•  

#anonimowemirkowyznania
    Studiuję informatykę i będę teraz na przedostatnim roku studiów, ale jestem zażenowany tym co się dzieje, jeżeli chodzi o programowanie. Mamy w te wakacje odbyć praktyki z uczelni, więc jak wiadomo prawie każdy szukał jakiegoś tam sobie stażu w tym, czym się interesuje. Znaczna większość oczywiście into #programowanie i większości udało się znaleźć praktyki czy staże, ale jest też sporo grupa osób, którym się po prostu nie udało (w tym ja). Powód? Zbyt mała ilość ofert w mieście. Po prostu kandydatów są wszędzie setki, jak nie tysiące a ilość miejsc ograniczona. Często ludzie mówią, że na studiach nie pracuje ten co nie chce - to bzdura, może kiedyś tak było. Przez rok czasu solidnie przygotowywałem się do stażu, na poprzednich latach miałem podstawy C/C++, trochę pythona. Ostatecznie wybrałem jednak javę + react bo w tym jest najwięcej ofert stażowych. Dzięki znajomości podstaw programowania ogólnie w miarę szybko udało mi się poznać syntax i składnię javy, zaczęłam robić własne projekty webowe w springu i react na froncie. Nie miałem zbyt ambitnych projektów, raczej takie jak większość czyli serwis RESTowy i front w react`cie bo jakimś uzdolnionym umysłem nie jestem i mam trochę wolniejsze tempo nauki niż inni, ale nadrabiam tym, że jestem wytrwały i potrafię się zmusić do długiej nauki(wiele nocek zarwanych i książek przeczytanych).