Wpis z mikrobloga

Alpine A110S oficjalnie zaprezentowane - jeszcze więcej mocy i dynamiki

Wiele się o tym mówiło, wyczekiwało, zgadywało, ale nareszcie jest – nowe Alpine A110S – tak oficjalnie nazywa się mocniejsza wersja bazowego wariantu A110. I choć już od początku Alpine zaskoczyło wszystkich, bo chyba nikt nie spodziewał się aż tak dobrej konstrukcji samochodu, to przygotowana mocniejsza wersja ma być jeszcze lepsza, szybsza i agresywniejsza.

Największą zmiana w Alpine A110S jest wzmocniony silnik. Dotychczas A110 legitymowało się mocą 252 koni oraz 320 Nm i było w stanie rozpędzić się do setki w 4,5 skeundy. Jest to całkiem dobry wynik biorąc pod uwagę fakt, że Cayman potrzebuje aż 5,1 sekundy, a Cayman S 4,6 sekundy. Teraz pod maską jest dokładnie ten sam silnik, co w Megane RS Trophy, czyli również jednostka 1,8 litra, ale generująca 300 KM. Taki wzrost mocy pozwolił na zmniejszenie czasu do setki o 0,2 sekundy. Warto zaznaczyć, że cały moment obrotowy jest dostępny w zakresie od 2000rpm do 6400rpm.

Alpine chwali się również, że stosunek mocy do masy wynosił 4,3 kg/KM w zwykłym A110, a teraz wynosi 3,8 kg/KM. To całkiem przyzwoita zmiana. Napęd przekazywany jest na tylne koła za pośrednictwem siedmiobiegowej przekładni oraz podwójnego sprzęgła Getrag.
Czytaj więcej...

#motoryzacja #samochody #technologia #rozrywka #ciekawostki #zainteresowania #carboners #alpine #wokolmotoryzacji
Karolekqqqq - Alpine A110S oficjalnie zaprezentowane - jeszcze więcej mocy i dynamiki...

źródło: comment_tHsGIBA1SUbQlEVDZ7VtyhchJo9mSFAH.jpg

Pobierz
  • 2
@doskonale_sobie_radzisz: ogólnie rzecz biorąc nie jest źle, bo taniej niż Cayman i podobnie do zwykłych wersji A110, ale... no właśnie, samo A110 już było dosyć drogie, jeśli spojrzymy, że silnik z Megane RS (150 000 zł). Warto dodać, że różnica między Megane a Alpine jest kolosalna i to różne samochody