Wpis z mikrobloga

@antek_akrobata: po części chwyt marketingowy... po części inna geometria ramy, inne kierownice, inna wytrzymałość, inne materiały do produkcji..
fitness - kierownica zwykle prosta, często budżetowa szosówka z prostą kierą....
gravel - taka szosówka z kołami na szutry, bardzo wzmocnioną ramą (mniej idą na wagę ramy, bardziej na wytrzymałość)
cross - to już bardziej "góral' na cieńszych kołach... ale styl jazdy bardziej "góralski".. dobry pod wyjazdy po -set km z sakwami... z
@antek_akrobata: A w czym ma pomóc tak szeroka klasyfikacja? Bardzo dobrze, że jest coraz bardziej szczegółowy podział, łatwiej dobrać odpowiedni rower dla siebie. Miałem wcześniej gravela, teraz mam innego gravela. Niby tak samo się nazywa, a różnica spora, więc jeśli między jednym gatunkiem mogą być takie różnice, to co dopiero między różnymi typami, które chciałbyś razem sklasyfikować.
@vlodek2532: @balrog84: @Gippo86: @uketrab: dzięki za wytłumaczenie, podobnie wyczytałem w internecie, aż się zacząłem powoli gubić... od zawsze jeżdżę na rowerach szosowych, ale czasami bywa to niewygodne i zaczynają boleć plecy. Pomyślałem, że wymieniłbym ogumienie na szersze, ale to by mnie spowolniło na asfalcie, a na szutrze jeżdżę rzadko i jeszcze szosa daje radę. Z drugiej strony to bez zmiany geometrii ramy też niewiele zdziałam, może wymiana kierownicy
@antek_akrobata: polecam wybrac sie do sklepu i przymierzyc sobie Specialized Diverge (im wyzszy model tym lepiej). Ja szukałem ostatnio roweru na codzien ale w miarę szybkiego. Jazda po ścieżkach, lesie, itp. Na diverge czułem się najbardziej komfortowo. Przymierzałem też Scott Speedster i Addict ale to była typowa szosa na szerszej oponie. Dużo ludzi chwali tez opony Sawtooth 2bliss, które farbycznie są w nowych Divergach.
@antek_akrobata: W przypadku geometrii dochodzą także kwestie, które mogą wydać się mało istotne, bo nie mają aż takiego przełożenia na pozycję rowerzysty (jak agresywna jest jego sylwetka?). Przykład to czy palce stóp nie będą zahaczać o koło tzw. "toe overlap" - ramy szosowe są "krótkie", ale nie jest to zazwyczaj problem, bo nie przewiduje się częstego/gwałtownego skręcania przy niższych prędkościach. Tak samo prześwit pedałów od ziemi (w przypadku geometrii podawany parametr