Aktywne Wpisy
pamareum +17
Jak w mieście wojewódzkim żyć za mniej niż 10k netto? Zastanawiam się czy faktycznie tak mało zarabiam (9k, od lutego podwyżka na 9,5)
-wynajem 2,5k (dwa pokoje)
-opłaty 0,7k (czynsz, prąd, internet)
-catering dietetyczny 1,8 k (3,5 k kalorii)
-pozostałe zakupy żywieniowe 0,4k
-koszty związane z autem 1k
-sponsoring 19 letniej Ukrainki 1,5k (kosmetyki, prezenty, kwiaty, różne niespodzianki)
-netflix, Spotify, yt 0,1k
-ubrania i higiena 0,5k
Łącznie 8,5k. Zostaje 0,5k póki co.
-wynajem 2,5k (dwa pokoje)
-opłaty 0,7k (czynsz, prąd, internet)
-catering dietetyczny 1,8 k (3,5 k kalorii)
-pozostałe zakupy żywieniowe 0,4k
-koszty związane z autem 1k
-sponsoring 19 letniej Ukrainki 1,5k (kosmetyki, prezenty, kwiaty, różne niespodzianki)
-netflix, Spotify, yt 0,1k
-ubrania i higiena 0,5k
Łącznie 8,5k. Zostaje 0,5k póki co.
text +108
Wiem że na wykopie jest trochę lewakow i feministek. Więc poproszę i jakieś logiczne uzasadnienie, dlaczego #!$%@? się jest ok, a np panie z parasolami na F1 to już zło wcielone i poniżanie kobiet? Tylko nie #!$%@? mi o tym, że te kobiety są do tego zmuszone sytuacja ekonomiczna. W Afryce I Azji miliony dzieci pracuje, bo też ich sytuacja do tego zmusza, ale lewica walczy z pracą dzieci. Poza tym skąd
czyli
Polski Fiat 127p
Lata 60. i 70. XX wieku były okresem owocnej współpracy koncernu FIAT oraz PRL – dzięki umowie zawartej pomiędzy nimi doszło do kupna licencji na Polskiego Fiata 125p, a także, w niedalekiej przyszłości, do Polskiego Fiata 126p. Mało kto jednak zdaje sobie sprawę z tego, że FIAT, oprócz wyżej wymienionych pojazdów, miał także inne modele montowane w zakładach FSO na Żeraniu, czy też w FSM w Bielsku-Białej.
Fiat 127, który był montowany w Polsce w latach 1973-75 jako Polski Fiat 127p, był jednym z takich aut. Samochód początkowo był brany pod uwagę przy zakupie licencji na „auto dla ludu” – samochód pomimo posiadania dynamicznego i oszczędnego silnika, czy też ówcześnie dużego wnętrza i bagażnika, ostatecznie przegrało z młodszym, mniejszym i tańszym Fiatem 126.
Pojazdy składane na Żeraniu charakteryzowały się posiadaniem silnika 0.9 w układzie OHV, a także wykorzystaniem części współzamiennych z produkowanym kantem – między innymi elementy elektryki (cewki, przerywacze kierunkowskazów, itp.) czy też wycieraczki – włoski model posiadał malowane wycieraczki, zaś „polski” – metalowe, przejęte z 125p. Większość aut posiadała także małą klapę bagażnika – nieliczne egzemplarze były w wersji hatchback.
Samochód był chwalony za swoje właściwości – pomimo słabego, 47-konnego silnika 127p był dynamiczny, a także oszczędny; pojazd był także większy, przestronniejszy i lepiej wykonany od „malucha”, co czyniło go pożądanym na rynku pojazdem.
Do 1975 roku wyprodukowano – a raczej złożono - nieco ponad 6 tysięcy egzemplarzy; obecnie zachowały się nieliczne wozy.
#samochody #motoryzacja #gruparatowaniapoziomu #fso #fiat #autakrokieta
Komentarz usunięty przez moderatora
@superduck: no to prawda, chociaż licencji nie kupili od razu po powstaniu 127; sam temat Zastav oraz powiązań z FSO czy Fiatem jest dość ciekawy, bo np na Żeraniu montowali Zastavę 1100 jako 1100P, zaś nasi wysyłali 125p, które było jako Zastava 125pz
Poniżej 125p na serbskich blachach napotkany w Berlinie
Komentarz usunięty przez moderatora
@Prawilny_Czykierek: było, nazywało się Syrena