•  

    Mirki, przymierzam się do zakupu jednego z trzech aut:

    Skoda Octavia RS, Kia Proceed GT oraz Seat Leon Cupra. Co byście wybrali? Za Skodą przemawia rozmiar, zdecydowanie najwygodniejsze auto. Niestety, w dobrym wyposażeniu trzeba dać ok. 160k. Martwi mnie też duża moc przy FWD.

    KIA jako jedyna z tej trójki nie ma zawieszenia DCC, może ktoś powiedzieć, jak to auto się sprawuje na nierównościach? Na jeździe testowej nie miałem możliwości sprawdzić, jak auto 'wybiera' nierówności. Jak to wygląda przy 140-150 km/h? Na plus bardzo dobra cena.

    Seat jest idealny pod kątem wyposażenia i mocy, ma też 4x4, ale chyba trochę za małe wnętrze. Dobry bagażnik, ale niewiele miejsca w środku - w sumie Proceed nie jest wiele większy, ale 40 tys tańszy.

    Od paru tygodni analizuje wszystkie auta i ciągle nie wiem, czy opłaca mi się dokładać te 30-40k do Skody lub Seata. Obstawiam też, że koszty AC itp będą wyższy przy Skodzie i Seacie.

    #kia #skoda #seat #motoryzacja #pytanie

    +: Yelonek
    •  

      @beniu89 czy brałeś pod uwagę stingera w tych kwotach?

    •  

      @haber50: Za mały bagażnik niestety i do tego mało ustawny. Poza tym droższy niż ta trójka (patrzę tylko na GT Line) i do tego RWD - moja żona ma też tym czasem jeździć.

    •  

      A do czego planujesz głównie używać takie auto? Jak do upalania na torze i szaleństw ogólnie, to bym brał Leona. Jak ma to być mocne auto na co dzień, do wygodnego i bezstresowego przemieszczania się (zwłaszcza na długich trasach) to uważam, że octavia rs będzie bezkonkurencyjna.

    •  

      do tego RWD - moja żona ma też tym czasem jeździć.

      @beniu89: Jaki jest problem z RWD? Wiele kobiet jeździ z RWD nawet o tym nie wiedząc ( ͡° ͜ʖ ͡°) O ile nie będzie się bawiła w wyłączanie ESP i innych elektronicznych wspomagaczy, to nie ma prawa nic się zdarzyć, chyba że będzie popylać po 150kmh na krajówkach w deszczu. Argument bagażnika i ceny bardziej za mną przemawia ;)

    •  

      @sh4dow30: Głównie do jazdy po Śląsku, czyli miasto i 20km trasy. Raz na miesiąc dłuższy wyjazd, ok 300km. Czyli auto na codzień. Aha, mam dziecko w foteliku i wózek w bagażniku.

    •  

      @makeMyLifeEasier: Masz rację, ale ja znam żonę - jej tata i brat są rajdowcami, a ona ma po nich zamiłowanie do prędkości, ale umiejętności niestety nie odziedziczyła.

      +: adiosk
    •  

      @beniu89 To tym bardziej bym brał Octavię. Inna sprawa, że jak nie jeździsz na tor, to na polskich drogach ciężko wykorzystać w pełni nawet 160 KM w samochodzie, więc te 245 ze skody powinno być z dużym zapasem jeszcze

    •  

      @beniu89: FWD tutaj nie uratuje jak się pędzi, życzę żeby jednak nabrała pokory. Powodzenia w wyborze!

    •  

      @beniu89: do kii jeszcze dolicz sobie rabat 6 proc z grup zawodowych i będzie git

      +: DOgi
    •  

      FWD tutaj nie uratuje jak się pędzi,

      @makeMyLifeEasier: Racja.

    •  

      @beniu89: jak potrzebujesz bagażnika to możesz sie nawet zastanowić nad sportage 177 kuca

    •  

      @beniu89: Jak masz jedno dziecko to do Leona się zmieścicie, ale jak macie się gdzieś zapakować mocno to już może być ciasno - wiem co mówię. W środku jest całkiem sporo miejsca, ale już bagażnik i np. drugi fotelik to już słabo.

