Wpis z mikrobloga

@beQuick: Ciężkie jest życie lotnika #4... dla odmiany o samolocie, który bardzo chciał wrócić do domu...

Samolot wywiadowczy RAF RE 8 nr A.3816 z 3 eskadry Australian Flying Corps był uczestnikiem bardzo nietypowego zdarzenia. W dniu 17 grudnia 1917 r. por. J. L. Sandy oraz sierż H. F. Hughes stoczyli nierówną walkę powietrzną z sześcioma niemieckimi Albatrosami D Va. Zanim przybyły posiłki lotnicy zestrzelili jeden z myśliwców. Po rozproszeniu Albatrosów, samoloty alianckie przybyłe na pomoc udały się we własnym kierunku. RE 8 nr A.3816 również kontynuował swój lot, jednak na lotnisko już nie powrócił.

Okazało się, że por. Sandy i sierż. Hughes trafieni celną serią ponieśli śmierć jeszcze w trakcie potyczki z myśliwcami niemieckimi. Samolot niosący martwą załogę trafił na "pomyślny" wiatr, który utrzymał maszynę w powietrzu aż do zużycia całego zapasu paliwa. Po około 50 milach RE 8 wylądował samodzielnie (bez ludzkiej pomocy). Następnego dnia odnaleziono zaginioną maszynę, zwłoki nieszczęsnych lotników australijskich cały czas spoczywały w swoich kokpitach. Był to prawdopodobnie pierwszy tego typu przypadek w historii lotnictwa.

~Encyklopedia Lotnictwa Polskiego 1918-1920 w ramach skynet-project.com
#100lecielotnictwawojskowego #historia #ciekawostki #lotnictwo #samoloty #raf #rfc #wojsko #lotnictwoiirp #iwojnaswiatowa #gruparatowaniapoziomu
beQuick - @beQuick: Ciężkie jest życie lotnika #4... dla odmiany o samolocie, który b...

źródło: comment_UkJYbSoYN98nRENU8s4hPCU6s9Ypzsc1.jpg

Pobierz
  • 1