Wpis z mikrobloga

Czy jest możliwe, aby ktoś zaprogramował tak komputer, aby ten nie wyświetlał błędów?

Dzisiaj poprzez wyciągnięcie jakiegoś przekaźnika samochód wprowadził się w tryb serwisowy, ale na OBD nie wyświetlił żadnych błędów.

Poza tym mam pewien problem z wentylatorem w Chevrolecie Cruze 1.4 Turbo. Po nagrzaniu silnika do odpowiedniej temperatury cały czas pracuje, nawet przy ujemnej temperaturze na zewnątrz. Co ciekawe, wprowadziliśmy auto w tryb serwisowy poprzez wypięcie przekaźnika. Okazało się, że wentylator poprawnie włącza się przy powyżej 100 stopnia i gdy silnik osiąga mniejszą temperaturę to się wyłącza. Powtórzyliśmy to samo w normalnym trybie w takich samych warunkach i temperatura nie chce spaść poniżej 105 stopni, przez co cały czas wentylator kręci.

#mechanikasamochodowa #pytanie #pytaniedoeksperta #samochody
  • 8
Czy jest możliwe, aby ktoś zaprogramował tak komputer, aby ten nie wyświetlał błędów?


@miked: Da się, często sprytni cziptunerzy wywalają całe tablice błędów aby klientowi nie zapalił się przypadkiem chceck i do nich nie wrócił z reklamacją.
@miked: Trzeba by zgrać pamięć z ecu silnika i porównać z nieruszanym oryginałem. Albo po prostu wsadzić inne ECU ale to znów będzie się wiązać z zaprogramowaniem immobilisera jeśli nie wymieni się innych komponentów sparowanych z ECU (najczęściej elementy immobilisera jak transponder w kluczyku czy nawet jakiś moduł stacyjki jeśli występuje).
@miked: Zależy gdzie i u kogo. Jakieś usuwanie EGR (bez DPF) to w mniejszym mieście można znaleźć za 200zł. Ciekawe czy ktoś specjalnie wywalał to zgłaszanie błędów specjalnie u ciebie. Może zobacz jakie fabrycznie ciśnienia doładowanie powinien mieć twój samochód przy gazie w podłodze i porównaj ze swoim. Jak ktoś robił cziptuning to podniósł doładowanie (szczególnie jeśli to silnik benzynowy, bo w nich zwiększenie samej dawki paliwa bez powietrza tylko zmniejszy
@miked: Kontrolka informuje o niemożliwości spełnienia wymagań dotyczących emisji spalin jest informacją dla diagnosty aby nie przepuścić auta, więc usterka nie wpływająca na spełnienie emisji nie zawsze spowodują wyrzucenie kontrolki.

Oprócz tego sterowniki lpg mają opcje kasowania błędów (wszystkich, bądź wybranych) w locie.
@Crow7422: Nie rozumiem o co chodzi z kontrolką dot. emisji spaleń?

Auto nie jest zagazowane.

@biskup2k

Na wyświetlaczu średnie spalanie 9,1. Wydaje się, że nie jest szczególnie duże, ze względu na to że nie robię długich tras. Chyba, że wskaźniki spalania również można oszukać?
@miked: Nie mówię że u ciebie tak jest, bo raczej nikt kto zna choć trochę zna się na cziptuningu nie podniesie samej dawki paliwa w silniku turbobenzyna w celu zwiększenia mocy (bo i tak są przylane aby dziur w tłokach nie wypalało).
Ale to było takie wtrącenie bardzo luźno związane z twoją sprawą a bardziej chodziło mi o porównanie ciśnienia doładowania względem serii.

Jeszcze są samodzielne kasowniki błędów OBD które można