      Octavia nieco większa, ale ja mam jakąś awersję do Octavii - typowe auto przedstawiciela handlowego tak jak Ford Focus. Zamiast octavii celowałbym w Superba.

    •  

      @otakoryba: Mam już crossovera, teraz chcę coś niskiego.

    •  

      @beniu89: klasycznie, wszystko powyżej 200KM tylko 4x4 lub RWD

      +: beniu89
    •  

      @beniu89: patrzyłeś może na i30N?

    •  

      @peterr767: Nie miałem możliwości testować, ale ma za mały bagażnik i środek mniej-więcej taki sam, jak Leon. Musi być przynajmniej 500l pojemności.

      @komoornik: Dlatego kusi mnie Kia, bo te 206 KM na przedniej ośce jeszcze ujdzie.

    •  

      @beniu89: jest jeszcze fastback, ale 500 to on chyba nie ma

    •  

      @peterr767: 450l ma fastback. 500 to minimum, a 580-600 to ideał.

    •  

      @beniu89: Kia ma lepszą gwarancję i jest lepiej wykończona (lepsze wnętrze), do tego wg. mnie dużo ładniejsza. Produkty VAG w ostaniej dekadzie bardzo spadły na jakości więc nie ma się też co sugerować że Golf (i Octavia i Leon to praktycznie Golf) będzie mniej awaryjny. Do tego wszystkie te samochody mają skrzynie dwusprzęgłowe co może być problematyczne. W tej cenie też bym się zastanowił na Stingerem albo ewentualnie Alfa Giulia.

    •  

      @rdkk: Dzięki za komentarz. Stinger i Giulia mają za małe bagażniki niestety.

    •  

      @beniu89: Z podanych Proceed, o ile nie będzie za mały, jeżeli tak to zdecydowanie Octavia. Może spróbuj po salonach VW pojeździć i porozglądać się za Golfem R? Zaraz wychodzi nowy model i salony się go pozbywają, a czterobut jednak powyżej tych 200 kuni się przydaje na codzień.

      +: beniu89
    •  

      to na polskich drogach ciężko wykorzystać w pełni nawet 160 KM w samochodzie
      @sh4dow30: bez przesady. Takie 160KM jest optymalne, ale spokojnie można zrobić uzytek i z 250KM.

    •  

      @beniu89: Weź pod uwagę że w przyszłym roku wchodzi nowa octavia. Mam ten sam dylemat, odrzuciłem leona ze względu na brak elektryki fotela (samochodem jeździ częściej żona ;)) Octavia RS całkiem przyjemna ale środek mam wrażenie że gorszy od Kianek... Doposażona też kosztuje sporo... Teraz wybieramy pomiędzy proceedem a Stingerem.Dwójka dzieci wkrótce. Plusem proceeda jest cena - po rabacie ze wszystkimi pakietami bez dachu około 125-126k

      +: DOgi
    •  

      @haber50: O, dobrze, ze mi przypomniales o elektrycznym fotelu, bo to tez dla mnie mus.

    •  

      @beniu89: Proceed ma tylko kierowcy jak dokupisz pakiet, RS miał chyba możliwość eletryki z dwóch stron-tylko nie wiem czy z pamięcią ustawień był fotel pasażera. Proceed również odsuwa i dosuwa fotel przy wsiadaniu/wysiadaniu. ;)

    •  

      @beniu89: Octavia i Leon to modele, które lada dzień zostaną zastąpione kolejnymi generacjami. Nie wiem jak Ty, ale ja na pewno nie wydałbym ponad 150 tysięcy na nowe auto, które za rok/dwa zrobi się "stare" (o ile już takie nie jest - jeździ tego mnóstwo po drogach); tym bardziej, że rabaty na te modele z racji wieku nie są wcale jakieś spektakularne (zwykły Leon jest droższy niż gdy 5-6 lat temu wchodził na polski rynek - mówię o podobnym wyposażeniu i mocy).

      Z tej trójki zdecydowanie wybrałbym Proceeda GT, o ile nie przeszkadza Ci jego głośny, moim zdaniem pierdzący wydech. Samochód ładny, świeży, nieźle wyposażony i dobrze wykończony (wnętrze Proceeda a np. Skody dzieli przepaść).

