•  

      Komentarz usunięty przez autora

    •  

      @jotefero: Niby B, ale on o tym nie wie i powinien się zatrzymać przepuszczając A. Zarządca drogi dał dupy.

    •  

      on o tym nie wie i powinien się zatrzymać przepuszczając A.

      @marian1881: Uważasz że powinno się to zgłosić? Bo na tym skrzyżowaniu są niezłe cyrki i każdy jeździ jak chce

    •  

      @jotefero: Jak najbardziej powinieneś zgłosić, bo prędzej czy później coś się tam wydarzy. Dla B jest to skrzyżowanie równorzędne, a dla A nie. Zapisz ten wpis do ulubionych i daj znać za kilka miesięcy jak poszło :)

    •  

      Uczysz się do karty rowerowej? B

      @lubie_jablka: To nie jest oczywiste dla każdego kierowcy, bo niby jak? Dla B jest to skrzyżowanie równorzędne.

    •  

      Niby B, ale on o tym nie wie i powinien się zatrzymać przepuszczając A. Zarządca drogi dał dupy.

      @marian1881: Wcześniej może być znak informujący, że kierowca porusza się droga z pierwszeństwem. Obowiązuje on zatem do kolejnego skrzyżowania.

    •  

      @marian1881: Zapominasz o znakach poziomych. Jeśli znak droga z pierwszeństwem po stronie B gdzieś wcięło, to tak czy siak linie namalowane na drodze powinny jasno sugerować kto porusza się drogą z pierwszeństwem, a kto ma ustąpić.

    •  

      @KonQ: Rozpatrujemy to co na grafice i nic więcej.

      @NyanNyan: Znaki poziome bez znaków pionowych są nieistotne. Nie obowiązują.

    •  

      @KonQ: nie ma wcześniej żadnego znaku
      @NyanNyan jutro sprawdzę znaki poziome i dam lepszy pogląd

    •  

      nie ma wcześniej żadnego znaku

      @jotefero: W takim razie eldorado dla Policji. Jedna stłuczka, dwa mandaty. Winny i winny ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      Znaki poziome bez znaków pionowych są nieistotne. Nie obowiązują.

      @marian1881: Poproszę o konkretny przepis w PoRD, który o tym mówi.

      @jotefero: ok

    •  

      Poproszę o konkretny przepis w PoRD, który o tym mówi.

      @NyanNyan: W tym konkretnym przypadku jest tak. Innych nie chce mi się szukać, sam znajdziesz.

      ROZPORZĄDZENIE
      MINISTRÓW INFRASTRUKTURY ORAZ SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI
      z dnia 31 lipca 2002 r.
      w sprawie znaków i sygnałów drogowych.
      [...]
      § 89. [...]
      2. Znak P-13 "linia warunkowego zatrzymania złożona z trójkątów" wskazuje miejsce zatrzymania
      pojazdu w celu ustąpienia pierwszeństwa wynikającego ze znaku pionowego A-7.
      [...]

    •  

      @NyanNyan: Czyli mam rozumieć, że według Ciebie organizacja na skrzyżowaniu zależna jest od pory roku? W zależności czy linie poziome przykryje śnieg czy tez nie? A jeżeli część skrzyżowania jest odśnieżona a drogi osiedlowe, które dochodzą do odśnieżonej drogi już nie, to co wtedy? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      Każdy znak poziomy musi być potwierdzony znakiem pionowym. Wyjątkiem są linie prowadzące i rozdzielające pasy jezdni.

    •  

      W tym konkretnym przypadku jest tak

      Jeśli znak droga z pierwszeństwem po stronie B gdzieś wcięło

      @marian1881: Wyklaruję - skoro ze strony pojazdu A stoi znak "ustąp pierwszeństwa", to z drugiej musi być znak to pierwszeństwo nadający lub utrzymujący. Jeśli takowy znak został skradziony, zniszczony lub usunięty, to dalej oznakowanie poziome będzie wskazywało, że pojazd B porusza się drogą z pierwszeństwem (np. zwykła linia przerywana lub ciągła, która na wysokości skrzyżowania zmienia się w przerywaną) - ze strony pojazdu A jest już znak pionowy, więc obecność (lub jej brak) znaków poziomych wyznaczających linię zatrzymania związaną z ustąpieniem pierwszeństwa, nie ma tu znaczenia.

