Aktywne Wpisy
Pesa_elf +361
Zaczynam nitkę z najbardziej przecenianymi artystami w Polsce. Tego jegomościa traktowano jak papaja bo umiał dobrze klaskać z orkiestrą i wszędzie go zapraszali jak jakaś wyrocznię.
#glupiewykopowezabawy #takaprawda #gownowpis #muzyka
#glupiewykopowezabawy #takaprawda #gownowpis #muzyka
mirko_anonim +100
✨️ Obserwuj #mirkoanonim
Kończę wieloletni związek z facetem, któremu odwidziało się ślubu i dzieci. Mam 28 lat, czuję się bezwartościowa i mam ogromną pustkę w sercu. Przygotowywałam się od 2 lat do macierzyństwa, czekałam bo najpierw lepsza praca, mieszkanie, stabilność. I jak juz mielismy konkretne plany kilka dni temu usłyszałam, że jemu instytucja małżeństwa nie odpowiada i dzieci też mieć nie chce, bo go ograniczą. Czuję się jakby ktoś wbił mi nóż
Kończę wieloletni związek z facetem, któremu odwidziało się ślubu i dzieci. Mam 28 lat, czuję się bezwartościowa i mam ogromną pustkę w sercu. Przygotowywałam się od 2 lat do macierzyństwa, czekałam bo najpierw lepsza praca, mieszkanie, stabilność. I jak juz mielismy konkretne plany kilka dni temu usłyszałam, że jemu instytucja małżeństwa nie odpowiada i dzieci też mieć nie chce, bo go ograniczą. Czuję się jakby ktoś wbił mi nóż
W latach 70 w ZSRR istniały 2 zakłady produkujące autobusy miejskie o podobne nazwie - lwowskie przedsiębiorstwo LAZ i podmoskiewskie przedsiębiorstwo LiAZ. O produktach tego drugiego pisałem już tutaj(model 677) i tutaj(model 5256).
W latach 70 w ojczyźnie światowego proletariatu wciąż produkowano tylko autobusy napędzane benzyną, podczas gdy cały świat, włącznie z komunistycznymi satelitami ZSRR przerzucił się na silniki diesela. Obydwie sowieckie marki autobusowe rozpoczęły wtedy pracę nad nowymi dieselowymi modelami - w LiAZie efektem była zmiana modelu 677 na 5256.
W LAZ-ie sytuacja była bardziej skomplikowana. Od 1956 produkowano tam model LAZ-695, autobus prosty i siermiężny, cieszący się uznaniem mechaników, trochę "zainspirowany" Mercedesem O321 z lat 50. Jego następca, LAZ-4202 miał być całkowicie nową konstrukcją napędzaną 180 konnym silnikiem KAMAZ-7401. W praktyce zachował on wiele z nadwozia poprzednika, podobnie jak on miał tylko 2 pary drzwi co utrudniało wymianę pasażerów(dla większej wygody drugą parę drzwi przeniesiono z tylnej części pojazdu na jego środek), a ponadto także miał silnik z tyłu, co było oczywiście nowoczesne(model 695 był pionierem tego rozwiązania w ZSRR). W stosunku do poprzednika został wydłużony o ponad pół metra(miał 9,7 m długości). Nowością było zawieszenie pneumatyczne. Po testach drogowych w latach 1976-1978 uzyskano zgodę na wdrożenie do produkcji, której oficjalny początek to listopad 1978.
Niestety fabryka miała taki lag w wdrażaniu nowego modelu, że w 1978 powstały tylko 2 sztuki, w 1979 11 sztuk a w 1980 15. Następnie ze względu na zauważone wady konstrukcyjne produkcję zawieszono do 1982.
3 biegowa automatyczna hydromechaniczna skrzynia biegów co chwile się psuła. Silnik palił dużo więcej paliwa niż powinien. Silnik z ciężarówki nie pasował do autobusu miejskiego
W 1981 KAMAZ wypuścił specjalną wersję silnika 7401 nadającą się do użycia w autobusach. W 1982 wdrożono zmodyfikowaną skrzynie biegów. Produkcje wznowiono.
Wkrótce zauważono, że konstrukcja pojazdu jest zbyt słaba, a jego średnia długość życia to 3 lata xD
W 1984 na wystawie AutoProm84 zaprezentowano nową wersję o oznaczeniu LAZ-42021 przeznaczoną do przewozów podmiejskich, pojazd miał wzmocnioną konstrukcję, dzięki czemu według zapowiedzi miał przejechać 500 tysięcy kilometrów do naprawy głównej. Modele zamieniono na linii produkcyjnej w październiku 1985 - do tego momentu wyprodukowano 1542 sztuki LAZA 4202. Produkcja wersji podmiejskiej, która nieco bardziej udała się konstruktorom została zakończona w 1993 po pożarze w fabryce KAMAZ i zakończeniu dostaw silników, małoseryjna produkcja trwała jednak jeszcze w 1995 roku w miejscowości Konotop.
Mimo kiepskiej konstrukcji obecnie niedobitki tych pojazdów jeżdżą jeszcze w niektórych ukraińskich miejscowościach.
Poprzednik tego modelu, benzynowy LAZ 695 przeżył znacznie swojego poprzednika - produkcję zakończono w 2008 roku, po 52 latach produkcji co jest światowym rekordem i nadal jest bardzo liczny w krajach byłego ZSRR.
#komunikacyjneciekawostki #ciekawostki #komunikacjamiejska
@WszeborWlostowic: Wygląda jak autosan... mają coś wspólnego?
Komentarz usunięty przez autora
Komentarz usunięty przez autora
Do tego podobne rozmieszczenie drzwi i świateł.
Komentarz usunięty przez autora