•  

    BMW M8 i M8 Competition zaprezentowane - jeszcze bliżej ideału

    BMW postanowiło wrócić korzeni przywracając serię 8 do produkcji po kilkudziesięciu latach. Już odmiana 850i robiła ogromne wrażenie i była godnym konkurentem dla Mercedesa czy Porsche. Jednak był to samochód bardziej luksusowy niż sportowy, co mogliśmy zauważyć podczas szybkiej jazdy, ale byliśmy pewni, że to nie ostatnie słowo BMW odnośnie serii 8. Teraz jednak bawarska marka pokazała nową, topową wersję, czyli M8 oraz jej jeszcze bardziej bezkompromisowy wariant Competition.

    Przygotowane przez bawarskiego producenta warianty wyposażone są w silnik V8 TwinPower Turbo o pojemności czterech litrów. Dla podstawowej wersji M8 generowane jest 600 koni, a dla mocniejszego wariantu Competition 625 koni. Za przełożenia odpowiada 8-biegowa skrzynia M Steptronic z układem Drivelogic, a moc silnika jest kierowana na drogę za pośrednictwem napędu na wszystkie koła M xDrive. BMW chwali się, że architektura samochodu została zaprojektowana pod kierunkiem jazdy torowej, ale nie to jest najważniejsze. BMW M8 jest pierwszym samochodem, w którym można regulować siłę nacisku pedału hamulca i ustawić dwa wybrane ustawienia. To dosyć rewolucyjne rozwiązanie, bo nigdy wcześniej nie stosowano w zwykłym samochodzie takiego rozwiązania przeniesionego z wyścigówek klasy GT3.

    Jeśli zastanawiają Was osiągi M8 to dla podstawowej odmiany pierwsza setka to kwestia 3,3 sekundy w nadwoziu Coupe i 3,4 dla Cabrio. M8 Competition potrzebuje odpowiednio 3,2 i 3,3 sekundy. Ciekawy jest fakt, że wszystkie rodzaje nadwozia i warianty mają 750 Nm. Specjalnie dla M8 zaprojektowano nowy system chłodzenia, który ma zapewnić optymalne warunki pracy dla silnika zarówno na torze jak i podczas codziennego użytkowania.
    Czytaj dalej...

    #bmw #motoryzacja #samochody #swiat #europa #polska #technologia #rozrywka #ciekawostki #carboners

    źródło: P90348795_highRes_the-all-new-bmw-m8-c.jpg

    Gorące dyskusje ostatnie 12h