      Co więcej - w przypadku dróg równorzędnych z każdej strony winna być wyznaczona linia zatrzymania wraz ze znakiem "ustąp pierwszeństwa", o ile nie jest to zamknięta strefa i nie postawiono tam znaku "uwaga, zmiana organizacji ruchu".

    •  

      @KonQ: Ale gdzie ja napisałem coś takiego? Stawiasz tezę, a później piszesz pod nią odpowiedź, do której ja się ma ustosunkowywać? Poważnie?

      Nie każdy znak poziomy idzie w parze ze znakiem pionowym. Chociażby linia warunkowego zatrzymania, jeśli zamiast trójkątów są zwykłe kreski, a przykładów takich jest więcej.

    •  

      @NyanNyan: Nie, nie, nie! Jak nie ma znaku pionowego, nie ważne z jakiego powodu, to nie ma żadnego poparcia wymaganego dla linii poziomych, a więc one nie obowiązują.

      w przypadku dróg równorzędnych z każdej strony winna być wyznaczona linia zatrzymania wraz ze znakiem "ustąp pierwszeństwa"

      @NyanNyan: Chłopie, co Ty pieprzysz? W takiej sytuacji wszyscy mieliby ustąp pierwszeństwa! Gdy jest skrzyżowanie równorzędne to czasami stawia się znak informujący o tym, ale zazwyczaj nie stawia się jakichkolwiek znaków.

      +: KonQ
    •  

      Co więcej - w przypadku dróg równorzędnych z każdej strony winna być wyznaczona linia zatrzymania wraz ze znakiem "ustąp pierwszeństwa"

      @NyanNyan: Całe miasto mam źle oznakowane ¯\_(ツ)_/¯.

      Poproszę o konkretny przepis w PoRD, który o tym mówi..
      ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      Chociażby linia warunkowego zatrzymania

      Linia ta wyznacza miejsce dla bezpiecznego zatrzymania pojazdu w celu ustąpienia pierwszeństwa wynikającego ze znaku pionowego.

    •  

      Nie, nie, nie! Jak nie ma znaku pionowego, nie ważne z jakiego powodu, to nie ma żadnego poparcia wymaganego dla linii poziomych, a więc one nie obowiązują.

      @marian1881: Ok. Dam Ci jeden przykład, który położy Twój argument.
      Znak "strefa zamieszkania". Po wjeździe do strefy trafiasz na próg zwalniający. Nie został oznaczony w żaden sposób znakiem pionowym, ale że jego kolor nie wybija się na tle jezdni, to zarządca drogi oznaczył próg za pomocą znaku poziomego.

      Co do drugiej części - mówimy o przykładzie, który pokazał OP, że pojazd B sądzi, że jest na drodze równorzędnej.
      Powyższe zdanie kieruję też do @KonQ.

    •  

      @NyanNyan: Czytaj co się do Ciebie pisze:

      2. Znak P-13 "linia warunkowego zatrzymania złożona z trójkątów" wskazuje miejsce zatrzymania pojazdu w celu ustąpienia pierwszeństwa wynikającego ze znaku pionowego A-7.

      Policjanci, którzy pojawili się na miejscu zdarzenia stwierdzili, że pani kierująca Citroenem jest niewinna. Czemu? Bo znaki poziome, które w tym wypadku informowały o tym, że pani kierująca Citroenem musi ustąpić pierwszeństwa kierowcy Opla są nieważne bez znaku pionowego. W skrócie: znak P-13 (linia warunkowego zatrzymania) jest zdaniem policji nieważna bez znaku A-7 (ustąp pierwszeństwa).

      Poczytaj:

      https://spidersweb.pl/autoblog/pierwszenstwo-na-parkingu/

      @marian1881

    •  

      @KonQ: Wyjaśnij proszę jak to się ma do obecnej dyskusji. Nawiązuję do dziwnego przykładu, który tu podaje OP, a Ty coś o marketach piszesz. Wyciągniesz coś z kontekstu byle się przywalić, ale jak udowadniam, że Twoje stwierdzenia są o kant dupy rozbić, to nagle nie ma tematu.

