•  

    Czołem miraski, potrzebuje waszej pomocy. Po dwóch latach chce wrócić do #motocykle. Stoję przed dylematem co kupić. Mam dwie opcje Tiger 800 lub mt09. Jeżdżę pół na pół, miasto trasa, czasem z pasażerka, chciałbym na majówkę zrobić kilka km więcej. Wcześniej miałem NTV 650, horneta 900 i xtx660. Za cholerę nie mogę zdecydować, pomożecie? Może jeszcze inne Moto? Budżet do 25k. Niestety nie ogarniam jak się robi ankietę na telefonie, więc plusujcie komentarze :) #kiciochpyta

    •  

      @kochamponczki: mt09 czy tracer? Tigera biorę z salonu na testy w sobotę. Tracer mi osobiście nie leży, a dużej ilości osób pasuje, dlatego najlepiej się przejechać i porównać.

    •  

      @kochamponczki: MT-09 sie absolutnie nie nadaje poza miasto. Jeżeli Yamaha to Tracer 900.

    •  

      @MrDeadhead obawiam się, że nie wyrwę tracera do 25k.

    •  

      @kochamponczki R1? R6? R3? Kwestia czy zależy ci na wygodnej pozycji. Jak nie, to do miasta sportowy motocykl jest generalnie najlepszy bo jest najwęższy i w korkach nie ma sobie równych. Poza miastem też daje rade na średnie odległości.

      Osobiście kierował bym się tylko i wyłącznie sercem i wyglądem. Bo jak jest to wymarzone coś to wady nie mają znaczenia.

    •  

      @Argonzz sporty absolutnie odpadają ze względu na pozycję ( ͡° ʖ̯ ͡°)

      +: pollo9
    •  

      @Argonzz: Nie zgodzę się z Twoją opinią. Sport nie jest tak zwrotny jak np. supermoto, które je bije na głowę w korkach i ogólnie na mieście. Na SM wjedziesz prawie wszędzie. Nie obchodzą cię żadne krawężniki, dziury, schody itd.
      Sport poza miastem (ze względu na silnik) sprawdzi się nieco lepiej, ale i tak będzie niewygodny.

    •  

      @pollo9 no nie wiem... Jadąc w korku nie trzeba skręcać. Jedziesz generalnie prosto. Przynajmniej w Warszawie. A po chodniku to nie można jeździć...

      Teoretycznie masz rację.
      Praktycznie liczy się wąska kierowca...

    •  

      @Argonzz: takie są moje doświadczenia ;). Miałem przez jakiś czas sporta i SM.
      Nie miałem na myśli jeżdżenia po chodnikach, tylko wjeżdżanie/zjeżdżanie. Parkowanie szeroko pojęte.
      Jak już jedziesz po chodniku to zwykle (powinno) być płasko, więc to nie ma większego znaczenia jakie masz moto. Wjeżdżanie czy zjeżdżanie na/z krawężników już zmienia sytuację. Sportem tak dynamicznie i bezproblemowo nie wjedziesz.

      Dla mnie praktycznie liczy się wygoda. Nie muszę mieć bardzo wąskiej kierownicy. Szerszą prostą kierownicą się łatwiej steruje niż wąskimi clip-on.

    •  

      @kochamponczki: Jeśli chcesz wozić w miarę wygodnie pasażera to bierz Tigera. Jeśli raz w roku chcesz wyjechać z pasażerem na 3-5 dni to weź Tigera. Jeśli nie chcesz aby cię coś bolało to weź Tigera.

    •  

      @kochamponczki może dl650? Mam do sprzedania doposażoną sztukę.

