•  

    Kings Bounty- ta stara część. Nie przetrwała próby czasu. Swego czasu niezła gra.

    Heroes 1- Kolejna z części która nie przetrwała próby czasu. W swoich latach dobra gra, chociaż bardzo ograniczona i niezbalansowana. 4 Bohaterów i 4 zamki. Mało

    Heroes 2- Pamiętam jak wielu mówiło że jest to tylko trochę ulepszona pierwsza część. Bzdury. Na swe czasy bardzo dobra gra mimo kijowych dodatków. Doszli Nekromanci i Czarodzieje, co by strzałem w setkę. Znów kulał balans( duchy i zbyt mocne Smoki w armii Czarnoksiężnika), lecz przy odpowiedniej kombinacji dało się ugrać każdym. Grafika urokliwa, ładniejsza niż w 4.

    Heroes 3- Gra która miała być bardzo dobra, a wyszła kapitalna. Nawet sami twórcy nie spodziewali się tego jak dobrą grę stworzą, stąd niekiedy pojawiły się niedoróbki. Podstawka( nie licząc kronik) to najsłabsze ogniwo tej części. Zdecydowanie najlepszy oficjalny dodatek to Armagedons Blade. Gra lekko się zestarzała ale dzięki HOTA została odmłodzona niczym Keanu Reeves. O tej grze powiedziano już wszystko. Zdecydowanie najlepsza część.

    Heroes 4- W dzisiejszych czasach gloryfikuje się czwartą część. W chwili premiery panował taki pierdolec że ta część miała taka naprawdę srogo przesrane. Wszystko ze względu na poprzednią część i oczekiwania. Grę spieprzono po całości. Przede wszystkim winni są ci idioci z 3DO,którzy popędzali twórców. Gra trafiła na złe czasy. Ludzie oczekiwali ewolucji,nie rewolucji. Śmiem twierdzić ze gdyby wyszła w czasach 6 i 7, dorobiona z lepszą grafiką byłaby hitem. Niestety przez pośpiech wydano paskudną graficznie część. Zabugowaną i mającą problemy z multiplayerem. Na plus świetna fabularnie kampania(tylko w podstawce, bo dodatki to śmiech na sali) i najlepsza muzyka w serii.

    Heroes 5- Pierwsza część bo tym jak ją Ubisoft przejął. Dyskusyjnie druga najlepsza część. Ludzie oczekiwali trójki w 3D i dostali co chcieli. Tak naprawdę to świetne są tylko Dzikie Hordy. Grafika się zestarzała,ale to nadal dobra gra. Ma najlepszy obok 4 rozwój bohatera i jest najlepiej zbalansowaną częścią.

    Heroes 6- Grałem krótko i powiem tylko tyle. Gówno. Straszna,toporna gra. Pasującą idealnie do dzisiejszego Ubisoftu. Dodatki w których debile stworzyli kopie postaci z poprzedniego uniwersum (Crag Hack,Sandro). Mnóstwo patchy,bo gra była niestabilna.

    Heroes 7- Zły,ale lepszy niż 6. Widać że oszczędzano na tej grze. Ma jednak te same wady co 6. Kompletny brak klimatu i nie grywalność. Może zamiast kombinowania ,poprawności politycznej, wciskania, jak w 6 do Sanktuarium kobiecych ,zbędnych jednostek( 2 pokazuje jak to robić z sensem) i kolejnego naciągania graczy na kasę ,można było zrobić coś w stylu 4. Tylko z lepszą grafiką i z paroma zmianami mechaniki.

    #homm3 #homm5 #homm4

    •  

      @fm08: popieram że homm5 dzikie hordy są na drugim miejscu. Bardzo fajna gra, trochę inna niż 3, ale nadal bardzo grywalna. Super rozwoj bohatera i alternatywne awanse jednostek. Bardzo lubiłem się w nią zagrywać.

