Wpis z mikrobloga

@Yakooo: Od zera do programisty
Jestem po technikum inf, planuje isć na studia co prawda zaoczne, pomoglibyście mi w drodze aby zostać programistą?Wiem, że to śmiesznie brzmi, po prostu chciałbym się dopytać co najlepiej byłoby mi opanować, jak wyznaczyć sobie tę drogę, zdając tam jakieś e14 w szkole, najbardziej podobała mi się strona back-end, która wydaje mi się, jest troszkę stabilniejsza niż typowo front-endówka, która za szybko się rozwija do tego, nie potrafie dopasowywać kolorów itd.

Powiedzielibyście mi co najlepiej było sobie przestudiować?
Może dostanę się na PŁ na informatyke, co prawda wiem, że studia a praca to zupełnie coś innego, myślę, że na początku też nie bedę w tyle jak posiedzę na tym mocniej w wakacje.

Na początek kurs C++, potem co? PHP czy Java? Wiem, że to jest strasznie indywidualna kwestia, sam chciałbym znać dobrze dwa języki programowania, w wakacje idzie przyswoić troszkę tej wiedzy (która pomoże mi w dalszej nauce?) Nie chce zmarnować 4 miesięcy w które mógłbym coś poznać, może jakieś środowiska/biblioteki poznać? Co mogę zrobić? Jestem troszkę zagubiony, w co wejść, aby jak najlepiej przepracować te wakacje patrząc z perspektywy, jakbym był zielony w programowaniu a chciałbym nabyć dużo wiedzy typowo back-endowej. Pozdro i z góry dzięki za jakieś porady, poradniki, czy tam kursy, na pewno mi pomogą. Pozdro wariaty! =)

Myślę w przyszłości o JAVA / PHP

#programista15k #programowanie #studia #nauka #praca
  • 72
@Yakooo: Chodzi mi o to, aby ktoś mógł mi pomóc w wyznaczeniu tej drogi, co najlepiej zacząć na początku, co potem, skąd czerpać wiedzę, może jakaś dobra książka albo kurs? Tak aby jak nałatwiej przyswajała mi się wiedza. Mam nadzieje, że ktoś kto już przeszedł tę drogę coś doradzi. Z fartem! =)
@Yakooo: PHP to dobry pomysł jeśli chcesz znienawidzić pracę, programowanie i siebie na resztę życia.
Java jest w sumie okej i ciągle jest rozwijana.