    •  

      @mpetrumnigrum serce mówi wez Mt ale rozum rozważa tygrysa. Mirko co robić (╯︵╰,)

    •  

      @kochamponczki: raczej mt09 golas nie, tam pasażer będzie miał chujnie. poza tym mteki, nawet tracer ma małą ładowność. osoby z wagą koło 90 kilo już mają problem z poprawnym ustawieniem zawieszenia - jest za miękkie. w sumie to gdybyś nie planował wypadów w dwie osoby to do twoich potrzeb mt09 by się nadał.z pasażerem to tylko tracer, ale limit ładowności i zawieszenia nadal pozostaje. Tiger powinien się sprawdzić dużo lepiej choć nie będzie takim fajnym zapierdalaczem podczas jazdy solo. mt jest zajebisty, bo nawet tracer to lekki, zwinny popierdalacz zrobiony na sport-turystyka i jak na cenę daje bardzo dużo. ja mam z tracerem jedną wkurwiajaca bolączkę - mapa wtrysku jest ustawiona w taki sposób że przejście gazu z off do on daje lekkie szarpnięcie i to bardzo mocno rozprasza przy winklowaniu. trzeba się przejechać żeby zobaczyć w czym rzecz i ocenić czy ci to pasuje. pierwsze roczniki tracera mają też tendencję do wpadania przodu w wezykowanie przy mocnym przyspieszaniu i większych prędkościach (dopiero niby zeszłoroczna wersja ma to poprawione przez dłuższy wahacz ale dochodzą z netu sygnały że tez potrafi wezykowac). w sumie to nie wiadomo czym to spowodowane. w moim na początku to było a teraz nie ma zupełnie ¯\_(ツ)_/¯ jak jeździłem nową demowka w 2017 to też to miała. niektórzy wciąż to mają. Tiger znowu może być trochę klockiem do miasta, ale nim nigdy nie jeździłem, tylko się przymierzałem więc tu za wiele nie powiem. na pewno Tiger da lepsza osłonę od wiatru niż tracer (o golasie nawet nie wspominam). pozycja na tracerze jest ok jeśli robisz te maks 300 dziennie przez kilka dni z rzędu z jakimiś regularnymi przestojami. dłuższe trasy już mogą być niewygodne ale to też bez przesady. zależy kto jakie ma dupsko i jak pokrzywiony kregoslup. tracer ma pozycję na dole bliżej sporta, na górze jak advenczer, proste plecy, dla mnie nie jest to idealna pozycja w dłuższe trasy. no będziesz musiał sam wybrać bo dales dozynkowe pytanie. między tracerem a tigerem jest spora różnica, a mt09 to już w ogóle oddzielna liga. zawsze jest jeszcze tracer 700 xD może będzie bardziej przystępny cenowo od 900. jeśli chodzi o moje osobiste preferencje to trafiłem z tracerem mt09 w 9.5, w ogóle mi się przez półtora roku nie znudził, tylko to przejście off-on jest wkurwiajace czasem (╯°□°)╯︵ ┻━┻

    •  

      @Steven_Hyde dzięki ziomek za taki wpisik

    •  

      @vaneck: Ile godzin wytrzymasz w trasie skulony za tą mikrą szybką?

    •  

      @tereketerete: tyle ile będę musiał?
      Ja jeżdżę dla przyjemności, jak nie jest przyjemnie to nie jeżdżę. Z tego powodu unikam autostrad, z szybką czy bez autostrady są zabójczo nudne. Mieszkam w Niemczech i mam czego unikać. Tutaj w ogóle jest inna filozofia praktykowana: motocykl się na lawetę bierze i jedzie autostradą w miejsca gdzie jest fajnie (czytaj: dużo zakrętów). Znam mnóstwo motocyklistów i nikt autostrad nie używa. Laweta albo busik.

    •  

      @vaneck: Nigdzie nie pisałem o autostradzie. Jak nie przekraczasz prędkości 90km/h to spoko, niestety powyżej tego ciężko się jedzie bez turystycznej szyby - na dłuższą trasę nie da się leżeć na baku zgarbiony chowając się od wiatru.

    •  

      @tereketerete: a gdzie przekraczasz 90 km/h przez kilka godz?
      Ciągle czytam na wypoku, że bez szyby się nie da. Nieprawda! Śmieszne jest kupowanie motocykla typu BMW 1200 GS, z alu kuframi i szkieletem z rurek dla ochrony i latanie 200 km wokół komina bo żona brzęczy, że wracać trzeba.
      Jaka najdłuższą trasę zrobiłeś? Dlaczego nie da się leżeć w dluższej trasie? Ludzie robią trasy dookoła świata na gsx-r, wszystko się da.