    •  

      @fm08: Kings Bounty było pojebane - raz trafiłem na armię chyba 4 duchów, jak mnie rozjebały, to było ich już 20 i choćbym nie wiem ile zbierał armię, to nie dało się ich już rozwalić ( ͡° ʖ̯ ͡°)

    •  

      @fm08: w 7 mnie denerwowała optymalizacja. Jak grafa zaczyna wyć w kompie, to słabo.
      Moim zdaniem 8 powinna być zrobiona w 2D lub w pseudo 2D - coś może w stylu Thronebreaker - The Witcher tales

      źródło: edge.alluremedia.com.au

    •  

      @fm08: 5 jak się ją dobrze zmoduje to aspiruje nawet do grona najlepszej części ;d

    •  

      @Zygmunt_II_August: co warto z modów do HOMM V?

    •  

      @fm08: HoMM 6 to niedoceniona część, obstawiam że większość negatywnych ocen zebrała niedługo po wydaniu, gdy sporo bugów było niepoprawionych, oraz przez problemy z Uplay.

      Można się kłócić czy faktycznie jest w tej części wystarczający "duch" serii HoMM, by nazywać ją szóstą częścią tej serii, ale jako gra jest całkiem niezła, warta spróbowania. Szczególnie spodobało mi się to, że w jednym mieście można rekrutować jednostki ze wszystkich zamków, o ile w tym zamku są zbudowane budynki tych jednostek. Inne fajne rozwiązanie to obszary kontroli zamków, dzięki którym nie można przejąć na stałe budynków produkujących surowce, dopóki nie przejmie się zamku ich kontrolującego.

    •  

      @Langus: enchanced ai heroes 5,5 http://h5.heroes.net.pl/download/pozostale te wszystkie 5 modów i jak chcesz to jakieś pierdołowate zmiany w interfejsie ja mam taki że moge skillwheela włączyć podczas gry obrażenia jakie zada jednostka i informacje o zaklęciach jednostek

    •  

      @fm08: Nie wiem jak piątkę można chwalić. Ogólnie nie jest źle ale tempo rozgrywki które jest ponad dwukrotnie wolniejsze niż w trójce kompletnie dla mnie tą grę dyskwalifikuje. To jest zdecydowanie największa wada. Przeciwko AI można dodać jeszcze większy mnożnik, czyli potrójne, mapy na więcej graczy są absolutnie NIEGRYWALNE jeżeli są tam przeciwnicy AI do dziś dnia.

      Zaś balans piątki mocno rozwaliły Dzikie Hordy, bo jeżeli kontrowałeś magie którą miał przeciwnik to było pograne i w zasadzie kompletna loteria. Także z tym balansem wcale bym nie szalał, turówki nie mogą być balansowane na kamień - nożyce - papier.

    •  

      @DiscoKhan: Mówię że jest najlepiej zbalansowana. W trójce nie licząc HOTA, to wampirami i nekromancją mogłeś wszystko. Dwójka to duchy i mocny zamek Czarnoksiężnika, jedynka to samo. 4 również. Tam jest trudny do podbicia zamek Natury tzw. Rezerwat( każdy kto grał wie co potrafią Osetnicę). Do tego w 4 były sposoby na łatwe pokonanie przeciwnika(który w walkach leżał). Np. wychodziłeś z zamku ,gdy wróg się zbliżał. Obstawiałeś oczywiście wszystkie sanktuaria itp( mógł tam 1 chłop siedzieć) i jedynym celem było zabicie bohatera wroga. Jak zabiłeś go to mogłeś uciec, walczyć, w zależności od sytuacji . Na czym polegał haczyk? A no na tym że komputer mógł mieć ogromną armię która jednak bez bohatera nie mogła zamka przejmować. Zwykle jego armia wtedy wałęsała się bez sensu i czekała na dobicie. Tym sposobem załatwiłem chyba Pete'a Girley'a.

    •  

      @fm08: Czwórka nie była balansowana pod granie jednym zamkiem, a z wymianami. To też kolejny minus piątki, bo tam wprost takimi orkami się nie da tak praktycznie grać.

