•  

    Czy macie tak że jak zjecie/ wypijecie coś co ma mało kalorii to od razu robicie się głodni? Bo ostatni raz zjadłem 15 godzin temu, nie byłem głodny, teraz wypiłem jedną szklankę mleka i od razu zgłodniałem. I tak wiele razy już mi się zdarzyło.

    #dieta #intermittentfasting #glodowka

    +: Denna
    •  

      @fefler: Powstrzymywać się od jedzenia... jasny gwint dobrze że ja tego nie mam ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @fefler: normalne, dlatego przekąski są obesogenne a dieta bazująca na częstych i małych posiłkach jest nie do utrzymania.

    •  

      @fefler: Jeśli posiłek zawiera mało tłuszczu i białka, to tak, szybko robi się człowiek głodny, zwłaszcza, jeśli są w tym posiłku węglowodany. Warto jeść porcje nieco większe, ale tłuste z białkiem i mające jak najmniej węglowodanów, wtedy co prawda dostarczysz trochę więcej kcal, ale nie będziesz aż tak czuć głodu.

      +: fefler
    •  

      @Shellthorn: Nie powstrzymuję się od jedzenia. Miałem na myśli że po zjedzeniu 21:30 do godziny 12:30 nie jadłem bo nie czułem głodu, wypiłem szklankę 300 ml mleka i od razu poczułem głód.

    •  

      @fefler: Bo mleko jest słodkie od laktozy i innych węgli. :) Podskoczyła Ci odrobinkę po nim insulina, po czym zjazd i głód.

    •  

      @Twoj_ulubiony_profil: Możliwe że węglowodany na to wpływają. 4 miesiące temu (ważyłem jakieś 77 kg na 178 cm) przed snem jadłem całą pizzę 300 gramów i 2 jogurty i budziłem się z głodu po 6 godzinach, a teraz (63 kg) wystarczy że przed snem zjem jakieś 300 kcal jakiegoś sera i to wystarcza mi na kilkanaście godzin. Tylko dziwne że głodny się zrobiłem jakieś 2 minuty od wypicia, nie wiem czy insulina tak szybko spada. I to już któryś raz z rzędu po jedzeniu robię się głodny. (a gdy przed jedzeniem jestem głodny to po jedzeniu robię się jeszcze bardziej głodny)

    •  

      @fefler: A to mleko to tak na pusty żołądek?

    •  

      @Twoj_ulubiony_profil: Tak, tyle że wypiłem tak z pół litra wody wcześniej.

    •  

      @fefler: To mogło się wchłonąć błyskawicznie i wywołać skok insuliny. Jeśli chcesz, by węgle wchłonęły się wolniej a dłużej (i przez to mniejszy skok insuliny, co prowadzi do mniejszego apetytu), przegryź to jakimś błonnikiem i witaminami, albo razem z jakąś potrawą. Błonnik i witaminy utrudniają oraz przedłużają w czasie wchłanianie węglowodanów.

      +: fefler
    •  

      witaminy utrudniają oraz przedłużają w czasie wchłanianie węglowodanów.

      @Twoj_ulubiony_profil: W jaki sposob?

    •  

      @Twoj_ulubiony_profil: Przecież insulina hamuje apetyt, mózgu. Jakie wytłumaczenie z punktu fiz logicznego miałby fakt, że insulina podnosi apetyt?
      @Twoj_ulubiony_profil:

    •  

      @Skogyr: Pierw dostarczane są wraz z posiłkiem węglowodany, które zwiększają ilość glukozy we krwi, w odpowiedzi produkowana jest insulina (która hamuje apetyt), by obniżyć stężenie glukozy we krwi, następnie insulina obniża stężenie glukozy zwykle poniżej normy, a to wywołuje uczucie głodu.

    •  

      obniża stężenie glukozy zwykle poniżej normy

      @Twoj_ulubiony_profil: To, że ktoś ma spierdoloną gospodarkę glukozową, to nie znaczy, że wszyscy.
      Autor tematu po zjedzeniu gówno-przekąski uruchomił tylko pewne mechanizmy, któe spowodowały, że mu się zwiększył/załączył głód/apetyt psychiczny, a nie fizyczny jak w przypadku niskiego poziomu cukru.

      Kurwa jeszcze nie widziałem, że ludzie nagle stawali się mega głodni po zjedzeniu loda czy wypiciu kawy/herbaty z cukrem. A to masz wyjątkowe przypadki.
      Nabiał sam w sobie jest inslunogenny i wyrzut insy jest większy po zjedzeniu porcji nabiału z x ilością ww niż samego np. cukru z x ilością ww. Kawa ma kofeinę, która czasowo pogarsza wrażliwość insulinową, więc tej insy produkuje się więcej. Jakoś nikomu cukru nie zbija tak, że rzuca się po tym na żarcie.

    •  

      @Skogyr: To nie wynika z zepsutej gospodarki glukozowej, tylko z działania zjawiska takiego jak sprzężenie zwrotne i to, że po zjedzeniu loda czy wypiciu kawy z cukrem jest się głodniejszym, to jest fakt.

      źródło: staticopracowania.iplsc.com