, których nie potrafili/nie chcieli przewidzieć i rozwiązać na etapie planowania. Sytuacja się stabilizuje, zamykamy niewogdony biznes minimalizując straty i przejmujemy system, co do którego zaczyna się klarować jak zarządzać.
      Podziwiam Twój optymizm, ale nie wiem jak można jednocześnie określać się "pierszym hejterem Gdańska i tego jak jest zarządzany" i spodziewać się czegokolwiek udanego po takim dużym projekcie. Ale obyś miał rację ¯_(ツ)_/¯

Gorące dyskusje ostatnie 12h