      Nie wiem co jest niezbalansowanego w tej mechanice, którą opisałeś, tam dużo większe przekręty można było odwalać. AKA złodziej który czycha na słabo obstawione zamki. Zaś natura miała w zasadzie wszystko dobre z tego portalu, nawet kupienie sobie pary leprechlaunów, żeby to szczęście rzucili było mocne. Żywiołaki ziemii chyba się prawie do niczego nie nadawały xD W ogóle nie wiem co ma wykorzystywanie głupoty AI do balansu gry.

      Ale z tym najlepszym balansem piątki to naprawdę bym nie szalał, nie wiem jak dokładnie jest w siódemce, w szóstkę też niewiele grałem, ale dłuższa walka nie równa się bardziej zbalansowanej. Przecież w piątce krasnoludy też na większości map będą zauważalnie mocniejsze.

      Cały myk balansu piątki polegał na tym, że w zasadzie w każdy zamku jak się trafiało na zbyt dużo mocnych strażników w porównaniu do przeciwnika to mogło się wygrać.

      Nie będę się kłócić, że części przed piątką było jakoś wybitnie zbalansowane, bo nie były ale dałeś dwa przykłady które nie mają w ogóle co do tego znaczenie, bo neutralne duchy z dwójki też można olać. Jeszcze szkoda, że o dżinach zawsze zabijających połowę oddziału nie wspomniałeś xD

    •  

      @DiscoKhan: Czemu Orkami się nie da grać? Jak zakupiłeś z portalu Osetnice,które miały ogromny przyrost sprawiało to,że baardzo ciężko było taki zamek podbić. Do tego dochodzą jednostki mocarne jak Dżin( tutaj akurat chodzi o czary), czy Wampiry. Bohaterowie Twierdzy bez magii,która w tej grze wymiata. 5 nie mówię że jest hiper zbalansowana,ale na pewno bardziej niż Heroes 1-4. Wracają do Orków. Wiesz co te jednostki potrafią mając szał? Potrafią otrzymać takie bonusy(szczególnie na 3 poziomie),że wróg ma przekichane krótko mówiąc. Każdy zamek w 5 jest unikalny. Strategie są różne i dostosowane pod warunki mapy i przeciwnika.Owszem wiele rzeczy jest po prostu za mocnych,ale aż tak nie razi to w oczy. No duchy ciężko olać w dwójce tak,tak. Kiedyś czytałem wywiad Caneghama,który mówił że zawsze przy tworzeniu Nekropolis pamiętał by nie zrobić czegoś takiego jak w przypadku duchów. Ja ci daje przykłady tylko. W 4 jest ich mnóstwo.

    •  

      @fm08: Nie napisałem, że nie da się grać orkami, tylko:

      Czwórka nie była balansowana pod granie jednym zamkiem, a z wymianami. To też kolejny minus piątki, bo tam wprost takimi orkami się nie da tak praktycznie grać.

      Przecież post wyżej napisałem, że ich łamanie magii jest przegięte (psuje balans) i również potrafi całkowicie skontrować przeciwnika jeżeli podejdzie łamanie odpowiedniej szkoły magii, tylko tak ładnie tego nie rozpisałem. Tak jak w Czwórce grupowa ochrona przed domeną przeciwnika, to jest podobny poziom zbalansowania elementu rozgrywki.

      Duchy można olać w dwójce, tak jak w trójce możesz olać błękitne smoki, nie będziesz mieć tej jednostki w armii. Tak prawie na pewno a jak mapa porządnie zrobiona to na stówę. Olać w sensie balansu gry.

      Zaś argument, że krasnoludy są za mocne i to nie razi w oczy, bo właśnie można kogoś oszukać dłuższymi walkami w ogóle sprawiając wrażenie balansu, bo przecież nie dostałeś całkowitego wpierdzielu to naprawdę nie jest argument.

