#mechanikasamochodowa #volvo Już se nie daje rady ( ͡°ʖ̯͡°) Volvo v40, 2.0B Wymieniałem wczoraj hamulce z tyłu i mam problem z tloczkiem. Nie mogłem go na początku wkręcić żadną siłą, później jakoś trochę się ruszył i z wielkim oporem wszedł. Założyłem wszystko I po jeździe próbnej tarcza się bardziej grzeje niż z drugiej strony. Wygląda to tak jakby się tłoczek nie cofał.
Od razu mówię, że wymieniłem w zeszłym roku gumki, gumeczki, tłoczek, przewody hamulcowe. Dodatkowo zacisk ma założoną sprezynkę, żeby wracał ręczny.
Ktoś ma jakiś pomysł jak to rozgryźć, bo się #!$%@? I będę jeździł tylko na 3 zaciskach
@KosmicznyPolityk: linka jest ok, chodzi leciutko Z tym zaciskiem to mnie zaciekawiłeś, bo miałem przez chwilę tak, że klocek brał tylko zewnętrzną cześć tarczy, a środek to tak muskał. Po weekendzie wyciągnę zacisk i sprawdzę jak go działa na stole bez płynu itd
@jaki_inny_nick: tłoczek nowy? Sprawdziłeś czy ma taką samą średnice jak stary tłoczek? Rozbierz to jeszcze raz i umyj dobrze. Miałem tak w golfie 4 zacisk w środku zabrudzony i tłoczek ciężko było wkręcić.
@jaki_inny_nick: a jak wymieniałeś tłoczek i gumki to oglądałeś wnętrze? Łoże tłoczka? czasem jak się dostanie syf jakiś to już jest za późno i zacisk w środku jest porysowany.
@wstalemwczesnierano: tłoczek nowy, wszystko się zgadza z rozmiarem @vucko: jak wymieniłem, to wyczyściłem wszystko to sucha, przedmuchałem jeszcze i później założyłem świeże i nasmarowane Zastanawiam się jeszcze nad tym czy się samoregulator nie psuje skoro bez sprężyny nie wraca ręczny
@jaki_inny_nick: skoro dźwignia nie wraca sama z siebie tylko pomagasz jej sprężyna to chyba samoregulator jest winowajcą. Powinno to przecież działać bez żadnych sprężyn dodatkowych.
@wstalemwczesnierano: zrobiłem kiedyś tak, że zrzuciłem linkę i ruszalem samą dźwignią bez sprężyny. No to dźwignia wróciła tylko do połowy położenia i jak ją dociągnąłem do końca, to już tam została, ale tłoczka nie schowała
@jaki_inny_nick: wyciągnij gumkę uszczelniającą, ten taki kwadratowy oring i zobacz czy lekko wejdzie tłoczek i się wkręci. Po regeneracji chodził dobrze i przestał czy po regeneracji tak się zrobił? Regenerowałeś bo coś stanęło czy dmuchałeś na zimne?
@Jemigrant: naprawiałem lewy zacisk, bo skorodował tłoczek, to i przy okazji zrobiłem lewy zacisk Po regeneracji lekko weszło i nawet się wysuwał i chował bez oporów i sprężynki
@Jemigrant: tak, a później znowu się zaczęły się jazdy bo gdzieś tę sprężynę po drodze zgubiłem i ręczny tylko do połowy odbijał. Linka jest na 100% sprawna
Chciałbym oficjalnie NAPLUĆ z tego miejsca na każdego któremu nie chcę się dziś iść na #wybory nie zależnie od tego na kogo by zagłosował. Oczywiście podwójnie chciałbym OPLUĆ tych którym się dziś nie chcę iść ale będą pisać o polityce na mirko regularnie.
DOSKONALA BRUNETKA ? Faceci jak ona wam sie podoba ? Kobiety co myslicie o takim stylu? Te paznokcie, usta, rzesy, makijaz, piersy itd. Ocencie jej wyglad
Już se nie daje rady ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Volvo v40, 2.0B
Wymieniałem wczoraj hamulce z tyłu i mam problem z tloczkiem.
Nie mogłem go na początku wkręcić żadną siłą, później jakoś trochę się ruszył i z wielkim oporem wszedł. Założyłem wszystko I po jeździe próbnej tarcza się bardziej grzeje niż z drugiej strony. Wygląda to tak jakby się tłoczek nie cofał.
Od razu mówię, że wymieniłem w zeszłym roku gumki, gumeczki, tłoczek, przewody hamulcowe. Dodatkowo zacisk ma założoną sprezynkę, żeby wracał ręczny.
Ktoś ma jakiś pomysł jak to rozgryźć, bo się #!$%@? I będę jeździł tylko na 3 zaciskach
Sprawdź też przewody hamulcowe, jak są gumowe to czy nie są napuchnięte bo to też może być problem ;)
A przewód elastyczny wymieniłem 2 tygodnie temu
O i jeszcze czy aby na pewno dobrze klocki są założone. Czy nie ma wżerów na tarczy bo może sam zacisk jest kopnięty i krzywo wszystko pracuje.
Odpowiedz hamulce sprawdź płyn czy jest no i czemu tak ciężko tłoczek wchodził jak go wkrecałeś?
Z tym zaciskiem to mnie zaciekawiłeś, bo miałem przez chwilę tak, że klocek brał tylko zewnętrzną cześć tarczy, a środek to tak muskał.
Po weekendzie wyciągnę zacisk i sprawdzę jak go działa na stole bez płynu itd
Prowadnice klocków też powinny być czyste i raczej bez smaru.
Sprawdzałeś działanie mechanizmu hamulca ręcznego na stole?
@KosmicznyPolityk: na lustro zrobione jest :D
Rozbierz to jeszcze raz i umyj dobrze. Miałem tak w golfie 4 zacisk w środku zabrudzony i tłoczek ciężko było wkręcić.
@vucko: jak wymieniłem, to wyczyściłem wszystko to sucha, przedmuchałem jeszcze i później założyłem świeże i nasmarowane
Zastanawiam się jeszcze nad tym czy się samoregulator nie psuje skoro bez sprężyny nie wraca ręczny
Rozłożę to po weekendzie i zobaczę co mu się dzieje
Po regeneracji lekko weszło i nawet się wysuwał i chował bez oporów i sprężynki