      Zwróciłbym jeszcze uwagę na Focusa ST, który latem ma mieć premierę (podobno już można go zamawiać - jeśli ktoś nie boi się kupowania w ciemno). Wersja kombi z silnikiem 2.3 280KM i manualną skrzynią biegów ma wystartować od 137 400. Nawet jeśli zaszalejesz w konfiguratorze i dobierzesz sporo dodatków (w standardzie jest już niemal wszystko), to spokojnie zamkniesz się w cennikowych 150 tysiącach, od których podobno też będzie można urwać 6-7%.

    •  

      @beniu89 zablokowane pv masz, nie mogę odpisać

    •  

      @beniu89: wybór jest bardzo prosty opel astra

    •  

      @beniu89: Przejedź się Octavią RS i Proceedem.
      Moje zdanie jak i osób, które miały okazje porównania jest takie, że przy Proceedzie w zakrętach i w kulturze zawieszenia Octavia to prymitywna taczka. Tam jest tylko jeden tryb zawieszenia (wiem, że ma DCC) - komfort. Trust me, nic innego nie będziesz chciał nigdy ustawiać. Jeśli nie boisz sie twardszych zawieszeń i nie szukasz strickte komfortu to zawieszenie Proceeda jest imo absolutnym topem w tej klasie obok Focusa ST i Golfa GTI w kwestii komfortu i prowadzenia - jeszcze raz zaznaczę, jak na usportowiony zawias.

      Jeśli natomiast zależy ci głównie na przestrzeni i praktyczności i wg tego oceniasz ogólny komfort auta, to nie ma się co zastanawiać i brać Octavię. Osobiście wolałbym jednak Superba nawet z nieco niższą mocą.

      Seata nie ma sensu rozważać, chyba, że interesuje cię jedynie start spod świateł. Reszta to słabizna w ładnym opakowaniu.

    •  

      @beniu89: weź pod uwagę to, że proceed gt w automacie ma w katalogu bardzo zaniżone osiągi.

      Na jeździe testowej nie miałem możliwości sprawdzić, jak auto 'wybiera' nierówności. Jak to wygląda przy 140-150 km/h?

      @beniu89: pytasz jak wygląda wybieranie nierówności przy 140-150 km/h? xd

    •  

      @stannis: Tak to napisałem, ale zupełnie nie o to mi chodziło. Miałem zapytać, jak z hałasem przy prędkościach autostradowych, a napisałem głupoty.

    •  

      @beniu89: ciężko mi powiedzieć, gadać bez problemu można, ale nie mam porównania do innych kompaktów - możliwe, że w jakimś golfie albo focusie jest znacznie lepiej (nie wiem, nie testowałem) i gdybym przejechał się po trasie tymi autami to nagle proceed wydawałby mi się głośny...

      Jedyne do czego mogę porównać proceeda to do trochę już rozklekotanego mondeo mk4 z 2010 roku z dieslem pod maską i przebiegiem prawie 200k km - w proceedzie jest znacznie ciszej zarówno w mieście jak i przy prędkościach autostradowych. Dla mnie jest okej.

      Z takich wad proceeda gt to sprawdź jakie inne autka mają baki i ile palą przy prędkościach autostradowych - proceed ma bak tylko 50 litrów, a przy prędkościach autostradowych nie spali raczej mniej niż 9-10 litrów paliwa na 100 kilometrów, matematykę pozostawiam Tobie, ale ogólnie zasięg auta jest słaby :(
      No i potestuj wydech, jechałem z tyłu tylko raz i w trybie sport brzmi to zajebiście (szczególnie właśnie z tyłu), ale komuś może to przeszkadzać - w trybie normal wydechu z przodu nie słychać i nie zwracasz na niego uwagi, z tyłu możliwe, że jest głośno, nie wiem, tak jak wspomniałem jechałem z tyłu tylko w trybie sport. Jeśli nie spodoba Ci się brzmienie wydechu to polecam wersję gt-line 140 konną, osiągami będzie pewnie lepsza niż np. o 40 koni mocniejszy focus, a przy tym znacznie cichsza i bardziej ekonomiczna od wersji gt. Sam nie wiem czy to nie jest lepsza opcja od wersji gt.

      +: beniu89