      Poza tym sorry ale akurat wampiry w czwórcę nie są przegite, głównie dlatego, że jest znacznie więcej jednostek na które wyssanie życie zwyczajnie nie działa. Kolejna rzecz, że magia śmierci jest chyba najsłabszą szkołą, przynajmniej na większych mapach gdzie masz bardzo duże prawdopodobieństwo artefaktów dających odporności na magię wszystkim oddziałom co kontruje wszystkie debuffy. Jeszcze jak się doda, że Życie ma jednostki z wbudowaną odpornością na śmmierć to wampiry po prostu są masakrowane przez krzyżowców. Nekropolię jest banalnie skontrować na dużych mapach i ten power stack wampirów zwyczajnie nie jest w stanie zrobić zbyt wiele, gdzie jeszcze przeciwnik dzięki morale będzie mieć pierwszeństwo ruchu.

    •  

      @DiscoKhan: Przeczytaj swoje pierwsze zdanie
      " Czwórka nie była balansowania pod granie jednym zamkiem, a z wymianami. To też kolejny minus piątki, bo tam wprost takimi orkami się nie da tak praktycznie grać." To na temat Orków.

      Ale ja w trójce mówię o jednostkach zamkowych. Graj sobie na Xl Isrą. Będzie mieć legiony szkieletów,plus wampirzy Lordowie. Ta jednostka to przegięcie. Zamek ten też ma genialnych Upiornych Rycerzy, którzy mogą zadać przy szczęściu potrójne obrażenia.
      Krasnoludy za mocna? Hmm. Jest tam przegięty budynek -Placówka Strażnika, czy jakoś tak. Ale wierz mi. Krasnale mają mnóstwo wad.(Szybkość).
      Racja Wampir w 4 nie jest tak przegięty.Ale sam przyznałeś jak jest z Magią Śmierci. 4 to Ład i Chaos. I ta gra jest totalnie niedorobiona.

Gorące dyskusje ostatnie 12h

  • odpowiedzi (33)

  • avatar

    Ale się wkurwiłem co dzisiaj przeczytałem.
    Niby nic nowego, ale się wkurwiłem.
    Trzymajcie się mocno.

    (...) rząd uchwalił poszerzenie programu również o dopłaty na pierwsze dziecko. W ten sposób koszt 500+ będzie wynosił już nie 25, a 40 miliardów złotych, czyli prawie połowę tego, co wydajemy na służbę zdrowia!

    Nie chciało mi się uwierzyć, ale sprawdziłem i rzeczywiście wydajemy na służbę zdrowia w Polsce lekko ponad 80 miliardów.
    NA CAŁĄ SŁUŻBĘ ZDROWIA.

    Zamiast 500+ można by było zwiększyć wydatki na służbę zdrowia o 50%!

    Zwiększenie limitów o 50%, zwiększenie płac o 50%, zwiększenie/rozszerzenie refundacji na leki.
    Może kupno karetek, może nowe oddziały, może doinwestowanie sorów.

    Już jest tragedia. A skończy się tak, że tylko bogatych będzie stać na leczenie. Bedni do piachu, umierać będą w kolejkach lub z powodu braku kasy na leki/leczenie.

    #500plus #sluzbazdrowia #lekarz #zdrowie #ekonomia #4konserwy #neuropa
    pokaż całość

    odpowiedzi (37)

  • avatar

    #pytaniedoeksperta #kiciochpyta #budownictwo #budujzwykopem #geodezja

    Mirki możecie mi wyjaśnić to albo podać chociaż jakiś artykuł w ustawie, gdzie mogę się doszkolić.
    Mam projektowany budynek + opaskę - składam papiery do urzędu o odrolnienie - na terenie z melioracją.

    No i na moim projekcie (po lewej) projektant naniósł opaskę dokoła budynku. Gdzie opaska + budynek daje nam 487 m2 (od 500 m2 trzeba płacić) - a urzędniczka mówi, że niemożna tak projektować ( nie powiedziała dlaczego, niemożna bo niemożna) i kazała mi przeciągnąć te opaski tak jak na rysunku po prawej - tymi czerwonymi liniami - co na oko doda mi 100m2 do bilansu; będę musiał płacić.

    Może ktoś poratować radą lub jakimś odnośnikiem gdzie tego szukać ? - ona tłumaczy że opaska ma mieć bryłę zbliżoną do kwadratu/prostokąta...
    pokaż całość

    odpowiedzi (83)