      Weź może podyskutuj z @marian1881 który uważa, że bez znaków pionowych nie mogą istnieć poziome, skoro już jego wpis cytujesz.

    •  

      Znaki poziome bez znaków pionowych są nieistotne.

      @marian1881:
      Czy jesteś aż tak bardzo pewien, że:

      - tutaj wolno zmienić pas (żaden znak pionowy tego nie zabrania)
      https://i.wpimg.pl/O/644x398/d.wpimg.pl/1269873961-143499220/podwojna-ciagla.jpg

      - że po tych kreskach wolno bez przeszkód jeździć:
      http://bi.gazeta.pl/im/55/82/c0/z12616277Q,Zjechac-na-obszar-wylaczony-z-ruchu--czy-utrudnic-.jpg

      - że tu z lewego pasa wolno jechać prosto:
      https://cdn.info-car.pl/binaries/content/gallery/infocar/infocarartykuly/zielona-strzalka-1.jpg

      itp. itd. ;)

      Tak więc reasumując - nieprawdą jest, że znaki poziome bez pionowych są nieistotne.
      Działają dokładnie tak samo, co więcej działają również jak są niewidoczne (bo np. są pod śniegiem), jednak sąd może orzec brak winy kierowcy który o nich nie wiedział w takiej sytuacji.

      Chyba że w rozporządzeniu napisane jest inaczej.
      Bo jest z kilka znaków poziomych, których działanie wprost w rozporządzeniu jest związane ze znakiem pionowym i jest to np. wspomniane przez Ciebie P-13 działające w związku ze znakiem A-7. Jednak jest to raczej wyjątek niż reguła.

    •  

      @marian1881: @jotefero: @KonQ: @NyanNyan: Pierwszeństwo na pojazd b.
      Znak A-7 właśnie z tego powodu jest ustawiany wierzchołkiem do dołu, żeby można było go również rozpoznać od dupy strony.
      Znak D-1 nie musi być powtarzany przed każdym skrzyżowaniem na drodze z pierwszeństwem.
      To nie jest znak zakazu, że skrzyżowanie go odwołuje.

      . . . kliknij, aby rozwinąć obrazek . . .

      źródło: Screenshot_20190619-223634.png

    •  

      @jotefero: Jedno ważne pytanie: Czy podporządkowana nie jest wyjazdem z obiektu przydrożnego, parkingu, strefy ruchu? Bo w takich sytuacjach główne często nie mają oznaczenia "droga z pierwszeństwem", a podporządkowana jest (niepotrzebnie) oznaczona "ustąp pierwszeństwa".

    •  

      Tak więc reasumując - nieprawdą jest, że znaki poziome bez pionowych są nieistotne.

      @hellfirehe: Zgadza się, czasami. Cytujesz moje zdanie w oderwaniu od kontekstu. Odpowiadałem na konkretne zdanie i domyślnie mówiłem o danym rodzaju znaków.

      Znak "strefa zamieszkania". Po wjeździe do strefy trafiasz na próg zwalniający.
      @NyanNyan: Strefa zamieszkania nie jest drogą publiczną i tam można spodziewać się odstępstw. Nie wiem do końca jakich.

      Znak D-1 nie musi być powtarzany przed każdym skrzyżowaniem na drodze z pierwszeństwem.
      @One_Stone: Zgadza się, ale OP nie powiedział niczego o tamtej drodze. Rozważanie dotyczy więc tylko rysunku. Reszta to dopowiedzenia i założenia.

    •  

      Strefa zamieszkania nie jest drogą publiczną i tam można spodziewać się odstępstw. Nie wiem do końca jakich.

      @marian1881: Droga wewnętrzna nie jest drogą publiczną, ale nie dotyczy to samej strefy zamieszkania. W strefie obowiązują wszystkie przepisy ruchu drogowego + kilka dodatkowych, charakterystycznych dla tego miejsca, nie ma tam miejsca na odstępstwa.
      Z resztą wystarczy przeczytać sam początek Prawa o ruchu drogowym, żeby wiedzieć gdzie ustawa obowiązuje:
      Art. 1.
      1. Ustawa określa:

      1) zasady ruchu na drogach publicznych, **w strefach zamieszkania** oraz w strefach ruchu;


      Rozważanie dotyczy więc tylko rysunku. Reszta to dopowiedzenia i założenia.

      @marian1881: Zgadza się. I sam początek mojej odpowiedzi dotyczył rysunku. Nie bez powodu znak A-7 jest umieszczany inaczej i zdecydowanie bliżej niż inne znaki ostrzegawcze. Kierowca jadący drogą główną, bez znaku D-1, może faktycznie myśleć, że dojeżdżając do skrzyżowania, ma sytuację równorzędną. Wtedy zwalnia, zachowuje szczególną ostrożność i ma zazwyczaj warunki, żeby zobaczyć tył znaku A-7 na drodze poprzecznej i upewnić się o swoim pierwszeństwie.

    •  

      Strefa zamieszkania nie jest drogą publiczną

      @marian1881: Strefa zamieszkania jak najbardziej może być drogą publiczną, a odstępstwa od normy wynikają z definicji strefy zamieszkania i dotyczą m.in. tego, że nie wolno jechać szybciej niż 20km/h, pomimo że nie ma znaku drogowego i parę innych rzeczy. To, jak są (lub nie) oznaczane progi zwalniające (bądź podrzutowe) definiuje zupełnie inny przepis.

    •  

      Bo znaki poziome, które w tym wypadku informowały o tym, że pani kierująca Citroenem musi ustąpić pierwszeństwa kierowcy Opla są nieważne bez znaku pionowego
      @KonQ: Policja i sąd rejonowy był tego zdania, jednak sąd okręgowy uznał zupełnie inaczej, i w/g mnie słusznie :

      https://www.saos.org.pl/judgments/content/350825.html

      Dla Sądu Okręgowego nie ulega bowiem wątpliwości, iż konstatacja skarżącego wynikająca z analizy treści w/w przepisów prowadząca do tego, iż znak poziomy P-13 dla oceny zachowania uczestników kolizji, w tym kwestii pierwszeństwa przejazdu, nie ma żadnego znaczenia i czyni miejsce kolizji skrzyżowaniem równorzędnym nie jest do zaakceptowania – nie rozwiązuje bowiem np. sytuacji, w której znak A-7 zostaje skradziony – gdzie jest oczywiste, że na skutek tego czynu skrzyżowanie nie staje się skrzyżowaniem równorzędnym.

      Tym samym jak nie ma A-7 a są P-13, to warto się stosować tak jakby A-7 tam był i został skradziony.

    •  

      @marian1881:
      Co jest niebezpiecznego w braku znaku D-1? Niebezpieczny jest brak A-7.

    •  

      @marian1881:
      Ale ten przepis mówi, że jak jest linia to musi być znak A-7. Nie zezwala na pozostawienie samej linii i likwidację znaku.

    •  

      Niby B, ale on o tym nie wie i powinien się zatrzymać przepuszczając A. Zarządca drogi dał dupy.

      @marian1881:

      Nie do końca. Pełno takich dróg jest. Jeżeli B widzi tył znaku ustal pierwszeństwa (jedyny znak ostrzegawczy z podstawą u góry) to może śmiało założyć że tamten ma ustąpić pierwszeństwa.
      Często widzę takie skrzyżowania, ale fakt faktem, zarządca dał dupy.

    •  

      @loman_alchemik: jest to pełnoprawna ulica

      Jeżeli B widzi tył znaku ustal pierwszeństwa (jedyny znak ostrzegawczy z podstawą u góry)

      @gladagugu: Słabo jest ten znak widoczny z pozycji pojazdu B, drzewa tam rosną

      @KonQ:
      @NyanNyan:
      dodaje lepszy pogląd, ze znaków poziomych są tylko pasy dla pieszych

      Czyli z tego co tu rozumiem, pojazd B ma pierwszeństwo ale musi zobaczyć znak od tyłu.

    •  

      Komentarz usunięty przez autora